2013-11-04, 16:47
Medlem
Jag tycker Seinfeld är jättebra.

Men det skulle också kunna vara den globala judiska mediakonspirationen som lurar mig att tro att serien är rolig när jag i själva verket inte alls tycker att den är rolig.

Fast jag har aldrig förstår det där med att ta en överlägsen ställning till att inte finna något underhållande.
Citera
2013-11-04, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Jag tycker Seinfeld är jättebra.

Men det skulle också kunna vara den globala judiska mediakonspirationen som lurar mig att tro att serien är rolig när jag i själva verket inte alls tycker att den är rolig.

Fast jag har aldrig förstår det där med att ta en överlägsen ställning till att inte finna något underhållande.

Nejdå, du har bara dålig smak.
Citera
2013-11-04, 17:14
Medlem
KlausSteins avatar
Seinfeld och liknande serier är ganska tråkiga egentligen. Även om det finns en del avsnitt jag vill minnas var rätt roliga är det mest en massa förutsägbara skämt som aldrig överraskar och som jag inte kunnat uppfatta som roliga sedan jag fyllde 18.
Citera
2013-11-04, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
kan du ge något exempel på humor du gillar då?
Kontoret och Big Bang Theory är två exempel på "nya" tv-serier som säkert är gjorda av judar, men som jag ändå finner underhållande. Annars gillar rätt mycket brittisk humor, och en del svensk också.

Vänner, Seinfield och allt vad skiten heter har jag aldrig någonsin skrattat åt, trots att det känns som att det alltid visas på TV och man har sett delar av typ 1000 avsnitt - mot sin vilja.

Edit: De tecknade vuxenserierna som förmodligen är producerade av judar kan också vara ganska kul. Tidiga Simpsons var briljant exempelvis.
Citera
2013-11-04, 18:38
Medlem
thelindgrennheros avatar
Judeserie eller inte, det lilla jag sett var totalt värdelöst skräp, som det mesta på tv.
Citera
2013-11-04, 19:05
Bannlyst
Som tillägg till mitt tidigare inlägg så kan man ju konstatera att typ alla amerikanska tv-serier, komedier och inte, på något sätt har skapats/tagits fram av judar och ofta med åtminstone ett par judiska skådespelare i huvudrollerna. Kontrollerar man hela branschen, har hundratals miljarder till sitt förfogande och spottar ur sig dussintals tv-serier varje år så vore det ju ganska underligt om det då och då inte producerades ett roligt eller sevärt tv-program.

Det är ju ungefär som med vänstermusik, det finns hur mycket som helst och trots att budskapet ofta är förkastligt så görs det ändå en del bra vänstermusik, eller gjordes, men ändå.
Citera
2013-11-04, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Som tillägg till mitt tidigare inlägg så kan man ju konstatera att typ alla amerikanska tv-serier, komedier och inte, på något sätt har skapats/tagits fram av judar och ofta med åtminstone ett par judiska skådespelare i huvudrollerna. Kontrollerar man hela branschen, har hundratals miljarder till sitt förfogande och spottar ur sig dussintals tv-serier varje år så vore det ju ganska underligt om det då och då inte producerades ett roligt eller sevärt tv-program.

Det är ju ungefär som med vänstermusik, det finns hur mycket som helst och trots att budskapet ofta är förkastligt så görs det ändå en del bra vänstermusik, eller gjordes, men ändå.

Underhållsvärdet är subjektivt.

Då det finns miljontals tittare och serierna drar in enorma vinster så gör dom bevisligen rätt. Du kan inte stå som ett frågetäcken och undra varför programmen produceras när resultatet är uppenbart.
Citera
2013-11-04, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joan-Duchemin
Underhållsvärdet är subjektivt.

Då det finns miljontals tittare och serierna drar in enorma vinster så gör dom bevisligen rätt. Du kan inte stå som ett frågetäcken och undra varför programmen produceras när resultatet är uppenbart.
Eller så kommer människor till slut lära sig att äta skit om skit är det enda de matas med dagarna i ända?
Citera
2013-11-04, 19:13
Medlem
Jag kan verkligen inte förstå hur någon kan tycka att den serien är rolig? På allvar? Det är som att publikskrattet i bakgrunden är där för att tala om för tittarna när något kul skett. Jag förstår inte. Sedan är inte serien unik på något sätt, finns många fler amerikanska serier som kör med samma "humor". Varför får/fick just denna serie så mycket uppmärksamhet?
Citera
2013-11-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jag kan verkligen inte förstå hur någon kan tycka att den serien är rolig? På allvar? Det är som att publikskrattet i bakgrunden är där för att tala om för tittarna när något kul skett. Jag förstår inte. Sedan är inte serien unik på något sätt, finns många fler amerikanska serier som kör med samma "humor". Varför får/fick just denna serie så mycket uppmärksamhet?

Jag tror huvudrollsinnehavarna är judar. Skulle inte förvåna mig med tanke på uppmärksamheten serien fick när det begav sig. I princip bara positiva ordalag från media om serien. Hade varit samma sak om negrer gjort en exakt kopia av serien. Eller ja, alla utom vita heterosexuella män då förstås.
Citera
2013-11-04, 19:29
Medlem
Citat:
Eller så kommer människor till slut lära sig att äta skit om skit är det enda de matas med dagarna i ända?

Jo visst du är den objektive experten på underhållning och resten av världen har helt enkelt fel åsikt.
Citera
2013-11-04, 19:42
Medlem
Citat:

Menar du nu att marknaden har fel eller att utbudet är kontrollerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in