Svävande svar om telefonen och de raderade SMS:en minst sagt. Vad stämmer egentligen? Kolla gärna denna post om vad man kan dra för slutsatser ur FUP-materialet om hans telefonbeteende:
Dock kan han mycket väl ha sagt till polisen att de kunde återställa SMS:en. Jag tror nämligen numer inte längre att han hade något rationellt skäl till att radera dem, det var mest troligt en känslomässig handling.
Observera också: Han raderade inte bara enskilda SMS: Han raderade hela konversationen med offret! Detta var INTE ett typiskt beteende från hans sida för att "rensa" i sin telefon, så han ljuger definitivt på denna punkt.
fraga VAD?
varfor i hellvete skulle han fraga henne om det? tank innan du skriver
Skärp din ton för f-n. Om försvaret vill styra blickarna mot annat håll kan de ju höra mamman om dessa kommentarer, som mamman också bemötte på FB. För att så ett uns tvivel att någon annan ville henne illa också.
Detta känns ju inte helt ok i magen...?: "En kompis började prata om negrer. Han är sådan. Han ansåg att personer som inte kommer från Sverige och är mörka i huden är negrer. Jag vad ju tillsammans med vad han kallade en neger. Det var väl inget han tyckte om och eftersom jag var jättefull så gjorde jag det." ...som svar på varför han gjorde slut med VB första gången...
Det är heller inte meningen att en brottsmisstänkt skall ha det sämre än nödvändigt. Vi lever inte i ett fullständigt idiotsamhälle även om det finns idioter i det.
Svävande svar om telefonen och de raderade SMS:en minst sagt. Vad stämmer egentligen? Kolla gärna denna post om vad man kan dra för slutsatser ur FUP-materialet om hans telefonbeteende:
Dock kan han mycket väl ha sagt till polisen att de kunde återställa SMS:en. Jag tror nämligen numer inte längre att han hade något rationellt skäl till att radera dem, det var mest troligt en känslomässig handling.
Observera också: Han raderade inte bara enskilda SMS: Han raderade hela konversationen med offret! Detta var INTE ett typiskt beteende från hans sida för att "rensa" i sin telefon, så han ljuger definitivt på denna punkt.
Han raderade sms:en efter att hon försvann men innan det blev allmänt känt att hon var försvunnen.
"AB: I förhören säger du något annat egentligen, att du sa att relationen skulle vara hemlig?"
"- Jaha. Jag minns inte hur jag resonerade då. Om jag hade velat dölja att vi hade kontakt hade jag ju inte... Nej, jag vet inte..."
Här börjar han avslöja sig. Det handlar inte om minnet av att ha dolt relationen. Det handlar om hur han resonerade när han fick frågan. Därefter går han över till den tredje nivån - det hypotetiska.
Det är heller inte meningen att en brottsmisstänkt skall ha det sämre än nödvändigt. Vi lever inte i ett fullständigt idiotsamhälle även om det finns idioter i det.
Så då kan det löna sig att begå brott om man är riktigt hungrig menar du?
Skärp din ton för f-n. Om försvaret vill styra blickarna mot annat håll kan de ju höra mamman om dessa kommentarer, som mamman också bemötte på FB. För att så ett uns tvivel att någon annan ville henne illa också.
jag har lag tollerans med stolpskott.
tror du inte det ar troligare att det uppfattas som fullstandigt onodigt att ta det med mamman?
det vore isf kanske smartare att ta det med AN eller mojligtvis MB,men mamman??? du anvander noll logik nar du kommer fram till att mamman ar ratt person att fraga om detta.
Han har tics som innebär att han säger PUP med jämna mellanrum, jag tycker man kan skänja att dessa PUP är vanligare förekommande när han får besvärande frågor.
Pupp eller något ditåt. I åtminstone ett trängt läge i ett förhör säger han pjott.
"AB: I förhören säger du något annat egentligen, att du sa att relationen skulle vara hemlig?"
"- Jaha. Jag minns inte hur jag resonerade då. Om jag hade velat dölja att vi hade kontakt hade jag ju inte... Nej, jag vet inte..."
Här börjar han avslöja sig. Det handlar inte om minnet av att ha dolt relationen. Det handlar om hur han resonerade när han fick frågan. Därefter går han över till den tredje nivån - det hypotetiska.
"Omjag hade dödad VB då hade jag..."
Exakt. Hans sätt att svara här visar tydligt att det inte bara handlar om att han inte minns, utan att han inte kan ge ärliga svar på frågorna. Naturligtvis finns det ett skäl till att han plockade bort hela SMS-konversationen med Bangsuan och det skälet - emotionellt, panikreaktion eller i stunden upplevt rationellt - kan han inte avslöja för sittande rätt.
Som iPhone-användare kan jag också säga att jag inte köper förklaringen "råkade radera allihopa istället för bara några stycken" heller. Synd att inte åklagarna kollat upp hur det funkar och pressar honom mer på denna punkt.