2013-11-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Jag måste säga, John-Wayne - att där tror jag att du slog huvudet på spiken! Alla som någon gång haft anledning att hålla i en integralhjälm vet vilket utmärkt grepp det går att få. Nuförtiden är den sortens hjälm den mest vanliga. En stenhård MC-hjälm slungad med kraft mot offrets huvud skulle kunna göra dödlig skada. Lätt att slå lite för hårt med en så'n!
Kolla vad jag skrev i inlägg #27303 och svaren jag fick där. Jag var också inne på att han tog ihjäl henne med hjälmen men efter svaren förstod jag att det är väldigt osannolikt.
Citera
2013-11-08, 13:18
Medlem
Sandbankarna är väl ett populärt ställe för den lokala dykarklubben att dyka vid? Tjejen kan ju hittat packboxen under ett dyk.
Citera
2013-11-08, 15:04
Medlem
Förundersökningen är klar.

Citat:
Polisens förundersökning är nu klar i fallet med den mördade 23-åringen från Trollhättan. Det bekräftar den huvudmisstänkte 36-åringens advokat.

Citat:
Just nu går advokat Tommy Nilsson och hans 36-årige klient genom materialet, och efter det ska försvaret lämna synpunkter på innehållet.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2507859-just-nu-forundersokningen-ar-klar-
Citera
2013-11-08, 16:40
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Förundersökningen är klar.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2507859-just-nu-forundersokningen-ar-klar-
Rookiefråga: Hur lång tid kan vi förvänta oss tills rättegång/tillgänglig FU?
Citera
2013-11-08, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Rookiefråga: Hur lång tid kan vi förvänta oss tills rättegång/tillgänglig FU?

Jag får ansluta till rookie-ligan också men åklagaren ska först besluta om förundersökningen håller för åtal vilket i detta fall får anses som givet. Då lämnar åklagaren in en stämningsansökan och förundersökningen blir offentlig handling.
Citera
2013-11-08, 21:36
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Kolla vad jag skrev i inlägg #27303 och svaren jag fick där. Jag var också inne på att han tog ihjäl henne med hjälmen men efter svaren förstod jag att det är väldigt osannolikt.
Hade inte läst ditt inlägg, men när jag backar och läser kan jag inte se det orimliga i min teori i svaret du fuck på ditt inlägg...
Citera
2013-11-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Hade inte läst ditt inlägg, men när jag backar och läser kan jag inte se det orimliga i min teori i svaret du fick på ditt inlägg...

Låter osannolikt med sådana blodförluster för ett slag med trubbigt föremål i huvudet oavsett om man har blödarsjuka eller ej. De som har blödarsjuka och avlider av våld mot huvudet gör det uteslutande på grund av inre blödningar.
Senast redigerad av SVKKK 2013-11-08 kl. 23:10.
Citera
2013-11-08, 23:28
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Låter osannolikt med sådana blodförluster för ett slag med trubbigt föremål i huvudet oavsett om man har blödarsjuka eller ej. De som har blödarsjuka och avlider av våld mot huvudet gör det uteslutande på grund av inre blödningar.
Så du menar om man krossar skallen så blöder det inte på utsidan?
Citera
2013-11-08, 23:34
Medlem
Citat:

Spräckt ögonbrynet någon gång? Eller fått något lite större sår/jack på huvudet?

Kan tänka mig att svingar man en mc-hjälm med lite kraft mot huvudet så kan det säkerligen orsaka ett rätt rejält jack i skallen och med blödarsjuk orsaka stor blodförlust.
Tillräckligt för att dö eller inte är ju dock omöjligt att säga.
Citera
2013-11-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Så du menar om man krossar skallen så blöder det inte på utsidan?

Nej, men inte i sådan omfattning att du förlorar så mycket blod som i detta fall även med sjukdomen i beaktande. Allt tyder på vasst våld mot mjukdelar av kroppen. Skulle tro på kökskniven.
Citera
2013-11-09, 10:51
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Nej, men inte i sådan omfattning att du förlorar så mycket blod som i detta fall även med sjukdomen i beaktande. Allt tyder på vasst våld mot mjukdelar av kroppen. Skulle tro på kökskniven.
Vad jag tror utan att vara utbildad inom människans anatomi är att om man har sönder ett kraftigt blodkärl varsomhelst i kroppen, blödarsjuka eller ej och samtidigt huden gått sönder kan man förlora så mycket blod att det är dödligt eftersom vätska alltid tar lättaste vägen ut! Det finns vad jag kan minnas från biologilektionen ganska kraftiga blodkärl som förser hjärnan med blod. Rätta mig gärna om jag har fel...
Citera
2013-11-09, 11:06
Medlem
Citat:

Japp, och stickhålen i det blå örngottet tyder också på kniv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in