Citat:
Ursprungligen postat av
LiddeLidman
Jag medverkade under hela förhandlingen idag och jag hörde inget om att KJ hade span på sig dygnet runt, däremot hävdade hans advokat BF att han hade alibi efter den 18 maj. Det är skillnad det.
Edit: Forensikern på SKL sa också att Y-kromosalt DNA aldrig kan bli högre än +1 på bevisskalan.
Kan det vara så att det inte är polisens span som advokaten syftar på när han pratar om alibi utan att alibit istället är familjen?
Natten till den 20:e var han på macken och handlade klockan 04:33. Vad han gjorde före det inköpet har han nog knappast alibi för, iallafall får polisen reda på inköpet genom hans kontoutdrag.
Kanske benen bara legat i huset under den 20:e, KJ lade in dessa under natten och av en slump så hittas de senare under kvällen samma dag.
Det är nog därför polisen säger att det verkar som att han ville att hon skulle hittas.
Edit:
Såg detta nu.
– Det här visar att kroppsdelarna har placerats ut mellan 18 och 20 maj. Vid den tiden har polisen span på min klient, dygnet runt. Det innebär att han har alibi, säger Bo Forssberg och pekade sedan på vittnet som sett Vatchareeya Bangsuan gå efter en väg vid halv tiotiden den 4 maj.