2013-11-07, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Så då kan det löna sig att begå brott om man är riktigt hungrig menar du?

det gor det redan. finns mangder av hemlosa som tar en 3-4 manaders varje vinter. vet alla som suttit pa oppen riksanstallt.
dom gor det for att de e mat o husrum o eftersom de oftast ar smabrott sa hamnar dom pa oppna anstalter.
Citera
2013-11-07, 16:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Sammanfattningsvis är alla dagar lika troliga, men en dag är den troligaste. Starkt vittnesmål av AL.
Det kan bli ett direkt avgörande misstag av åklagarna att i tiden begränsa gärningsbeskrivningen till 4-5 maj. Kan de inte leda det i bevis så faller åtalet.
Men hänger det bara på det, gör de naturligtvis inte om det misstaget i hovrätten.
Citera
2013-11-07, 16:22
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I morgon får vi se om MB svarar "jag vet inte".

Det kommer också bli intressant!

Undrar dock om han kommer att säga "Jag kommer inte ihåg" eller "Jag vet inte"?
Citera
2013-11-07, 16:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Modern verkar lite knepig och tror inte hon hade så bra relation till sin dotter som hon verkar framställa.
Modern har väl alltid verkat rätt knepig, utan att nån fördenskull därför tidigare har funnit anledning att implicera henne i några "teorier"?
Citera
2013-11-07, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Skärp din ton för f-n. Om försvaret vill styra blickarna mot annat håll kan de ju höra mamman om dessa kommentarer, som mamman också bemötte på FB. För att så ett uns tvivel att någon annan ville henne illa också.

En fråga kunde ju i alla fall varit kring hennes första tankar om mordet, och dom riktades 100% mot AN. Sen har hon fått löpande info från polisen (hjärntvättad?)

Typ;
Vem trodde du först instinktivt vem som kunde vara mördaren?

Då kommer man in på kommentarerna.
Citera
2013-11-07, 16:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Så då kan det löna sig att begå brott om man är riktigt hungrig menar du?

Uppblåst kan han vara av mediciner också det är inte konstigt i så fall med tanke på var han befunnit sig under den här tiden.
Citera
Medlem
Oookeeey och hur mindes han tanten så bra om han har dåligt närminne?

4 maj: "Hon sa att hon skulle komma och plugga hos mig. Jag erbjöd mig att jag skulle komma och hämta henne. Då tutade jag nedanför. Då tog det ett tag. Jag hade lämnat telefonen hemma. Då kom hon ut. Det kom ut en tant i blå klänning och rullator strax innan henne. Sen kom hon ut. Sen satte hon sig i bilen och så åkte vi till mig".
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Hur många gånger har han sagt nu att han har så dålig tidsuppfattning och dåligt minne? Samtidigt har han från första förhöret till det sista hållit fast vid att hon gick vid 21 efter att Family Guy tog slut. Inte en enda gång har han svävat på denna punkt, inte heller vad jag vet att han skulle ha dykt in till brodern vid kl 22. Rakknivsvaret på hur det går ihop är att det utgör det "alibi" han tänkt ut för sig själv (kom ihåg att han vet inte sådant vi vet om exakta pejlingar av mobiler och andra observationer). Jag hittar inget annat logiskt svar på hur de här sakerna går ihop sig än att han endera har en riktigt bra tidsuppfattning eller att Kl 21 är en innantilläxa (läs: Ljug).
Citera
2013-11-07, 16:26
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
jag har lag tollerans med stolpskott.

tror du inte det ar troligare att det uppfattas som fullstandigt onodigt att ta det med mamman?
det vore isf kanske smartare att ta det med AN eller mojligtvis MB,men mamman??? du anvander noll logik nar du kommer fram till att mamman ar ratt person att fraga om detta.

Du har svårt att hålla inne med dina aggressioner, till flera, totalt onödigt. Så klart ska han ta det med AN/MB också, men han hade ju kunnat så ett frö redan nu. Hon besvarade ju dessutom dessa. Skit samma, fattar du inte gör du inte. Du är nu satt på ignore.
Citera
2013-11-07, 16:26
Medlem
Citat:
Han ser välgödd ut . Tänk vad bra vi har det i Sverige. De som blir brottsmisstänkta har det bättre än uteliggare. :|

http://i.imgur.com/tMnAyPJ.png

Proppad med mediciner, då blir man plufsig.
Citera
2013-11-07, 16:27
Medlem
Miss-Kittys avatar
- Vi åkte hem till mig. Jag sätter mig på soffan, slår på tv:n och så sitter jag och ser på tv och dricker öl, medan hon sitter bredvid i soffan och pluggar.
AB: Ni sitter båda i soffan?
- Ja.

Har han inte sagt i tidigare förhör att hon satt vid köksbordet och pluggade eller sviker mitt minne?.
Citera
2013-11-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hur många gånger har han sagt nu att han har så dålig tidsuppfattning och dåligt minne? Samtidigt har han från första förhöret till det sista hållit fast vid att hon gick vid 21 efter att Family Guy tog slut. Inte en enda gång har han svävat på denna punkt, inte heller vad jag vet att han skulle ha dykt in till brodern vid kl 22. Rakknivsvaret på hur det går ihop är att det utgör det "alibi" han tänkt ut för sig själv (kom ihåg att han vet inte sådant vi vet om exakta pejlingar av mobiler och andra observationer). Jag hittar inget annat logiskt svar på hur de här sakerna går ihop sig än att han endera har en riktigt bra tidsuppfattning eller att Kl 21 är en innantilläxa (läs: Ljug).
Innantill läxa skulle jag tro.

Oralsex? Men det framkom ju ingen sperma eller annat som tydde på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in