2013-11-08, 13:33
Medlem
Hej

jag har ett problem jag går nu 3e året i gymnasiet och saker har inte alltid varit så lätt för mig när det kommer till just skolan jag har alltid varit den där tjejen som aldrig riktigt har passat in visst jag har haft mina vänner och dom har alltid stöttat mig men dom senaste 4 åren har jag bytt skola ungefär 7 gånger och det har gjort att jag har tappat greppet lite, greppet om vilka som är mina riktiga vänner, och greppet om mig själv och mitt liv.

okej över till mitt problem nu. Jag är trött på att vara jag, vara den tjejen som aldrig riktigt har passat in när det kommer till fester, tjejkompisar osv jag har min bästavän men alla andra tjejer ska gämt ha nått jävla problem med mig, det är som att jag aldrig kommer att passa in på riktigt och jag vet att jag snart går ut skolan men det är inte som att problemet kommer att ta slut där.
Killar är mycket lättare när det kommer till att umgås och snacka med dom har inte den där jävla bitch- attityden till precis allting, dom låter mig vara den jag är och dom lyssnar och bryr sig på riktigt det gör inte tjejer dom är för upptagna med sina egna problem.

Är det någon som sitter i en liknande sits och som har några tips och så över vad man kan göra? jag vill ha fler tjejkompisar men det är inte så lätt när dom alltid ska ha så jävla mkt problem med mig.
Citera
2013-11-08, 13:38
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davis94
Hej

jag har ett problem jag går nu 3e året i gymnasiet och saker har inte alltid varit så lätt för mig när det kommer till just skolan jag har alltid varit den där tjejen som aldrig riktigt har passat in visst jag har haft mina vänner och dom har alltid stöttat mig men dom senaste 4 åren har jag bytt skola ungefär 7 gånger och det har gjort att jag har tappat greppet lite, greppet om vilka som är mina riktiga vänner, och greppet om mig själv och mitt liv.

okej över till mitt problem nu. Jag är trött på att vara jag, vara den tjejen som aldrig riktigt har passat in när det kommer till fester, tjejkompisar osv jag har min bästavän men alla andra tjejer ska gämt ha nått jävla problem med mig, det är som att jag aldrig kommer att passa in på riktigt och jag vet att jag snart går ut skolan men det är inte som att problemet kommer att ta slut där.
Killar är mycket lättare när det kommer till att umgås och snacka med dom har inte den där jävla bitch- attityden till precis allting, dom låter mig vara den jag är och dom lyssnar och bryr sig på riktigt det gör inte tjejer dom är för upptagna med sina egna problem.

Är det någon som sitter i en liknande sits och som har några tips och så över vad man kan göra? jag vill ha fler tjejkompisar men det är inte så lätt när dom alltid ska ha så jävla mkt problem med mig.
Kan du vara snäll att exemplifiera. Vad är det du tror de har för problem med dig. Själv fick jag väl ingen normal relation till tjejer (undantaget flickvänner) förrän jag närmade mig trettio..
Citera
2013-11-08, 13:39
Medlem
NovaOculuss avatar
Var ej ledsen, när du går ut gymnasiet så får du en ny chans, nya människor ofta med samma intressen.

I din ålder så söker folk fortfarande efter sin identitet.
Senast redigerad av NovaOculus 2013-11-08 kl. 13:42.
Citera
2013-11-08, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Kan du vara snäll att exemplifiera. Vad är det du tror de har för problem med dig. Själv fick jag väl ingen normal relation till tjejer (undantaget flickvänner) förrän jag närmade mig trettio..

Dom skapar bråk, tjaffsar, ignorerar mig, snackar skit, viskar bakom ryggen, försöker förstöra för mig osv. det kan vara personer som man är "vän" med men som sen inte alls vill vara med mig, det kan också vara tjejer som man inte känner överhuvudtaget som hela tiden ska jävlas med en, kolla snett och skrika dumma saker från ingenstans, snacka skit på internett och sen sprida falska rykten.

Det har alltid varit så, så jag antar att tjejer helt enkelt har nått problem med mig varför vet jag dock inte.
Citera
2013-11-08, 13:54
Bannlyst
Varför har du bytt skola så sjukt många gånger?
Alla är doucebags i gymnasiet så härda ut bara och bitchtjejerna ska du bara försöka skita i och inte reagera allt för känslomässigt om dom säger något får då blir du bara mer tacksam att jävlas med.
Citera
2013-11-08, 13:55
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Dom skapar bråk, tjaffsar, ignorerar mig, snackar skit, viskar bakom ryggen, försöker förstöra för mig osv. det kan vara personer som man är "vän" med men som sen inte alls vill vara med mig, det kan också vara tjejer som man inte känner överhuvudtaget som hela tiden ska jävlas med en, kolla snett och skrika dumma saker från ingenstans, snacka skit på internett och sen sprida falska rykten.

Det har alltid varit så, så jag antar att tjejer helt enkelt har nått problem med mig varför vet jag dock inte.
Du kanske är lite kantig.. Yngre tjejer har svårt för det. Förhoppningsvis går det över. Själv så gick det så långt att jag slutade bry mig om vad tjejer tyckte om mig öht vilket var början till att det löste sig.
Citera
2013-11-08, 13:55
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:

Du har precis beskrivit helt vanliga (coola) skolflickor.
Citera
2013-11-08, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Varför har du bytt skola så sjukt många gånger?
Alla är doucebags i gymnasiet så härda ut bara och bitchtjejerna ska du bara försöka skita i och inte reagera allt för känslomässigt om dom säger något får då blir du bara mer tacksam att jävlas med.

Jag har flyttat många gånger och därför bytt skola sen har jag bytt för att lärarna har behandlat mig dåligt så att jag inte har trivts osv osv de massa olika anledningar

jag har försökt att ignorera dom och jag har inte tagit åt mig så mycket jag har aldrig varit den tjejen som går hem och gråter utan jag har bara ignorerat det men det börjar bli ganska jobbigt och när det händer om och om igen så börjar man ju undra varför dom gör så, ifall det är nått jag gör.
Citera
2013-11-08, 14:08
Bannlyst
Du är ny elev på skolan. Du kanske är snygg, osäker, försöker inte att passa in eller acceptera dom andra tjejerna. Då blir dom osäkra och måste ha något att snacka om. Skit i det. Kör ditt eget race. Går du dit för att lyssna på andras bullshit om dig, eller går du dit för att lära dig något och ha kul med nära vänner?
Var inte så osäker. Det är precis vad dom flickorna som håller på med dig är.
Citera
2013-11-08, 14:13
Medlem
Katzyns avatar
Är du bekräftelsesökande och slampig? Är du divig? Är du uppkäftig? Har du ADHD?

Tjejer vaktar på gränserna för femininitet hårdare än killar. Enligt min mening brukar tjejer som blir dissade av andra tjejer oftast bli det för att de andra tjejerna tycker hon beter sig på ett sätt som inte är acceptabelt kvinnligt.

Visst kan det räcka att vara snygg och uppskattad av killarna, men oftast brukar det hänga ihop med att tjejen är uppenbart bekräftelsessökande hos killarna, eller snackar skit om andra tjejer till killarna, eller allmänt är skräniga och högljudda och kaxiga. Kombinera snygg med någon av de andra egenskaperna jag räknat upp och man blir inte populär hos andra tjejer.
Citera
2013-11-08, 14:26
Medlem
Jokerswes avatar
Citat:
Hej

Jag har aldrig riktigt passat in även fast det fram tills idag inte riktigt har löst sig så har jag lärt mig att acceptera läget och skita i vad andra tycker. Visst är det viktigt att ha vänner men inte värt att beblanda sig med folk som får en själv att må dåligt. Det gäller bara att vara positiv, öppen för nya saker så kommer de rätta människorna stanna. Det kan ta långtid om man har otur, men det finns inga genvägar.
Du kanske borde testa att ta en titt på dig själv, vad dina brister är, något du kan jobba på?
Typ som mig själv, hörde jag att några personer på en fest argumenterar om något och jag är väldigt påläst på området så hade jag en tendens att förstöra stämningen med min kunskap och har lärt mig att hålla käft eller inte ta någons parti.
Om du har bytt skola 7 gånger så kanske det ligger hos dig.
Citera
2013-11-08, 14:26
Bannlyst
Citat:
Jag har flyttat många gånger och därför bytt skola sen har jag bytt för att lärarna har behandlat mig dåligt så att jag inte har trivts osv osv de massa olika anledningar

jag har försökt att ignorera dom och jag har inte tagit åt mig så mycket jag har aldrig varit den tjejen som går hem och gråter utan jag har bara ignorerat det men det börjar bli ganska jobbigt och när det händer om och om igen så börjar man ju undra varför dom gör så, ifall det är nått jag gör.

Om du flyttat så många gånger så antar jag att du har ganska lätt att föra dig i nya miljöer? Har du en hård fasad?
Sen beskriv dig själv som tjej. Tomboy, tjejig, grabbig ja hur är du helt enkelt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in