2013-11-06, 21:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Ja men det gör inte paret till mördare.
Nä, men om jag varit polis och OM de varit misstänkta hade jag följt upp det. Problemet var att de inte var just misstänkta. Det är ju som KJ sagt att han skulle åka skridskor på älven den 18/5. En naturmänniska som MB åker inte och hämtar vatten från en kallkälla i mitten av maj. Ofta är vattennivån högre och bakterier och annat olämpligt kan följa med vattnet.
Citera
Medlem
Citat:
KJ verkstad ngn fix idé vid strypning.
Först gör han strypningsförsök på fd flickvän
Sedan talar han om strypning av sköterskan på psyk( hot) sedan nämns stryp sex. En röd tråd och jag har också funderat i banor av strypning just utifrån denna böjning.

Blir bara mer och mer klar på att åklagarna har rätt GM och detta efter att försvaret haft sin dag!

Du är medveten om att det inte var KJ som introducerade konceptet med "strypsex" i det tidigare förhållandet?
Id* Granströ* sade i förhör att hon sagt till KJ att hon var nyfiken på "strypsex".
Han hade vid detta tillfälle aldrig nämnt det tidigare...

*edit*
Fel Namn...
Senast redigerad av Just_A_thieF 2013-11-06 kl. 21:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiddeLidman
Jag medverkade under hela förhandlingen idag och jag hörde inget om att KJ hade span på sig dygnet runt, däremot hävdade hans advokat BF att han hade alibi efter den 18 maj. Det är skillnad det.
Är det fastställt att benen kom den 18 maj till ödehuset? Har ngn tittar in i ödehuset mellan 16-18 maj?
I FUP så säger KJ stakande ngt att veckan efter på torsdag hämtade han henne, eller kompisar eller....hittar inte det i FUP just nu men om det stämmer med torsdagen ( alltså en vecka senare) så svamlar han om att han hämtade henne och det blir den 16/5!
Citera
Medlem
– Det här visar att kroppsdelarna har placerats ut mellan 18 och 20 maj. Vid den tiden har polisen span på min klient, dygnet runt. Det innebär att han har alibi, säger Bo Forssberg och pekade sedan på vittnet som sett Vatchareeya Bangsuan gå efter en väg vid halv tiotiden den 4 maj.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7077090
Citera
2013-11-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Klippt från NSD:
Som vanligt har media feltolkat det de hört och ändrat från "hade alib" till "hade span på sig dygnet runt"
Citera
2013-11-06, 21:20
Medlem
Citat:
Är det fastställt att benen kom den 18 maj till ödehuset? Har ngn tittar in i ödehuset mellan 16-18 maj?
I FUP så säger KJ stakande ngt att veckan efter på torsdag hämtade han henne, eller kompisar eller....hittar inte det i FUP just nu men om det stämmer med torsdagen ( alltså en vecka senare) så svamlar han om att han hämtade henne och det blir den 16/5!

På måndag hörs en man som sina iakttagelser. Den 18 maj rastade han sin hund i skogarna där de brutala fynden gjordes några dagar senare.

Då fanns inga kroppsdelar i huset.

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7077090
Citera
2013-11-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Du är medveten om att det inte var KJ som introducerade konceptet med "strypsex" i det tidigare förhållandet?
Josef*n Johans*on sade i förhör att hon sagt till KJ att hon var nyfiken på "strypsex".
Han hade vid detta tillfälle aldrig nämnt det tidigare...
Frågar man KJ om strypsex i FUP? Även om han inte var intresserad av strypsex så gjorde han stryp försök på ex tjejen.
Citera
2013-11-06, 21:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Som vanligt har media feltolkat det de hört och ändrat från "hade alib" till "hade span på sig dygnet runt"
Det var inte taget från intervjun med den manlige försvararen, det var från den kvinnliga försvararen under förhandlingen.
Citera
2013-11-06, 21:22
Medlem
Någon som var på plats idag, och vet om det var fullt hus, eller har någon aning om hur det kommer se ut imorgon?
Vilken tid börjar förhandlingen?
Citera
2013-11-06, 21:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag medverkade under hela förhandlingen idag och jag hörde inget om att KJ hade span på sig dygnet runt, däremot hävdade hans advokat BF att han hade alibi efter den 18 maj. Det är skillnad det.

Edit: Forensikern på SKL sa också att Y-kromosalt DNA aldrig kan bli högre än +1 på bevisskalan.

Kan det vara så att det inte är polisens span som advokaten syftar på när han pratar om alibi utan att alibit istället är familjen?

Natten till den 20:e var han på macken och handlade klockan 04:33. Vad han gjorde före det inköpet har han nog knappast alibi för, iallafall får polisen reda på inköpet genom hans kontoutdrag.

Kanske benen bara legat i huset under den 20:e, KJ lade in dessa under natten och av en slump så hittas de senare under kvällen samma dag.

Det är nog därför polisen säger att det verkar som att han ville att hon skulle hittas.

Edit:

Såg detta nu.

– Det här visar att kroppsdelarna har placerats ut mellan 18 och 20 maj. Vid den tiden har polisen span på min klient, dygnet runt. Det innebär att han har alibi, säger Bo Forssberg och pekade sedan på vittnet som sett Vatchareeya Bangsuan gå efter en väg vid halv tiotiden den 4 maj.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-11-06 kl. 21:25.
Citera
2013-11-06, 21:23
Medlem
Citat:
Är det fastställt att benen kom den 18 maj till ödehuset?!

Svar nej.
Citera
2013-11-06, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Någon som var på plats idag, och vet om det var fullt hus, eller har någon aning om hur det kommer se ut imorgon?
Vilken tid börjar förhandlingen?
Reveljen går 9:30 i morgon också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in