2013-11-08, 13:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
Vad står FP1 för? Har sökt efter svar men dock utan resultat.
När du skrev det hår inlägget läste du "Sammanfattning finns i första inlägget för tråden: https://www.flashback.org/sp43328864". I sammanfattningen hittar du en länk till en karta. I kartan hittar du en plats som är märkt FP1, vilket betyder Fyndplats 1.
Citera
2013-11-08, 13:51
Medlem
Suomi-Andys avatar
Är det möjligt att ladda ner ljudupptagningarna från förhörena? Man skulle få en till vinkel på det skrivna om man också hade tillgång till hur det sades.

Det jag tänker på här är tidigt i förhöret som misstänkt, då han försade sig fatalt genom att säga "jag körde ut henn.. jag körde hem kompisarna"(ingen ordagrann citering, men innehåll) angående torsdagen den 16e maj.
Senare i förhören försäger han sig inte lika stort och betydande. Jag tror den felsägningen har hjälpt honom att hålla fokus och inte felsäga sig lika hårt flera gånger.

Frågan är, var har BO kropp varit från kvällen den 4 maj till den 16e maj?
Citera
2013-11-08, 13:55
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Visst det var väl därför dom sköt upp rättegången till idag och proppade honom full med mediciner. Inte klokt egentligen.

Nä, jag vet inte... jag hade inte klarat av att prata i en rättegång utan något lugnande.
Citera
2013-11-08, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi-Andy
Är det möjligt att ladda ner ljudupptagningarna från förhörena? Man skulle få en till vinkel på det skrivna om man också hade tillgång till hur det sades.

Det jag tänker på här är tidigt i förhöret som misstänkt, då han försade sig fatalt genom att säga "jag körde ut henn.. jag körde hem kompisarna"(ingen ordagrann citering, men innehåll) angående torsdagen den 16e maj.
Senare i förhören försäger han sig inte lika stort och betydande. Jag tror den felsägningen har hjälpt honom att hålla fokus och inte felsäga sig lika hårt flera gånger.

Frågan är, var har BO kropp varit från kvällen den 4 maj till den 16e maj?

kan du ange en sida i fup?

jag minns bara att han sagt na i stil med att "hon akt...hon gick ..eller da hon akte da fran mig...gick fran mig.."
detta angaende VB som lamnat hans lagenhet
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
"22-åringen förklarar vad han har använt tejpen till, främst för att rulla en "joint""

Här fick tejpen ett nytt användningsområde!
Citera
Medlem
- Det var fel. det var när bilen togs i beslag. Den här lördagen hade jag ingenting i min bagagelucka... Några handskar, ingenting annat...

US: I förhör pratar ni om den 4 maj, den lördagen då hon försvann, då får du berätta om vad du har i bagaget... En vapenväska, säger du då... Och annat, allt ligger huller om buller...

då fanns det ju gott om plats att frakta BO! Och handskarna använde han liksom de andra grejerna som har blod på sig. Sedan glömdes de bort...lämnades där.
Citera
2013-11-08, 13:57
Medlem
Uuh, vad han trasslar in sig....

"- Varför jag tvivlar på att det verkligen är min tejp, är att man hittade inga y-kromosomer... vem som helst kan ha planetart den där..

- Du sa i förhör att det är din tejp.

- Ja..."
Citera
2013-11-08, 14:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
att sakframställan (heter det va?) blev kort och förhöret långt betyder förmodligen att det är i förhöret de vill knäcka honom, de behöver ett erkännande/felsägning.
Det hade åklagarna kunnat förutse innan domstolen gjorde planeringen.
Citera
2013-11-08, 14:01
Medlem
US: Den tejpen på rullen var riven längsmed. Tejpen var av samma sort som påträffades i Vatchareeyas hår? "Jag vet inte", säger 22-åringen.
Hur kommer det sig att den blev riven längsmed? "Jag vet inte".

Men användes den inte till hans softairgun?
Varför dölja det om det är så?... vilket trassel
Citera
2013-11-08, 14:02
Medlem
ME077s avatar
Nej som sagt, tejpen är borta som bevis...
Citera
2013-11-08, 14:06
Medlem
Han säger han låser bilen då han har vapen men han låser inte lägenheten där han har massor av soft airguns! Rimmar illa!!!

han ska alltså inte låsa om sig, trots att 22-åringen normalt har flera airsoftvapen i lägenheten.
Citera
2013-11-08, 14:09
Medlem
Suomi-Andys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
kan du ange en sida i fup?

jag minns bara att han sagt na i stil med att "hon akt...hon gick ..eller da hon akte da fran mig...gick fran mig.."
detta angaende VB som lamnat hans lagenhet

Sidan 1576 fup eller 1590 på Adobe acrobat pdf-läsaren

"H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi
höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag
och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så
här…kompisarna i…"
Senast redigerad av Suomi-Andy 2013-11-08 kl. 14:12. Anledning: tillagt citat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in