Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Då kommer väl jag framstå som skurken igen då. Jag har jobbat inom psykvården och jag var ingen ruskig typ och värre i småaktighet och grymhet än plitar i fångvården. Jag vet inte hur det är på Säter men finns det inte en cafeteria? Det här är ju verkligen detaljer alltså, och det är visst tänkbart att dem på Säter är riktiga sadister. Han den där Eberhard som var ute efter Anna Odells skalp är ju en sån, direkt från skräckkabinettet nästan.
Men det här med fikat, att det skulle vara Säters gruvliga hämnd har jag svårt att tro faktiskt.
Det som hänt SB från början till slut är svårt att tro. Men det har skett. Och det pågår fortfarande ett rättsligt övergrepp mot honom, där han fortfarande trakasseras med inlåsning trots att laglig grund för beslutet att hålla honom inlåst saknas.
Det är för mig oacceptabelt att man kör omvänd bevisbörda och bara påstår en massa för att hålla en människa frihetsberövad. Förvaltningsrätten anser att de kan köra ett race/förhandling i rätten utan laglig grund, en skrämmande syn på de beslut de ska granska. De klarar sig från kritik då det är väldigt lite personer i detta land som bryr sig om legalitet och propotionalitet i domstolsväsendet.
I ett fungerande system hade Säter/Vlad varit tvungen att visa beslutsunderlag och redogöra för sedvanlig hantering av SB, i förhållande till de regler som finns om intagen patient. Svara för åtgärden med att hålla en patient inspärrad. Trots att personen varit skötsam och lugn under en herrans massa år. Och i belysning av att han inte mördat någon!
Journaler och diagnoser, med anteckningar om behandling hade granskats och diskuterats. En klipsk rätt hade kommit fram till att Vlad är en tomhänt nonsens läkare. På egen hand, då det är lag som ska gälla, inte nya tyckare inom psykvården i Göteborg.
Jag vet inte om det är Säters gruvliga hämnd, eller om de är så inne i sin egen värld att de inte ser andra människor. Men för mig är det en avhumaniserad syn på SB och de som trots allt lever sina liv inspärrade i deras vård/våld.