Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-06, 19:51
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
Det skulle jag satsa på eftersom en oinsatt läsare (uppenbarligen) tror att avsändaren menar svinet på vykortets framsida, men jag tror då att svinet är en person som deltar i Holmérs PU och att Östling vet exakt vilken person avsändaren syftar på

Och om ingen har brytt sig om att studera vykortet närmare utan har nöjt sig med Östlings egen förklaring i snart 30 år, så måste man väl ändå kunna säga att vykortsmetoden eventuellt var både effektiv och säker?
Ja, men ingen försöker väl skydda sig mot de oinsatta? Jag tror också att det kan finnas ett dolt budskap, men inget jättehemligt.
Citera
2013-11-06, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ja, men ingen försöker väl skydda sig mot de oinsatta?

Östling och vykortsskrivaren kanske försökte skydda sig mot de övriga insatta vid denna tidpunkt? Från PU då alltså? Exempelvis? Och anledningen till det kan ju ha varit många. T.ex att skydda sig själva eller för att bedriva en parallellutredning pga av bristande tillit till övriga PU? Finns säkert fler motiv om man har lust att fantisera lite.
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-11-06 kl. 20:00.
Citera
2013-11-06, 19:58
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Så när jag skriver att hon inte var hysterisk så är detta ett ältande? Medan de andra 70-talet inlägg i tråden som hävdar att hon var hysterisk inte var ett ältande (eftersom ingen har argumenterat emot)?

LP slog faktiskt till AH när hon vägrade att låta OPs kropp vara. LP hade i många bemärkelser mardrömsminuter fram till att ambulansen kom efter 7-8 minuter.

Enligt LAC-bandet kör ambulansen från mordplatsen 232800. Ambulansmännen anger själva att de varit på plats två till tre miuter. Gör att lisbeth hade att vänta 3-5minuter på ambulans.polisen anländer någon minut tidigare, troligtvis runt 232430

Att LP slänger bort Anna Hage tycker jag visar den vanmakt MOP försatt henne i vilket är förståeligt. Vittnen både på mordplatsen och Sabb är samstämmiga ang hur svårt chockad LP är. Den som hävdar annorlunda är Stig Engström som i sitt brev till Sven Anér passar på att baktala AH och Gösta Söderström..
Citera
2013-11-06, 19:58
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Artiklarna är skrivna av free lance journalisten Anders Hasselbohm.
Han har träffat John Adam och själv sett dokumenten. Dessa dokument blev sedermera stulna ur ett kassaskåp som jag tror förfogades av TRC, i Sydafrika.

Connection mellan "Uppsala grupp" och Jan R W, det är det jag som gör, men jag tycker att jag har fog för det, och har visat på den kopplingen i min text.

Jag tycker det är dags att ta upp Hasselbohms artiklar igen, som har legat lite i glömska enligt mitt tycke. Jag tycker han är en oerhört duktig journalist som dessutom belönats med stora journalistpriset.

goggla på spionen Bengt så hittar du en artikel, och sedan har du alla artiklar om ämnet länkade.

För övrigt tycker jag att den här artikeln förutom ovanstående är oerhörd intressant.
http://wwwc.aftonbladet.se/debatt/9903/17/debatt.html
Jag vet att Åke Hjälmroth vurmade för trosrörelsen och Ulf Ekman i Uppsala. Om JW hade kontakt med Ulf Ekman så kan denne vara länken.
Citera
2013-11-06, 20:02
Medlem
Kanske dags att syna Bertil Wedin lite närmare. Kopplingen t Sydafrika är ju känd liksom hans plantering av PKKspåret.
Va han i Stockholm el inte?
Han själv påstår att han inte åkte dit pga att han misstänkte att han själv skulle bli likviderad efteråt.
Andra källor hävdar att han bodde på hotell i Stockholm den aktuella tiden.
Kanske BW va "legosoldaten som ballade ur" ?
Citera
2013-11-06, 20:03
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Bror Perä anställdes 7/9 1970 och var -79 anställd på södermalms vaktdistrikt VD3
på övervakning/radiobilsavd./piket

Kjell-arne Karlsson 471021 , anställdes 691027 , och var -79 anställd på norrmalm vd1
på övervakning/radiobilsavd./piket, samt representant (sektionsombud) för Vd1 gällande Kamraterna ( föreningen för stockholms polismän) Lite osäker på om det är rätt man, då end. initialerna på förnamnet finns med. Någon kanske kan verifiera ?

"Klöverknekten" finns ej upptagen, men det kan ju vara så att han anställdes det året, och återfinns i nästkommande års matrikel. För han anställdes ju i slutet på sjuttiotalet.

Bror Perä var bara 20år när han anställdes. Kjell-Arne Karlsson låter verkligen m piketen på VD1 som elaka Karlsson. Hade för mig att han var äldre, men är inte säker på detta. Klöverknekt fortsätter att jäcka

klargörande grundfakta, tack för detta.
Citera
2013-11-06, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ja, men ingen försöker väl skydda sig mot de oinsatta? Jag tror också att det kan finnas ett dolt budskap, men inget jättehemligt.

Järnvägsspåret=min Grandmanskandidat (järnvägare)= medlem av DF:s "knarkspanande" Barbrogrupp?
Citera
2013-11-06, 20:05
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Enligt LAC-bandet kör ambulansen från mordplatsen 232800. Ambulansmännen anger själva att de varit på plats två till tre miuter. Gör att lisbeth hade att vänta 3-5minuter på ambulans.polisen anländer någon minut tidigare, troligtvis runt 232430

Att LP slänger bort Anna Hage tycker jag visar den vanmakt MOP försatt henne i vilket är förståeligt. Vittnen både på mordplatsen och Sabb är samstämmiga ang hur svårt chockad LP är. Den som hävdar annorlunda är Stig Engström som i sitt brev till Sven Anér passar på att baktala AH och Gösta Söderström..
Ja i ambulansen kom symtomen på akut stressreaktion fram, när hon inte längre kunde göra något mer. Jag tror ändå att Engström talar sanning om situationen på mordplatsen och vi VET alla att GS och IW drev en märklig linje beträffande tiderna. Polisen kom snabbt på plats och kunde bevisa det, men GS drev linjen att polisen hade brustit i detta och fick med sig SAP och privatspanarna.

Och LP tyckte GS uppträdde så ointresserat att hon skällde ut honom.
Senast redigerad av iesho 2013-11-06 kl. 20:09.
Citera
2013-11-06, 20:07
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leosam
Mycket länge sedan jag sysslade med grafologi, men jag vågar säga att detta inte är en tonårstjej. Handstilen ger mig intrycket att tillhöra en person med intelligens och framåtanda. Kan nog utåt ge intryck av ngn som är svår att komma underfund med. Lutar åt att det är en man som skrivit. Förhoppningsvis har vi ngt grafologiproffs med oss i tråden.
När jag vikarierade som lärare för mycket länge sedan var det vanligt att just tonårstjejer skrev text som lutade åt "fel" håll. Killar gjorde det aldrig. Men jag tror också att det är en man som skrivit.
Citera
2013-11-06, 20:14
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
"Bengt"-uppgifterna gäller med all säkerhet Jan R(obert) Wennerstrand, f. 1933-08-20.

Han satisfierar alla kontrollerbara uppgifter enligt ovan.

Mycket bra jobbat. Såna här uppgifter ger kött på benen.
Citera
2013-11-06, 20:33
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Bror Perä var bara 20år när han anställdes. Kjell-Arne Karlsson låter verkligen m piketen på VD1 som elaka Karlsson. Hade för mig att han var äldre, men är inte säker på detta. Klöverknekt fortsätter att jäcka

klargörande grundfakta, tack för detta.

KAK lär ju ha ingått i ledningen av DA i början av 70-talet. Talar inte det för att han borde född innan 1947?
Citera
2013-11-06, 20:41
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
KAK lär ju ha ingått i ledningen av DA i början av 70-talet. Talar inte det för att han borde född innan 1947?
Alla DA-are som jag kom i kontakt med i början på 70-talet var i tjugoårsåldern. För att inte boboslacke ska fantisera ihop än mer rappakalja så är det väl bäst att lägga till att vi i FNL-grupperna nog var DAs främsta motståndare och de dök upp vid våra demonstrationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in