2013-11-06, 12:36
Medlem
Fenjal888s avatar
Det är helt annan mentalitet i USA. Är man stor, eller väldigt duktig eller extrem i något område är man en hjälte. Ta Gregg Valentino som exempel, han var en ikon för många med sina syntholarmar. I Sverige (tack vare jantelagen?) är man lite konstig om man är duktig eller sticker ut. Den sociala acceptansen verkar vara rätt linjär till hur mycket motstånd polisen lägger mot faktumet.
Citera
2013-11-06, 13:20
Medlem
Poliser skyddade mot dopingtest via facket? Bullshit. vet åtminstone 2 som fått varningar och "samtal med psykolog" för använding av ej förskrivna på recept narkotika klassade dopningspreparat.

Sedan att många inom Svensk polis använder det och då piketen är väl känt. Sedan så länge du sköter det bryr sig ingen. Och som medborgare är jag tacksam för det.
Citera
2013-11-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 225mike
Poliser skyddade mot dopingtest via facket? Bullshit. vet åtminstone 2 som fått varningar och "samtal med psykolog" för använding av ej förskrivna på recept narkotika klassade dopningspreparat.

Sedan att många inom Svensk polis använder det och då piketen är väl känt. Sedan så länge du sköter det bryr sig ingen. Och som medborgare är jag tacksam för det.
Du tycker inte det är dubbelmoral då? Varför ska inte gymråttor som sköter sig också få bruka utan all jävla häxjakt om piketsnuten får?
Citera
2013-11-06, 15:22
Medlem
Halvarkatts avatar
Väldigt oft men hockeyspelare i NHL kan ju säga nej till dopingtester när de är på landslagsuppdrag så finns nog skydd till de mesta.
Citera
2013-11-06, 15:26
Medlem
PeterDolvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
Snittet för en polisman i USA, i mitt subjektiva tycke, verkar annars ligga på kring 175cm och en trevlig övervikt på ca 40kg. Hur nu denna man ska kunna hindra någon person som försöker lämna en plats till fots är för mig ett mysterium. Då tror jag oddsen är bättre när ett par kvinnliga svenska poliser på 47kg springer efter.

Dom skjuter desto bättre än de springer.
Citera
2013-11-06, 15:39
Medlem
Realityjunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Hur kan Ronnie Coleman jobba som snut egentligen..? Är inte hans AAS bruk uppenbart? För ärligt talat; vem kan bli så stor naturligt? (Hur stor skulle han då vare på AAS..)

Eller är det möjligt? Ni som är lite mer insatta borde väl veta. Jag menar inte fan kan han väl ha lyckats missa alla testerna inom kåren varje år? Han lär ju ha fått utsatts för lite press då han är sådär stor och dopingmisstankar självfallet sker?

Och hur noga tror du de är med detta? Coleman sa ju själv "han kan inte ta för man blir testad som polis", om de verkligen blir testade eller om han säger detta för att folk inte ska misstänka honom vet jag ej..

Men blir de testade på station så blir de garanterat förvarnade, och då finns det rätt många tillvägagångssätt som gör att de pissar grönt oavsett vafan de skjuter..

Kom ihåg att urintest kollar efter t.ex. testosterone metaboliter(tror ja de heter), har du recept på TESTO(vilket är vanligt i USA) så är det bara att visa ditt recept och du är fri att gå, eftersom de inte kan se mängden testo i din kropp med ett sketet pissprov utan bara ser att du tar det..

Ett annat alternativ är ju whizzinator bl.a.

Behöver väl inte va raketforskare för att klara ett test precis..

Och nej, ingen går till Olympia utan prepp(om någon mot förmodan tror det)..
Citera
2013-11-06, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Hur kan Ronnie Coleman jobba som snut egentligen..? Är inte hans AAS bruk uppenbart? För ärligt talat; vem kan bli så stor naturligt? (Hur stor skulle han då vare på AAS..)

Eller är det möjligt? Ni som är lite mer insatta borde väl veta. Jag menar inte fan kan han väl ha lyckats missa alla testerna inom kåren varje år? Han lär ju ha fått utsatts för lite press då han är sådär stor och dopingmisstankar självfallet sker?

Herregud här är iq'n inte hög.... Att man ens kan ha tanken om att ronnnie skulle kunna vara ren är skrämmande.
Citera
2013-11-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razor-x
Källa på det?

Kan inte finnas, de kan ansluta sig till olika fack precis som vi. Polare som stod under deras fack och åkte ändå dit.

Däremot läst lite om Ronnie, då precis som ni undrar folk hur fan en polis kan gå på AAS så offentligt. Tydligen ska han vara lite lyft under vingarna av de högre hönsen där och alltid komma ifrån detta
För det är ju faktiskt så, en kille på 140kg muskler som säger "Stop!" är lite annat än en fet kille på 140kg munkar skriker samma sak.
Han blir en bra sida utåt. Kan nästan liknas som Arnold var för militären under sin början, de hjälpte honom med allt för det såg bra ut för militären att här blir man stark och tränad hos oss.
Citera
2013-11-06, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chapter-II
Herregud här är iq'n inte hög.... Att man ens kan ha tanken om att ronnnie skulle kunna vara ren är skrämmande.

Klart han är ren? Bara köp en gymgrossit tidning eller annan muskeltidning i sverige, alla pro käkar fan inte mer än "brutal mutant mass gain" osv
Citera
2013-11-06, 20:35
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razor-x
Källa på det?

Citat:
Ursprungligen postat av cnb
ja gärna

Googlade runt och sökte även på polisfackets hemsida men hittade inget. På flashback diskuteras det i denna tråd.

Nu är ju inte det någon exakt information men ytterligare ett exempel på kurande snutar är ju J*sper C***sson som tagit pallplatser i tunga viktklasser i bodybuilding.

Min information stämmer således kanske inte, en sak är dock säker. Snutar testas inte.
Citera
2013-11-07, 13:53
Medlem
Realityjunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqup
Googlade runt och sökte även på polisfackets hemsida men hittade inget. På flashback diskuteras det i denna tråd.

Nu är ju inte det någon exakt information men ytterligare ett exempel på kurande snutar är ju J*sper C***sson som tagit pallplatser i tunga viktklasser i bodybuilding.

Min information stämmer således kanske inte, en sak är dock säker. Snutar testas inte.

Sluta outa folk, vad har han gjort åt dig? Avis? Förstår du försöker visa en poäng här men man bör inte outa folk, kommer inget bra ut av det..
Citera
2013-11-07, 14:04
Medlem
civilpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 225mike

aha vilka dopingpreparat är narkotikaklassade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in