Citat:
Ursprungligen postat av
davis94
Hej
jag har ett problem jag går nu 3e året i gymnasiet och saker har inte alltid varit så lätt för mig när det kommer till just skolan jag har alltid varit den där tjejen som aldrig riktigt har passat in visst jag har haft mina vänner och dom har alltid stöttat mig men dom senaste 4 åren har jag bytt skola ungefär 7 gånger och det har gjort att jag har tappat greppet lite, greppet om vilka som är mina riktiga vänner, och greppet om mig själv och mitt liv.
okej över till mitt problem nu. Jag är trött på att vara jag, vara den tjejen som aldrig riktigt har passat in när det kommer till fester, tjejkompisar osv jag har min bästavän men alla andra tjejer ska gämt ha nått jävla problem med mig, det är som att jag aldrig kommer att passa in på riktigt och jag vet att jag snart går ut skolan men det är inte som att problemet kommer att ta slut där.
Killar är mycket lättare när det kommer till att umgås och snacka med dom har inte den där jävla bitch- attityden till precis allting, dom låter mig vara den jag är och dom lyssnar och bryr sig på riktigt det gör inte tjejer dom är för upptagna med sina egna problem.
Är det någon som sitter i en liknande sits och som har några tips och så över vad man kan göra? jag vill ha fler tjejkompisar men det är inte så lätt när dom alltid ska ha så jävla mkt problem med mig.
Jag har aldrig riktigt passat in även fast det fram tills idag inte riktigt har löst sig så har jag lärt mig att acceptera läget och skita i vad andra tycker. Visst är det viktigt att ha vänner men inte värt att beblanda sig med folk som får en själv att må dåligt. Det gäller bara att vara positiv, öppen för nya saker så kommer de rätta människorna stanna. Det kan ta långtid om man har otur, men det finns inga genvägar.
Du kanske borde testa att ta en titt på dig själv, vad dina brister är, något du kan jobba på?
Typ som mig själv, hörde jag att några personer på en fest argumenterar om något och jag är väldigt påläst på området så hade jag en tendens att förstöra stämningen med min kunskap och har lärt mig att hålla käft eller inte ta någons parti.
Om du har bytt skola 7 gånger så kanske det ligger hos dig.