2013-11-06, 11:36
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vi har kanske lite olika åsikt om vad som är smutskastning & trovärdighet, speciellt om vi tittar på det röda i tråden. Jag kan hålla med om att det finns några svikna kvinnor och en självskadad mamma i kölvattnet av FS.

Men kroniskt våldsam är han inte, snarare tvärtom. Lyssna på EV&HJ:
https://soundcloud.com/john-quarrel/ev-tr-klipp-1
https://soundcloud.com/john-quarrel/hj-tr-klipp

Helt ostraffad och ej ens misstänkt för våldsbrott tidigare, det är FAKTA.
Har jag missat något, är Svensson aldrig dömd tidigare?
Citera
2013-11-06, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Har jag missat något, är Svensson aldrig dömd tidigare?

Inte för våldsrelaterade brott - nej.
Inte anmäld, eller misstänkt heller.
Citera
2013-11-06, 11:48
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:

I min bok är det inte helt ostraffad.
Citera
2013-11-06, 11:57
Moderator
blomvattnares avatar
Ett missförstånd tycks ha uppstått med denna nystartade tråd. Den var ämnad för att diskutera just själva rättegången. Istället diskuteras det ungefär som i den gamla tråden. Det var inte meningen.

Hädanefter gäller alltså att i denna tråd ska enbart rättegången diskuteras.

Inget annat.

Allt annat hänvisas till den gamla tråden, men i båda trådarna gäller hårdmoderering. Tjafs och gräl skribenter emellan raderas och riskerar varningar.

/Mod
Citera
2013-11-06, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ett missförstånd tycks ha uppstått med denna nystartade tråd. Den var ämnad för att diskutera just själva rättegången. Istället diskuteras det ungefär som i den gamla tråden. Det var inte meningen.

Hädanefter gäller alltså att i denna tråd ska enbart rättegången diskuteras.

Inget annat.

Allt annat hänvisas till den gamla tråden, men i båda trådarna gäller hårdmoderering. Tjafs och gräl skribenter emellan raderas och riskerar varningar.

/Mod

Får sådant som varit underlag för HDs resning diskuteras ? Och resningen ?
Citera
2013-11-06, 12:04
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Får sådant som varit underlag för HDs resning diskuteras ? Och resningen ?
Nej. Ta det i den andra tråden.

/Mod
Citera
2013-11-06, 12:17
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Desto viktigare att kontrollera varje kontrollerbar utsaga.
Och sedan ifrågasätta detta i tex. förhör för att få en reaktion.

Nu kan man bara spekulera i om FS ljuger. Precis som åklagaren gör.
Ingen domstol hänger sig åt fantasifulla spekulationer 2013 i en mordrättegång...väl ?

Och tänk om man faktiskt kunde belägga FS med en lögn om ett avgörande förehavande ?
Ja, om prövningen i den kommande rättegången innebär att press sättes på FS ang dennes gravstenssenaser m.m. tror jag säkert att det går att beslå honom med lögner. Förstår inte varför du betraktar FS som ett sanningens orakel. Det är trots allt i FS vinning att ljuga.
Citera
2013-11-06, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Ja, om prövningen i den kommande rättegången innebär att press sättes på FS ang dennes gravstenssenaser m.m. tror jag säkert att det går att beslå honom med lögner. Förstår inte varför du betraktar FS som ett sanningens orakel. Det är trots allt i FS vinning att ljuga.

Det ligger väl i FS vinning att tala sanning i den nya rättegången ? Så länge han gör det kan han ju inte känna sig pressad.
Bördan ligger hos åklagaren att bevisa lögner, jag hoppas man undersökt de möjligheter man faktiskt har för att fastställa sanningshalten nu.
Det blir spännande att se på rättegången, men jag tror faktiskt inte man följt upp de lösa ändarna.
Citera
2013-11-06, 13:08
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
I min bok är det inte helt ostraffad.

Finns misstankar om våld och narkotikabrott t.ex. Som torde framgå av polisens spaningsregister...

"...Marina var trängd. Hennes pojkväns barn dök upp och skulle
vara hos dem under några helger. Det blev struligt. Efter ytterligare ett tag fick Anders höra
att det hade förekommit barnmisshandel. Hon berättade att hon hade varit med då pojkvännen
band ett av barnen med tejp."
(FUP)

Och kvinnan som nästan blev strypt... Ja...

Och så våldförandet som egentligen var en våldtäkt...

Från DOM Mål Nr B 3873-08
2009-03-11
meddelad i Uddevalla Tingsrätt:
(fetning adderad här)

"Fredrik Svensson förekommer tidigare under 15 avsnitt i belastningsregistret sedan
år 1990. Han har dömts för trafikbrott, förmögenhetsbrott och narkotikabrott. Näst
senast dömdes han den 3 mars 2004 för bedrägeri varvid en tidigare (år 2001)
ådömd skyddstillsyn för tredje gången ånyo förklarades avse det nya brottet.
Prövotiden förlängdes med ett år vilket samtidigt innebar att den ursprungliga
skyddstillsynen löpte ut år 2001. Senast dömdes han den 18 oktober 2005 för
narkotikabrott till fängelse två månader. Påföljden är verkställd och prövotiden har
gått ut."

Narkotika, våldsamt beteende, asocialt beteende såsom bedrägeri.

Citera
2013-11-06, 13:12
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Det ligger väl i FS vinning att tala sanning i den nya rättegången ? Så länge han gör det kan han ju inte känna sig pressad.
Precis, jag tror han fortsätter ljuga ty sanningen kommer honom ligga till last.
Citat:
Bördan ligger hos åklagaren att bevisa lögner, jag hoppas man undersökt de möjligheter man faktiskt har för att fastställa sanningshalten nu.
Det blir spännande att se på rättegången, men jag tror faktiskt inte man följt upp de lösa ändarna.
FS har möjlighet men inte incitament att bistå. Det kommer bli hans fall.
Citera
2013-11-06, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Precis, jag tror han fortsätter ljuga ty sanningen kommer honom ligga till last. FS har möjlighet men inte incitament att bistå. Det kommer bli hans fall.

I en rättegång kan/får man inte resonera så, och en åtalad har ingen skyldighet att bistå någon utredning heller. Kan ingen "vidimerad" sanning hittas, så skall en åtalad hellre frias än fällas. Rätten får heller inte döma en person på enbart sammanvägda uppgifter. Det kommer bli åklagarens fall.

Lite ovanligt att de mest flöjtiga vittnena blir åklagarens kort. Lullige Lelle tillskrivs ett enormt värde, så även minnesmästaren Borgar som har simmat ett par varv i guldfiskskålen.

Vad tror du om dessa två, sett ur trovärdighet. (Bortse nu från FS en stund av ovan fetad anledning)
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-06 kl. 13:41. Anledning: Borgar är ingen expert, eller ?
Citera
2013-11-06, 13:41
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
I en rättegång kan/får man inte resonera så, och en åtalad har ingen skyldighet att bistå någon utredning heller. Kan ingen "vidimerad" sanning hittas, så skall en åtalad hellre frias än fällas. Rätten får heller inte döma en person på enbart sammanvägda uppgifter. Det kommer bli åklagarens fall.

Lite ovanligt att de mest flöjtiga vittnena blir åklagarens kort. Lullige Lelle tillskrivs ett enormt värde, så även minnesmästaren Borgar som har simmat ett par varv i guldfiskskålen.

Vad tror du om dessa två, sett ur trovärdighet. (Bortse nu från FS en stund av ovan fetad anledning)
Vad tror du själv FS blåljugande får för konsekvenser? Det gagnar inte dennes syften det minsta. Problemet för FS, vilket jag beskrivit tidigare, är att ärlighet (i detta fall) straffar sig.

Vad dessa två - LL och Borgar - får för trövärdighet, jämte FS, får vi läsa om i domskälen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in