2013-11-06, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Fast i lejonens värld är det dock honorna som står för den mesta jakten, och hannarna kommer lunkandes när bytet är nedlagt

Kvinnorna kommer komma efter de svenska männen också. Bara svenska män går först och visar vägen så kommer det ofrånkomligt följas av kvinnor. Ge opinionen tid.
Vet, jag är en riktig skogsmulle

Vad säger ni om att skrota Svenska helgdagar för Muslimska offerdagen och Ramadan....Islamisering någon? Hoppas detta får spridning.http://hd.se/landskrona/2013/11/07/v-forslag-om-ledigt-pa-muslimska/
2013-11-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Min sambo är vagt anti-SD (själv har jag röstat SD i de senaste tre riksdagsvalen men det vet hon inte om). Vi pratar så gott som aldrig politik men jag märker att hon är starkt påverkad av TV-personligheter, populära författare etc. när det kommer till den SD-fientliga hållningen.

Vid ett tillfälle gick i alla fall ett kritiskt inlägg mot anti-SD linjen fram till henne och det var när Jens Stoltenberg läxade upp Özz Nûjen i Skavlan.

Förmodligen är det den typen av händelser som på allvar kan börja röra på den kvinnliga opinionen i Sverige.

Kvinnor uppskattar generellt män som vågar stå för, och kan argumentera för, sina åsikter (om det görs med stil). Så ni som är lite hariga över hur det ska gå, pröva ska ni se att det nästan alltid fungerar om man gör det på en icke-vulgärt sett.
2013-11-07, 01:29
Avslutad
Över 15 % i Sentio denna månad??
2013-11-07, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig

Är väl fullt möjligt, rimligt skulle jag vilja påstå när man tar senaste tidens nyheter i beaktande.
Vi har negrer som mördar folk med järnrör i Linköping, kniv-negrer i Norge, ägg&tårtkastning i Stockholm lägg därefter till lite bombattentat riktat mot politiskt valda företrädare så tror jag vi kan ha ett recept på 15%
2013-11-07, 02:14
Medlem
Citat:
Det känns som att timmen är slagen.
2013-11-07, 06:52
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Min sambo är vagt anti-SD (själv har jag röstat SD i de senaste tre riksdagsvalen men det vet hon inte om). Vi pratar så gott som aldrig politik men jag märker att hon är starkt påverkad av TV-personligheter, populära författare etc. när det kommer till den SD-fientliga hållningen.

Vid ett tillfälle gick i alla fall ett kritiskt inlägg mot anti-SD linjen fram till henne och det var när Jens Stoltenberg läxade upp Özz Nûjen i Skavlan.

Förmodligen är det den typen av händelser som på allvar kan börja röra på den kvinnliga opinionen i Sverige.
Folk är väsentligt mer korkade och okunniga än man tror, jag har en god kamrat som gör politikerkoll på nätet för att se vad han " tycker".
Svenskar är extremt ängsliga och konforma dock tror jag att 10% För SD i EU valet kommer väcka många inför riksdagsvalet.
2013-11-07, 07:16
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:

Japp, det är vad jag förutspådde efter nyheten om ca 2000 flyktingar/vecka i mitten av september. En rad andra faktorer har sammanstrålat med detta och första OU på >15% innan nyår är fullt realistiskt.

Det kommer dock inte bli en isolerad game changer utan det är snarare frågan om ett mycket större skifte i svensk politik och den svenska kulturdebatten.
2013-11-07, 07:30
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är det bästa som hänt SD sedan järnrörsdrevet. Grattis.
Nja säg inte det;Åkesson har förlorat ansiktet och framstår som löjlig, och det är nog ingen bra faktor för de svagbegåvade som utför SD:s väljarbas. Förhoppningsvis kan en del av dem nu övergå till centern och moderaterna, men skulle de inte göra det - ja, det spelar inte så stor roll egentligen - SD ingår i regeringens parlamentariska underlag och kommer att göra det hur stora de än blir - något inflytande får de dock inte.
2013-11-07, 08:21
Medlem
Gjorde en liten analys på Staus.st sifffrorna. Valresultatet 2010 blev 5,7%. Institutens medelvärde var 5,1% samma månad. I oktober 2013 är institutens medelvärde 10,9 räknar man fram vad det motsvarar skulle ett valresultat i dag bli 12,2 %, avrundat uppåt på sista decimalen.

Men det är 11 månader kvar till valet och om man förlänger ökningen som varit sedan valet i september 2010 fram till nästa val kommer valresultatet att bli 15,8%. Det är storartat!

Sd;s ökning har alltid kunnat studeras trendmässigt och beräknats med enkel mattematik. Politiska skandaler etc har i grunden inte alls påverkat denna matematiskt säkerställda ökning. Den har skett genom att man nått ut till folket med sitt budskap och att folk mognar, vågar tycka att Sd har rätt

Sätt tårtan i halsen och köp prozac pk-skitar, Sd kommer obevekligt att öka till valet.
2013-11-07, 08:26
Medlem
Intelligenskvots avatar
Frågan är vad som händer till våren när Migrationsverket måste börja använda nedlagda logement, fängelser, tält, sovsalar, gymnastiksalar, båtar och oljeplattformar. I praktiken går vi mot en statskollaps beträffande bostäder där staten inte kan tillhandahålla ett grundläggande behov. Svårt att tänka sig att SD inte ökar kraftigt.
Senast redigerad av Intelligenskvot 2013-11-07 kl. 08:29.
2013-11-07, 09:06
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Nja säg inte det;Åkesson har förlorat ansiktet och framstår som löjlig, och det är nog ingen bra faktor för de svagbegåvade som utför SD:s väljarbas. Förhoppningsvis kan en del av dem nu övergå till centern och moderaterna, men skulle de inte göra det - ja, det spelar inte så stor roll egentligen - SD ingår i regeringens parlamentariska underlag och kommer att göra det hur stora de än blir - något inflytande får de dock inte.
Den enda som framstår som löjlig är väl det gamla vissnade lövet till kvinna som i sin övergångna och fruktlösa fas inte vet vad hon ska göra för att fylla sitt liv med mening. Nu lyckades hon i detta avseende i alla fall få till det litet grand då hennes agerande inte kan vara opinionsmässigt negativt för SD, däremot på marginalen positivt.
2013-11-07, 09:46
Medlem
AussieRedMans avatar
Nu tar ni i så det kommer i byxorna. Aldrig att SD går upp till 15%, som jag sagt tidigare toppade SD runt 10% under hösten. Tänk på att alla nya invandrare som kommer späder ut SDs "lilla" väljarunderlag. Äter upp min kepa om de går över 15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in