2013-11-08, 13:02
Medlem
Fick ett mejl från usa om att jag har trampat på någons rättigheter svarade med att be om förlåtelse o.s.v. Nu svarade dem och skrev såhär:

our COMPANY as the HOLDER AND OWNER OF BOTH THE COPYRIGHT AND TRADEMARK OWNER IS ENTITLED TO COMPENSATION for this infringement, and to protect our RIGHTS and to our LICENSEE

PLEASE ADVISE, YOUR COMMENTS, WE CONSIDER THIS A VERY SERIOUS ISSUE, AND we will protect our RIGHTS in this matter

Nu undrar jag hur djup trubbel är jag i och va fan ska jag göra?!?!? Hur mycket tror ni dem vill ha i ersättning... :/ ? HJÄLP FB!
Citera
2013-11-08, 13:10
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Juridik
/Moderator
Citera
2013-11-08, 13:12
Medlem
Bongomans avatar
Hur ska vi veta det? Vi vet inte om det är en bild på en gubbe i mask eller en bild som de producerat. Stor bild, ikon? Kanske du kan åberopa fair use? Nä, ingen kan veta men det kan vara från $1 till $1.000.000.

Dessutom kan de inte stämma dig inför domstol i USA. Eller kan kan de men troligen har du inget med USA att göra i detta fallet.
Citera
2013-11-08, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Hur ska vi veta det? Vi vet inte om det är en bild på en gubbe i mask eller en bild som de producerat. Stor bild, ikon? Kanske du kan åberopa fair use? Nä, ingen kan veta men det kan vara från $1 till $1.000.000.

Dessutom kan de inte stämma dig inför domstol i USA. Eller kan kan de men troligen har du inget med USA att göra i detta fallet.

Detta är bilden jag använde http://www.nationaltrail.co.uk/hadrianswall/images/Scream%20Mask.JPG

och det är själva skaparen av scream masken som har kontaktat mig.. Jag bor i sverige men säljer appar i usa via itunes..
Citera
2013-11-08, 13:20
Medlem
Shuffless avatar
Går det att bara lägga locket på och gå iväg? Sluta sälja appen i USA och så låtsas du som inget, dom kan väl knappast döma dig på andra sidan Atlanten om det rör sig om ett mindre brott.(?)
Citera
2013-11-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Går det att bara lägga locket på och gå iväg? Sluta sälja appen i USA och så låtsas du som inget, dom kan väl knappast döma dig på andra sidan Atlanten.(?)

Jag har lagt på locket tagit bort allt som har med appen och göra.. Den sålde kanske bra ett tag men nu knappt 20k per år. Jag vet inte vad jag ska göra har klump i magen... :/
Citera
2013-11-08, 13:23
Medlem
Nihilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davko
Fick ett mejl från usa om att jag har trampat på någons rättigheter svarade med att be om förlåtelse o.s.v. Nu svarade dem och skrev såhär:

our COMPANY as the HOLDER AND OWNER OF BOTH THE COPYRIGHT AND TRADEMARK OWNER IS ENTITLED TO COMPENSATION for this infringement, and to protect our RIGHTS and to our LICENSEE

PLEASE ADVISE, YOUR COMMENTS, WE CONSIDER THIS A VERY SERIOUS ISSUE, AND we will protect our RIGHTS in this matter

Nu undrar jag hur djup trubbel är jag i och va fan ska jag göra?!?!? Hur mycket tror ni dem vill ha i ersättning... :/ ? HJÄLP FB!

LICENSEE?

Och varför caps?
Citera
2013-11-08, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilist
LICENSEE?

Och varför caps?

Det är han som skriver sådär ingen aning... Kanske påpeka vissa ord :/
Citera
2013-11-08, 13:33
Bannlyst
Vilken mejladress kommer det där mejlet ifrån, och har du svarat på mejlet till den avsändaradressen samt fått svar från samma adress?
Citera
2013-11-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopathy
Vilken mejladress kommer det där mejlet ifrån, och har du svarat på mejlet till den avsändaradressen samt fått svar från samma adress?

Det kom via Apple först som fått in klagomålet som vidarbefodrar mejlet till mig.. Det kommer från gamefaceguy@**l.com och jag får svar från samma adress när jag skriver till honom.
Orkar verkligen inte med detta hoppas han lägger på locket efter nästa mejl
Citera
2013-11-08, 13:43
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilist
LICENSEE?

Och varför caps?

Licensee betyder "Licenstagare" eller "Licensutbrukare" beroende på kontext.

I detta fall tolkar jag det som att de menar att de kommer att slåss för sina egna rättigheter, och för de som faktiskt har betalat för att använda bilden. Om någon annan använder den utan att betala för sig så minskar ju värdet för de som faktiskt licensierat den.

Dessutom, hur FAN kan man vara så jävla korkad att man "norpar" bilder till en app man släpper via Apple???
Senast redigerad av EckiEcki 2013-11-08 kl. 13:48.
Citera
2013-11-08, 13:44
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davko

De "vill" gissningsvis ha några tusen dollar per såld app samt processkostnaderna. Men det är ju en förhandlingsfråga.

Om de driver målet vidare så är du rökt, du har absolut noll chans att ducka ett fällande. Apple har ju dina kontaktuppgifter, och de är ju väldigt klara med vilka regler som gäller för de appar som släpps via app-store.

Dessutom, du har INTE "blivit stämd" ... ännu.
Senast redigerad av EckiEcki 2013-11-08 kl. 13:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in