2013-11-04, 20:02
Medlem
Jag tycker det är extremt tråkigt. Det roar mig inte alls. Till och med klappturken Soran Ismael är roligare.
Citera
2013-11-04, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Jo visst du är den objektive experten på underhållning och resten av världen har helt enkelt fel åsikt.
Tack så mycket, det är skönt att vi är överens för en gång skull. Smicker kommer du dock inte långt med.

Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Menar du nu att marknaden har fel eller att utbudet är kontrollerat?
Det är ju en kartellbildning, ett fåtal företag som primärt ägs/styrs av ett fåtal judar producerar allting som görs i USA och tack vare sina kontakter i andra länder också gjort så att deras skit är det som exporteras och säljs till rikskanalerna i övriga västvärlden.

Det blir ju automatiskt massvis med tittare helt oavsett kvaliteten på tv-serien om man på allvar har bestämt sig för att pumpa ut den på bred front.
Senast redigerad av Straybullet 2013-11-04 kl. 21:09.
Citera
2013-11-04, 22:20
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Brittisk humor är roligare. Bra amerikansk humor? Tja, Chevy Chase då kanske.
Citera
2013-11-04, 22:48
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jag kan verkligen inte förstå hur någon kan tycka att den serien är rolig? På allvar? Det är som att publikskrattet i bakgrunden är där för att tala om för tittarna när något kul skett. Jag förstår inte. Sedan är inte serien unik på något sätt, finns många fler amerikanska serier som kör med samma "humor". Varför får/fick just denna serie så mycket uppmärksamhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Xipsor
Jag tror huvudrollsinnehavarna är judar. Skulle inte förvåna mig med tanke på uppmärksamheten serien fick när det begav sig. I princip bara positiva ordalag från media om serien. Hade varit samma sak om negrer gjort en exakt kopia av serien. Eller ja, alla utom vita heterosexuella män då förstås.

Det finns nog några Seinfeldavsnitt som jag har sett närmare 30 gånger. Man måste nästan vara lågbegåvad för att inte förstå och uppskatta serien, som ju är unik när det gäller koncept och författarnas skicklighet och förmåga att väva ihop de olika händelserna. Det är en något mer intellektuell humor som jag först inte alltid förstod innan jag började komma upp i övre tonåren. Men det är klart, är du en debil person vars humor aldrig har utvecklats bortom "Simpsons" och "Married with children"-stadiet så kommer du givetvis ha svårt för att förstå och uppskatta Seinfeld.
Citera
2013-11-04, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Det finns nog några Seinfeldavsnitt som jag har sett närmare 30 gånger. Man måste nästan vara lågbegåvad för att inte förstå och uppskatta serien, som ju är unik när det gäller koncept och författarnas skicklighet och förmåga att väva ihop de olika händelserna. Det är en något mer intellektuell humor som jag först inte alltid förstod innan jag började komma upp i övre tonåren. Men det är klart, är du en debil person vars humor aldrig har utvecklats bortom "Simpsons" och "Married with children"-stadiet så kommer du givetvis ha svårt för att förstå och uppskatta Seinfeld.
Intellektuell humor?

För mig som knappast har sett många avsnitt av serien, är riktigt nyfiken på vad du menar med "intellektuell humor". Ge oss några exempel, för jag kan inte se något intellektuellt med det alls.
Citera
2013-11-04, 23:05
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Det är en något mer intellektuell humor

Jo, det förklarar ju varför var och varannan kollar på och njuter av Seinfeld

Skämt åsido kan jag inte påstå att Seinfeldhumorn är särskilt begåvad. Snarare är det samma skämt om och om igen. Se bara på den här parodin som hade kunnat vara vilket avsnitt som helst: http://i.imgur.com/7nSLb.jpg
Citera
2013-11-04, 23:27
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:

Ego-onani med andra ord?

Nu skall jag inte sticka under stol med att jag tycker Seinfeldt är en rätt rolig komediserie, klart mycket bättre än allt annat som lanseras som humor ifrån USA.
Citera
2013-11-04, 23:32
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Intellektuell humor?

För mig som knappast har sett många avsnitt av serien, är riktigt nyfiken på vad du menar med "intellektuell humor". Ge oss några exempel, för jag kan inte se något intellektuellt med det alls.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jo, det förklarar ju varför var och varannan kollar på och njuter av Seinfeld

Skämt åsido kan jag inte påstå att Seinfeldhumorn är särskilt begåvad. Snarare är det samma skämt om och om igen. Se bara på den här parodin som hade kunnat vara vilket avsnitt som helst: http://i.imgur.com/7nSLb.jpg

Okej, jag vet inte om det var det bästa sättet att beskriva vad jag menar, men helt klart är att seriens humor är mer sofistikerad än de flesta andra komediseriers. Jag hävdar inte att du måste ha någon intellektuell begåvning för kunna tillgodogöra dig serien, men det är rimligt att anta att det är en betydligt högre genomsnittlig intelligensnivå hos de som är stora fans av Seinfeld än hos de som är stora fans av Simpsons, Married with children och Two and a half men eller någon annan serie som efter endast en kort periods exponering temporärt slår ut hälften av dina hjärnceller under de närmaste 24 timmarna.
Citera
2013-11-04, 23:54
Bannlyst
Citat:
Fan alltid är det du som ska gilla all judisk smörja, föga förvånande med tanke på vem din ideologiska förebild är.
Citera
2013-11-05, 00:57
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:

+1

Jag må vara nationell och starkt kritisk till sionismen och allt jävla helvete judarna har orsakat väst men det går inte att bortse från att Seinfeld är världens bästa serie alla kategorier. Precis på samma sätt som att jag inte kommer att förneka att Staten och kapitalet är en skön låt eller att Björn Afzelius är en av våra största. Helt jävla nitisk kan man inte vara. Dessutom vore det fel att påstå att Seinfeld gör någon direkt bra reklam för judar. Snåla(George) och allmänt osympatiska karaktärer, möjligen med undantag för den enda ickejuden(Kramer).
Citera
2013-11-05, 00:59
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
Fan alltid är det du som ska gilla all judisk smörja, föga förvånande med tanke på vem din ideologiska förebild är.

Simon and Garfunkel är nog mina absoluta favoritartister också, jag måste vara helt galen i judarna.

Jag tycker Seinfeld visar upp ganska mycket självdistans när det kommer till sin judiska tillhörighet och serien är varken överdrivet politiskt korrekt eller dekadent på något vis, faktum är att det knappt förekommer någon rasbladning under hela seriens gång. Även om någon nu inte gillar humorn så går det inte att beskylla serien för att sprida någon form av judisk smutspropaganda. Hade serien gjorts idag tror jag dock att det hade sett annorlunda ut, inte nog med att den inte hade varit lika rolig då existensen av mobiltelefoner hade omöjliggjort uppkomsten av många humoristiska situationer så hade förmodligen Elaine dejtat en hel del negrer.
Citera
2013-11-05, 01:22
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Simon and Garfunkel är nog mina absoluta favoritartister också, jag måste vara helt galen i judarna.
Ajdå, där faller jag med...

Citat:
Jag tycker Seinfeld visar upp ganska mycket självdistans när det kommer till sin judiska tillhörighet och serien är varken överdrivet politiskt korrekt eller dekadent på något vis, faktum är att det knappt förekommer någon rasbladning under hela seriens gång. Även om någon nu inte gillar humorn så går det inte att beskylla serien för att sprida någon form av judisk smutspropaganda. Hade serien gjorts idag tror jag dock att det hade sett annorlunda ut, inte nog med att den inte hade varit lika rolig då existensen av mobiltelefoner hade omöjliggjort uppkomsten av många humoristiska situationer så hade förmodligen Elaine dejtat en hel del negrer.
Absolut. Snarare hånar dom judenheten en del.
Glöm inte att Elaine dejtar en halvneger utan att veta att han är det. När det nystas upp tar förhållandet slut ganska fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in