Citat:
Ursprungligen postat av
Longines
http://allehanda.se/sport/modo/1.6464544-luleafans-rasar-over-nya-laktaren
Snart är väl bortaklackar förbjudna också?
Hur kan ni Modofans tillåta detta? Snacka om att förstöra allt vad stämning heter.

Det var då ett fasligt långlivat gnäll och gråt om det här. Jag tycker också läktaren är usel, men allvarligt - hur många stora organiserade följen kan vi räkna med kommande säsonger till Örnsköldsvik? Inte särskilt många i förhållanden till antal matcher per säsong i alla fall. Bortamatch ska vara förjävligt, det är trots allt en invasion av en annan förenings hemmaborg som ska genomföras. Inte fan gnällde de tyska soldaterna indignerat över att Leningrad-borna inte bjöd på varm oboy och puss på kinden.
Lite jävla stake hade man ju kunnat hoppas på från svenska supportrar även i vårt metrosexuella tidevarv - få upp bortaföljena tills vi har i alla fall hyfsade bortanummer i hockeyn, sen kan man börja trycka på om bättre läktarplatser. Inte tvärtom som i dag där man sätter sig på sitt lata arsle där hemma och gnäller som en barnrumpa om att man minsann inte tänker åka förrän man fått bättre bortaläktare. Varför skulle MoDo bränna pengar och göra inkomstbortfall på en bättre och mer välplacerad läktare, när den gapar pinsamt tyst nästan alla omgångar? Det är oss supportrars jobb att promota en levande bortakultur, inte stå med mössan i handen och hoppas att MoDos ledning banar vägen åt oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
chiefenLHF
Börjar kring minut 8. "Oh when the saints" kördes även med jämna mellanrum på den tiden och kan höras i klippet. Hur länge har Djurgården använt sig av den melodin? Försöker inte få till en diskussion om vem som var först utan är genuint intresserad.
Blue saints bildades ju 1981, och då var den ju mig veterligen rätt inarbetad redan, så en bit innan dess antar jag.