Citat:
Ursprungligen postat av
Jerkstore
Jag ska göra testerna nu i december och har lite frågor.
Har haft ett uppehåll i träningen på nästan 3 månader men har lite smått kommit igång nu och eftersom jag bestämde mig för att ansöka till GMU så plötsligt så tycker jag väl att jag sitter lite i skiten. När jag gjorde ett uppehåll i träningen i slutet av juli så hade jag väldigt bra styrka och en god kondition. I det skicket så tror jag att jag skulle få väldigt bra resultat på mönstringen. Det ser dock inte lika ljust ut nu. Hur skulle ni rekommendera att jag lade upp träningen nu en månad framåt då antagningstesterna sker mellan 2-20 december? Sitta på cykeln varannan dag och göra samma sak med Isokai-lyftet? Marklyfta och knäböja gör jag gärna, sjukt kul!
Du har lite varsel att börja träna till skillnad från mig, ska iväg på testerna nästa vecka.
Har kommit igång med träningen sedan förra veckan då jag har haft ett uppehåll i 6 månader men muskelminnet finns än, (tack o lov).
Jag började med att träna all-round för att få upp grundstyrkan i hela kroppen för att sedan börja fokusera på ben främst och axlar för Isokai.
Körde ben i fredags så jag har suttit med den värsta träningsvärken över hela helgen, kan inte ens gå nerför trappan utan att få kramp så när krampen har släppt ska jag börja cykla varje dag eller varannan dag åtminstone sedan köra axlar, armar och rygg för att prestera optimalt på Isokai.
I och med att man helst inte ska träna samma muskelgrupp mer än 2 ggr / veckan så rekommenderar jag att du sätter upp ett normalt träningsschema så du återuppbygger styrkan i hela kroppen, vi säger 2 veckor. Kör du 2 muskelgrupper per dag / 4 dagar i veckan så du täcker alla.
Bröst&Triceps - Biceps&Rygg - Mage&Axlar - Ben, detta skulle vara skitbra och sen när datumet börjar närma sig kanske du kan börja fokusera på rygg, axlar och ben som kommer testas främst.