2013-11-08, 19:23
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det kanske inte är jätteovanligt men att en person helt plötsligt börjar göra det väldigt mycket är underligt.
Ni ska ha klart för er att KJ är en mycket beräknande person som nog planerat det mesta och lyckats röja bevis bättre än dom flesta i samma situation skulle klarat. Tur han missade blodspåren i bilen, detta samt att hunden markerade för att en död kropp befunnits sig där är bevis nog tillsammans med övriga indicier samt det besvärande faktumet att han såg henne sist av alla.

Men jag är inte helt övertygad om att han inte hade hjälp i uppstädandet, hade han det så är det för mig troligt att någon av, eller bägge föräldrarna medverkade.
Det som är jävligt illa i så fall är allt ljugande som dom håller på med för att skydda sin lilla patetiska mördarson. Säg som det är och var rakryggad inför det faktum att en ung flicka är mördad på det mest bestialiska sätt man kan tänka sig och detta av en person som man vet är skyldig. Och ändå tiger.

Om vi bortser från att du tror att KH har styckat och mördat VB, kan du snälla förklara för mig vad som ger dig intrycket att KJ är beräknande?

Om han har utfört dådet så är han givetvis både iskall, intelligent och beräknande men vad ger oss den bilden av KJ?

Att han får spela scout i grabbarnas airsoft spel?

Jag finner inget Ninja över pojken what so ever, berätta för mig nu vilka pojkens talanger är, jag tycker inte han verkar ha en ojämn begåvningsprofil utan bara allmänt låg.
Senast redigerad av GanjaThorulf 2013-11-08 kl. 19:25.
Citera
2013-11-08, 19:25
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det har varit så många bud om tejprullarna så det är svårt att hålla isär dem, men var det inte så att tejpen KJ tog i en skrotbil var av papperskaraktär och då eventuellt kunde fungerat till att tejpa cigaretter medan tejpen på rullen funnen på toalettskåpet var plastbaserad?

Mycket väl!

Det är bara det att jag vet inte vilken krets det inte klassas som gravt efterblivet att använda tejp vid rullning överhuvudtaget

Det finns ingen logisk motsägelse i vad jag nu kommer säga och jag gör nu samma misstag som de flesta i tråden och utgår från mina egna referensramar.

Men om man inte, med dagens moderna hjälpmedel som youtube kan klura ut hur man rullar en joint så finner jag styckmord att vara praktiskt svåruppnårbart, i alla fall biten där man inte lämnar mer teknisk bevisning än vad som förekommit i detta fall.
Senast redigerad av GanjaThorulf 2013-11-08 kl. 19:30.
Citera
2013-11-08, 19:25
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte alls eftersom allmänintresset är stort i det här fallet, så får hon också lov att uttala sig om fallet. Det är inga konstigheter alls.

Jag hör vad du säger, men i det här fallet väljer jag att lita helt och fullt på vad som står i Europakonventionens artikel 6: "Rätten till en rättvis rättegång ur ett praktiskt åklagarperspektiv". Där framgår bl a följande:

"Åklagares uttalande i media innan domstolens dom fallit kan komma att strida mot oskyldighetspresumtionen. Europadomstolen har i flera fall prövat myndighetspersoners uttalanden i media i förhållande till oskyldighetspresumtionen. Europadomstolen har påpekat att myndigheter i enlighet med yttrandefriheten får informera allmänheten om pågående brottsutredningar men att detta inte får ske på ett sådant sätt att oskyldighetspresumtionen kränks.

Europadomstolen har skiljt på uttalanden som mer återspeglar känslan av att personen är skyldig och uttalanden som mer beskriver ett tillstånd av misstanken. Den första sortens uttalanden har ansetts kränka oskyldighetspresumtionen, medan de senare har accepterats.---

Åklagaren bör dock utifrån oskyldighetspresumtionen undvika uttalanden som pekar ut den misstänkte som skyldig innan saken fastslagits i domstol.

US återspeglade tveklöst känslan av att en rasande KJ mördade VB eftersom han, som US sa till NSD:s journalist, nu visat att han kan bli arg varpå hon dessutom förklarade att hans svar under förhöret angående hunden kommer att ligga KJ i fatet.
Senast redigerad av Spindelfrida 2013-11-08 kl. 19:41.
Citera
2013-11-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har du läst förhören med henne? Tanken att MB skulle ha ingått någon slags "lögnpakt" med denna känslostyrda, osammanhängande människa som han dessutom då nyss varit tvungen att bekänna för att han knullat en av sina karateelever... "Snart kommer kanske polisen hit, du får INTE berätta att du sov över inne i Boden (vem som hon hos förresten?)" "Du måste säga att vi gjorde ditten dutten och datten där hemma" (Varför blev det inte bättre överensstämmelse i vittnesmålen?). Och sen efter första förhöret så går hon direkt och skriver saker på Facebook som drar strålkastarljuset mot dem?

Nädu, det finns noll och ingen rim och reson eller logik i det där. Alldeles bortsett från att hela taxihistorien i sig själv är så långsökt att man mest bara vill utbrista i en djup suck.

Att sen folk här på FULLT ALLVAR verkar tro att det var BRA för KJ att han plötsligt backade en halvtimme på sin uppgift om när hon ska ha stuckit... Ja bra om det varit The Foreigner och ett gäng till som satt "jury" kanske. Inte så bra i alla andra fall.

Håller verkligen med där. Kan inte se "brådskan" med att "få ut" VB ur lägenheten då den ändå måste anses som den plats som "är mest avskriven" som brottsplats.
Citera
2013-11-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Möjligheten kan finnas även om den inte styrks. Det finns inget som styrker att VB inte mötte MB i taxin inom mobilcellen. Att du inte ser möjligheten betyder inte att den inte finns.

Så, enligt min uppfattning är det rimligt att tro att VB gick ifrån KJ.

Kan du då iaf ge en rimlig förklaring till att VB "inte" besvarade sista sms från MB kl: 19.31,
Kan du ge en rimlig förklaring till var taxin skulle plockat upp henne,
kan du ge en rimlig förklaring till att chaffisen "inte" skulle komma ihåg detta med tanke på att damen försvann samma natt.
Citera
2013-11-08, 19:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det har varit så många bud om tejprullarna så det är svårt att hålla isär dem, men var det inte så att tejpen KJ tog i en skrotbil var av papperskaraktär och då eventuellt kunde fungerat till att tejpa cigaretter medan tejpen på rullen funnen på toalettskåpet var plastbaserad?
Rullen på toalettskåpet var plasttejp. Det går inte att röka.
Citera
2013-11-08, 19:32
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jag känner inte att "helt plötsligt" är en bra beskrivning för en person som för första gången i sitt liv blir anhållen?

Nu lät det där drygt men inte så jag menar. ... jag menar.. skyldig som oskyldig så kan det finnas "skäl" börja klösa sig i armarna i sån situation.
Nu har ju inte detta angående skadorna ännu kommit upp under rättegången och därför inte behövt förklaras. Jag menade att om KJ haft en historik att orsaka sig själv skador som detta så är det självklart inte speciellt konstigt att han har rivsår på kropp och armar men om det inte är så. Ja du förstår nog vart jag vill komma..
Citera
Medlem
Ang detta med hundens död.

Jag finner det osannolikt att den skulle dött av el, även om det var från nätspänningen. Visst det kan säkert hända, men ganska osannolikt tror jag. Men det borde ju rimligen finnas någon form av objektiv statistik etc för detta.

Men i vilket fall, såvida det inte gått mig förbi, hur kom det sig att hunden började blöda? Sannolikheten att hunden dog av en stöt och dessutom började blöda måste väl vara i det närmaste noll?
Citera
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag hör vad du säger, men i det här fallet väljer jag att lita helt och fullt på vad som står i Europakonventionens artikel 6: "Rätten till en rättvis rättegång ur ett praktiskt åklagarperspektiv". Där framgår bl a följande:

"Åklagares uttalande i media innan domstolens dom fallit kan komma attstrida mot oskyldighetspresumtionen. Europadomstolen har i flera fall prövat myndighetspersoners uttalanden i media i förhållande till oskyldighetspresumtionen. Europadomstolen har påpekat att myndigheter i enlighet med yttrandefriheten får informera allmänheten om pågående brottsutredningar men att detta inte får ske på ett sådant sätt att oskyldighetspresumtionen kränks.

Europadomstolen har skiljt på uttalanden som mer återspeglar känslan av attpersonen är skyldig och uttalanden som mer beskriver ett tillstånd avmisstanken. Den första sortens uttalanden har ansetts kränka oskyldighetspresumtionen, medan de senare har accepterats.---

Åklagaren bör dock utifrån oskyldighetspresumtionen undvika uttalanden som pekar ut den misstänkte som skyldig innan saken fastslagits i domstol.

US återspeglade tveklöst känslan av att en rasande KJ mördade VB eftersom han, som US sa till NSD:s journalist, nu visat att han kan bli arg varpå hon dessutom förklarade att utbrottet i rätten kommer att ligga KJ i fatet.

Det är tydligt att åklagaren i detta fall inte på något sätt är neutral utan här ligger det investerad prestige i en fällande dom, därav så spelas "spelet" fullt ut.
Citera
2013-11-08, 19:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har du läst förhören med henne? Tanken att MB skulle ha ingått någon slags "lögnpakt" med denna känslostyrda, osammanhängande människa som han dessutom då nyss varit tvungen att bekänna för att han knullat en av sina karateelever... "Snart kommer kanske polisen hit, du får INTE berätta att du sov över inne i Boden (vem som hon hos förresten?)" "Du måste säga att vi gjorde ditten dutten och datten där hemma" (Varför blev det inte bättre överensstämmelse i vittnesmålen?). Och sen efter första förhöret så går hon direkt och skriver saker på Facebook som drar strålkastarljuset mot dem?

Nädu, det finns noll och ingen rim och reson eller logik i det där. Alldeles bortsett från att hela taxihistorien i sig själv är så långsökt att man mest bara vill utbrista i en djup suck.

Att sen folk här på FULLT ALLVAR verkar tro att det var BRA för KJ att han plötsligt backade en halvtimme på sin uppgift om när hon ska ha stuckit... Ja bra om det varit The Foreigner och ett gäng till som satt "jury" kanske. Inte så bra i alla andra fall.

De säger i förhören att relation är och varit ansträngd. De skulle hålla ihop till detta var över. Tycker att de ljuger lika mycket som. KJ fast de inte kan skylla på några diagnoser. Jag tror nog att hon också haft sina KK sedan AF avslöjade relationen mellan MB och VB.

Är det så att VB gick 20 30 och taxin passerar samma tid är graden av slump lite för hög med tanke på den tidigare sms konversationen. Om det nu var att hon gick vid 20 30.
Citera
2013-11-08, 19:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Kan du då iaf ge en rimlig förklaring till att VB "inte" besvarade sista sms från MB kl: 19.31,
Kan du ge en rimlig förklaring till var taxin skulle plockat upp henne,
kan du ge en rimlig förklaring till att chaffisen "inte" skulle komma ihåg detta med tanke på att damen försvann samma natt.
Visst. highfive lämnar rimliga förklaringar på de två första här: https://www.flashback.org/sp46050797 och taxikundunderlaget är nog inte så stort i Boden att en förare riskerar att förlora en kund och dennes kompisar genom att skvallra för polisen utan egen vinning.
Citera
2013-11-08, 19:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Rullen på toalettskåpet var plasttejp. Det går inte att röka.

Har du prövat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in