Citat:
Ursprungligen postat av
Golachab
Vet? Var inte för uppblåst nu. Du vet inget heller. Så vi båda får spekulera om detta. Jag har inte hört något vittne övertyga mig om en lycklig evighet iaf. Jag är less på det mesta redan nu, så sextiljoner år med tråkiga människor känns som det ultimata helvetet.
Ok, du är less på livet redan nu.
Om du hade möjligheten och be om att du somnar in i lugn och ro i natt, och inte vaknar imorgon, skulle du välja detta?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Så det är lockande att en dag upphöra att existera?
Citat:
Ursprungligen postat av
Golachab
Ja, det är målet.
Jag har svårt att förstå att det är lockande att en dag upphöra att existera. Jag kan förstå det om man har ett svårt liv, där man inte kan göra som man vill, utan är förslavad under samhällets tvång eller en sjukdom som gör att man inte kan njuta av livet. Eller det viktigaste, att man inte har vänner, nära och kära.
Men Guds nya ordning betyder en värld utan sjukdom och denna världens påtryckningar, nära vänner och familj. Guds nya ordning betyder ett liv i hälsa och frihet utan krig och elände.
Kan man då tycka."ja jag har fått nog av livets goda och vill dö"? Nej det tror jag inte, men om man nu vill dö efter 10.000 år för att man tycker att livet är tråkigt, så kommer Gud inte att tvinga någon att leva, det är jag säker på, så varför inte pröva det eviga livet åtminstone?
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ja. Jag tycker att ett evigt liv på jorden är en ytterst löjlig tanke. Just tanken att ta slut på livet har slagit mig och de flesta människor någon gång. En del gör slag i verket också.
Ok, men tror du att alla människor har självmordstankar?
Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Det är så det är när döden tar en. Det är ju precis vad ni tror också kommer att ske och gör mer eller mindre vid uteslutningar.
Jo men att frivilligt ta adjö är väl ett snäpp värre?
Jehovas vittnen vill ju inte att människor blir motståndare så att man aldrig träffar sina nära och kära, men du verkar frivilligt välja att aldrig mer träffa nära och kära. Eller är det så att du inte längre har nära och kära? Då förstår jag att livet inte längre är värt att leva.