2013-11-07, 11:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, mitt ICA-kort är bankomatkort. Varför säger mamman att hon inte tog bankomatkort eller någonting, när hon hade ICA-kort? Även om hennes ICA-kort inte är bankomatkort så är det någonting.

Okej, du menar att kortet är anslutet till VISA, antar jag.

Jag vet inte vad mamman syftar på.
Citera
2013-11-07, 11:56
Medlem
rayraviolis avatar
Jag gillar inte uppgiften från modern om påsen. På s. 976 uppger hon att dottern brukade ha böckerna i en påse men att hon inte vet hur hon gjorde just denna dag.
Citera
2013-11-07, 11:57
Medlem
Ica kortet går att förfylla med pengar, då blir det som ett bankomatkort
Citera
2013-11-07, 12:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Saxat ur kurirens live-rapportering

09.38: Anders Lindström svär nu vittneseden. Anders Lindström från SKL i Linköping vittnar via videolänk.
09.40: Vittnesförhöret handlar om de 16 larver som hittades på kroppen. Det handlar om att försöka fastställa när dödsfallet kan ha inträffat.
09.43: Anders Lindström: Vi har sagt att alla dagar är lika sannolika som dödsdag. Det är ganska kallt i början av maj och då utvecklas inte larverna. Därför blir alla dagarna från när hon försvann fram till åtta dagar senare lika troliga.
Åklagare Anna Bergström: Det innebär att dödsfallet har inträffat någon gång mellan den 4-12 maj?
Anders Lindström: Det ser ut så.
AB: Är sannolikheten störst att dödsfallet är den fjärde maj?
AL: Ja, det är det troligaste
Sammanfattningsvis är alla dagar lika troliga, men en dag är den troligaste. Starkt vittnesmål av AL.
Det kan bli ett direkt avgörande misstag av åklagarna att i tiden begränsa gärningsbeskrivningen till 4-5 maj. Kan de inte leda det i bevis så faller åtalet.
Citera
2013-11-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Okej, du menar att kortet är anslutet till VISA, antar jag.

Jag vet inte vad mamman syftar på.

Ica-kortet är inte alltid anslutet.
Vi har ett vanligt Ica-kort som vi laddar i förväg MED banken och handlar på.
Då behöver man bara ha med själva ICA-kortet./M
Citera
2013-11-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Enligt modern tog VB sina böcker i en påse. Detta var nytt. KJ har väl bestämt hävdat att hon bar böckerna i handen och att han sen gav henne en påse? Vad för slutsats man kan dra av detta vet jag inte.

Ja! Jättekonstigt! Då ljuger han ju om "sin" påse!

Citera
2013-11-07, 12:07
Bannlyst
Den här stora saken som ett vittne sett KJ bära ut från lägenheten ihop med någon annan. Kan inte det ha varit sängen som VB kanske blev mördad i? Jag tror det och det tror nog åklagarna också.
Citera
2013-11-07, 12:08
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macaroni81
Ja! Jättekonstigt! Då ljuger han ju om "sin" påse!

Inte nödvändigtvis. Modern kan minnas fel också.
Citera
2013-11-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caguama
Någon som varför kompisen ritade en detaljerad skiss över lägenheten? Det var ju innan mordet och det framgår inte i NSD varför han skulle upprättat en sån http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7980020.
Måste vara fel på länken, kommer till ask.com ett sök på "skiss"
Citera
2013-11-07, 12:12
Medlem
saltapinnars avatar
Jag tror KJ ensam dödat VB men nu vacklar jag i min tanke ensam,någon annan vet vad han gjort och stämmer vittnets iaktagelse att han sett Kj bära ut något stort med någon annans hjälp.ja då finns det ju en person till som vet,men vem kan denna personen vara.
Citera
2013-11-07, 12:13
Medlem
Alltså...vad händer egentligen??? Tycker det börjar luta åt andra håll nu....Tycker ingen annan att moderns förhör är lite som en lögn det med Undrar var detta slutar
Citera
2013-11-07, 12:15
Bannlyst
Modern verkar lite knepig och tror inte hon hade så bra relation till sin dotter som hon verkar framställa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in