2013-11-04, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nejdå jag får inga problem känner till ett antal dåd (även mord) som utlösts av cannabispsykoser.
Hur det ligger till här vet jag dock inte. Och visst är anabola/alkohol ett bra tips.
När du rapar ut sån smörja så behöver du berätta vad du fått det ifrån. Jag nöjer mig med att du berättar ett fall.
Citera
2013-11-04, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smartphone
Nej

Smartphone du har skrivit följande om kvinnan:
Tvåbarnsmor (har två sönder) bor u en kranskommun runt Göteborg, inte sambo som media och polis uppger, inte känd, inte polis, jobbar i vården. Vad mer? 57 år men det har polisen sagt.

Det blir jobbigt om du skall dementera en massa rykten här istället för att skriva vem offret är. Sanningen är ofta bättre än ryktena.

citat smartphone
Kvinnan bor i en kranskommun till Göteborg. Hon är inte sambo med mannen som blev skadad av MGM.

Svinen på Expressen har hunnit ringa båda hennes söner innan de fick besked av polisen.
Hon är inte polis.
Det finns ingen anledning att sprida hennes namn i tråden! Vad tillför det?
Jag tänker inte diskutera detta vidare men är 100% säker på detta!

Polis? nej
Hon jobbade inom vården, jag förstår inte varför detta spelar någon roll. Jag vill bara få slut på spekulationerna. Hon råkade vara på fel plats vid fel tillfälle. Flashback behöver inte veta mer än...
Känd
Nej
Citera
2013-11-04, 11:50
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingbengan
Där åkte väl rubriceringen dråp ut genom dörren?

Edit: Med tanke på det uttalandet så kanske det kan finnas andra offer? Därav polisens massiva insats för att söka. Känns som han redan innan mördat någon och vetat om att det kommer gå åt skogen.
Detta är bara BOs egna ord om vad GM ska ha sagt till dem. Borde man inte ha bättre underlag att gå på t.ex skadorna på BO. Rättsläkaren kan vara guld värt i detta fall om nu GM vill ha det till dråp.
Citera
2013-11-04, 11:51
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Sluta försöka kasta skit över att cannabis skulle vara något här.. det finns ingen chans att han har rökt för att sen möblera om huvudena på GMs. Skiter i om du säger "det har visst hänt" och sen säga att folk har slängt sig framför tåget för dom nydligen rökte.

En krigsskadad idiot är vad det handlar om. Sprit och steorider får en att flippa och det är ett faktum.

Precis. Sådant händer absolut inte vanerökare och jag kan inte tänka mig att GM är en färsking.
Citera
2013-11-04, 11:52
Medlem
hororochkokss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
En släkting till en kompis fick en snetändning när han rökte hasch och trodde han var en demon. De var tvungna att tillkalla polis eftersom han var rätt oregerlig. Men jag vet inte hur ofta det sker att från det gå till att bli mördare.

Blir själ ofta aggressiv när jag har rökt på. Vet inte varför, men för mig när något dåligt händer eller om jag hamnar i bråk blir allting så extremt mycket mörkare och "djupare" Har varit i slagsmål flera gånger när jag varit hög osv.
Citera
2013-11-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Ja, TG:s bror dog 2011. Om det var av en överdos vet jag inte men det finns ju andra här inne som bekräftat.

TG:s mamma bor i Skäggetorp. Vart hans pappa bor vet jag inte. Men TG bodde iallafall inte hos honom.
Han bodde alltså mest hos sin moster ute i Ljungsbro. TG har nog inte haft den lättaste uppväxten.

Ska inte låsa fast mig vid överdos, men han hade dragit lina jävligt hårt ett bra tag, sen en dag hittades han död på soffan mitt på dagen vad jag fick höra av vänner till honom sen om han dosat eller hjärtat bara gav upp ska jag låta vara osagt men att drogerna var bidragande kan man nog säga, det var inget självmord ivf

Uppfattningen jag fått är ivf att det inte kryllade av förebilder av god karaktär för TG, broderns vänner skrev bl.a. efter begravningen att dom skulle sänka några kalla och ta en lina till hans ära

Lite det stucket på äldre förebilder från ljungsbro
Citera
2013-11-04, 11:57
Medlem
Ljungsbro kartläggs av polis via luften: 11:37

Här kartlägger polisen dubbelmordet.
De jobbar nu med att ta flygbilder över hela området för att kunna peka ut hur mördaren rört sig.
– Det handlar om att visa på ett händelseförlopp, säger en polis.

http://www.expressen.se/nyheter/ljungsbro-kartlaggs-av-polis-via-luften/
Citera
2013-11-04, 12:00
Avslutad
Anabola , alkohol ev Benzo/ Roppar tsm med en aggressiv läggning kan göra en galning till ett vilddjur.

Han ska ha rökt och sålt Cannabis i sina dar och var nog påverkan med tanke på hans konstiga jakt på vatten mitt i allt. Cannabisen var dock inget som gjorde han farlig på något sätt.
Citera
2013-11-04, 12:03
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nejdå jag får inga problem känner till ett antal dåd (även mord) som utlösts av cannabispsykoser.
Hur det ligger till här vet jag dock inte. Och visst är anabola/alkohol ett bra tips.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Sluta försöka kasta skit över att cannabis skulle vara något här.. det finns ingen chans att han har rökt för att sen möblera om huvudena på GMs. Skiter i om du säger "det har visst hänt" och sen säga att folk har slängt sig framför tåget för dom nydligen rökte.

En krigsskadad idiot är vad det handlar om. Sprit och steorider får en att flippa och det är ett faktum.

Jag citerar mig själv där du kan se att jag inte vet vad som är orsaken här. Att cannabis kan ge psykoser är vid känt och inget som jag hittat på.

Citat:
Ursprungligen postat av pethom
En släkting till en kompis fick en snetändning när han rökte hasch och trodde han var en demon. De var tvungna att tillkalla polis eftersom han var rätt oregerlig. Men jag vet inte hur ofta det sker att från det gå till att bli mördare.

Det sker tack och lov inte så ofta men det händer.

Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Precis. Sådant händer absolut inte vanerökare och jag kan inte tänka mig att GM är en färsking.

Fel, vanerökare drabbas ibland av schizofreniforma varianter.

Som sagt hur de är i det här hemska dådet vet vi inte idag, det kan t o m vara så att GM inte tagit några droger alls. Man kan få psykoser oavsett.
Citera
2013-11-04, 12:05
Medlem
14.00: LIVE från häktningsförhandlingen
LIVE från häktningsförhandlingen mot misstänkte dubbelmördare på aftonbladet.
Citera
2013-11-04, 12:07
Medlem
Om BO (kvinnan) inte bor i huset så kan det bidra till sekretessen och att man inte hade fått tag i anhöriga. Hon var på besök?

Angående GM så har det redan framkommit att han är farlig och ännu värre när han dricker.
Citera
2013-11-04, 12:07
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttig
När du rapar ut sån smörja så behöver du berätta vad du fått det ifrån. Jag nöjer mig med att du berättar ett fall.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12741654 Fast även om det är vetenskapliga undersökningar så är det säkert svårt att tro på för drogromantiker som ser det som en fredsdrog.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23438700
Citat:
Subjects who used/abused cannabis showed a high prevalence of violent behavior, Regardless of the type of psychiatric disorder, the use of cannabis appears to be an evident risk factor. Significant correlations also emerged between cannabis use/abuse and the type of violent behavior, especially self-inflicted injury. Evidence also emerged that other factors are implicated. This is consistent with the current literature proposing multi-casual explanations of violent behavior.

Finns mer vetenskapliga artiklar om du fortfarande inte tror på det, dock kan du leta själv då jag har annat för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in