2013-11-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Tror jag också att han gjorde. Verkar sannolikt och det är kopplingen till grabbarna. Här är igen ett fall där avsaknaden av polis möjliggjort detta. Hade dom funnits i form av närpolis så hade inte detta skett.

Det känns som att media och människor i Ljungsbro vill dölja detta för "oss".. Jag har pratat med folk i VRs närhet som har bekräftat detta.
Citera
2013-11-05, 17:12
Medlem
En teori är att VR inte vågar berätta detta för polisen och därför har den uppgiften inte kommit ut än. I det här läget tjänar han ingenting på att ljuga om det. Fram med sanningen nu!
Citera
2013-11-05, 17:17
Medlem
Bara Glads avatar
Det var väl också en kvinna som blev mördad i Ljungsbro (fast andra sidan) för några år sedan av en psyksjuk man?
Citera
2013-11-05, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Tramsreporter. Vill väl bara synas lite i media.
Visst var det/är en del spekulationer och gissningar men många är träffsäkra. Redan innan polisens presskonferens så var ju MGM uppe här på fb med namn, bild och adress. Yttrandefrihet när den är som bäst!

Håller med dig fullständigt.

När man diskuterar dagsaktuella frågor via sociala medier i Kommunistkina eller i en diktatur i Mellanöstern då tycker samma "tramsreporter" att det som befolkningen ägnar sig åt är jäkligt bra. Men när man diskuterar aktuella saker i det demokratiska Sverige då avfärdas det i nedsättande termer.

Är väl inte så konstigt att folk diskuterar i ren nyfikenhet när MSM gör sitt bästa för att tysta ner ett illdåd. Sedan låter jag vara det osagt om det har med MGMs etniska bakgrund att göra eller ej. Men faktum är att om det hade varit en "svensk" man som svingat järnrör på gatan då hade det blivit både ansiktsbild och namn på löpsedlarna samma dag.

Att viss media nu "släppt sekretessen" är bara ett sätt för de att motverka den pågående tidningsdöden, när man efter några dagars självcensur plötsligt inser att det finns ett intressekapital i den här aktuella händelsen.

Ber om ursäkt för att det här inlägget blev helt oT.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-11-05 kl. 17:42.
Citera
2013-11-05, 17:27
Medlem
Citat:
Cuntwell utgår från att farliga människor genom s.k. "vård" kan bli fromma som lamm. Så förhåller det sig sällan/inte... och därför bör de vara inlåsta.

Den aktuella individen kommer alltid att vara farlig för andra (åtminstone tills han når sjuttioårs-åldern). Den (andre) mörkhyade man som igår knivslaktade tre personer på en buss i Norge beskrevs som ca 50 år gammal.

Skillnaden är ju den självklara: Med särskild utskrivningsprövning blir ju den dömde kvar inom vården om han inte förbättras. Från fängelse släpps han ju ut oavsett i vilket skick han än är..
Senast redigerad av NurseRatched 2013-11-05 kl. 17:53.
Citera
2013-11-05, 17:36
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterellersir
Nu har jag forskat lite och vi kan slå fast att den här negern har sålt droger och alkohol till ungdomar i Ljungsbro. Han skulle tydligen ha hängt utanför fritidsgården och raggat sina kunder. Jag vet detta med 100% säkerhet. Så nu vet vi vad grabbarna och GM hade för koppling.

Får man fråga var du hört detta?
Citera
2013-11-05, 17:39
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Skillnaden är ju den självklara: Med särskild utskrivningsprövning blir ju den dömde kvar inom vården han inte förbättras. Från fängelse släpps han ju ut oavsett i vilket skick han än är.

Det stämmer, rättspsykiatrisk vård kan man sitta hos hur länge som helst. Den som suttit längst just nu på rättspsyket är mördaren och pedofilen Sten Erik:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11376265.ab
Citera
2013-11-05, 18:12
Medlem
Man börjar undra vad Ljungsbro är för ett samhälle? Finns det några vuxna i Ljungsbro?
Hur kan en blåneger få härja på orten och förse barnen med droger utan att föräldrarna reagerar?
Ljungsbro kommer för mig och säkert flera i fortsättningen att ha en mycket dålig klang.
Den lilla tillverkning Cloetta har kvar kommer efter detta att flytta snart. Var så säker!
Citera
2013-11-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzulie
Stör mig som fan på hans "gamla polare" som uttalar sig på sätt som " Kan inte tänka mig att han skulle kunna mörda" "Det stämmer inte med den bild vi har av honom" "Om det nu är han som är mördare?" osv... Why!? Han ÄR ju för helvete en mördare! En kallblodig sjuk jävel som går på små barn!

Försöker dessa polare mildra hans brott eller är det journalisterna som vill komma fram till ngn slags snyfthistoria där GM är ett offer och att ngn annan ska hållas ansvarig för GMs gärningar? Idioter!

Kan inte göra annat än att hålla med. Har läst varenda inlägg från trådens start och det är ett flertal "gamla polare" som yttrar sig korkat och deras försvarsställning till järnrörsnegern lyser igenom direkt.
GM är det inte ett dugg synd om, det är en instabil psykopat som kallblodigt mördat ett barn och en äldre kvinna. Det finns inget att försvara här.
Citera
2013-11-05, 18:23
Medlem
LillaMy74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Man börjar undra vad Ljungsbro är för ett samhälle? Finns det några vuxna i Ljungsbro?
Hur kan en blåneger få härja på orten och förse barnen med droger utan att föräldrarna reagerar?
Ljungsbro kommer för mig och säkert flera i fortsättningen att ha en mycket dålig klang.
Den lilla tillverkning Cloetta har kvar kommer efter detta att flytta snart. Var så säker!
Det är väl precis som alla andra ställen. Tror du att vuxna har koll på vem deras ungdomar köper droger av? Då bor det enligt ditt resonemang inte många vuxna i något bostadsområde... Det är inte bara i Ljungsbro ungdomarna röker braj, var så säker.
Citera
2013-11-05, 18:25
Medlem
Bara Glads avatar
Tror föräldrar generellt sett läser i tidningen och tänker "inte mitt barn". I alla samhällen.
Citera
2013-11-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrforbannad
Kan inte göra annat än att hålla med. Har läst varenda inlägg från trådens start och det är ett flertal "gamla polare" som yttrar sig korkat och deras försvarsställning till järnrörsnegern lyser igenom direkt.
GM är det inte ett dugg synd om, det är en instabil psykopat som kallblodigt mördat ett barn och en äldre kvinna. Det finns inget att försvara här.
Samma som i Norge med bussnegern. Det är fel på hur vi tar hand om utlänningarna. Det är alltså ursprungsbefolkningens fel att utlänningar mördar ursprungsbefolkningen i Norden. Nog har Sverige och Skandinavien blivit ett dårhus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in