2013-11-04, 16:18
Medlem
Authixs avatar
När jag konsumerade energidryck av märket Burn noterade jag att på den mindre storleken hade en energihalt på 204kcal och den större 233kcal

Verför är det olika halter på dessa?
Citera
2013-11-04, 16:28
Medlem
för att det är olika volym på brukarna? Mer dricka, mer kalorier..
För antar att det totala energin som du skriver upp nu..
Citera
2013-11-04, 17:52
Medlem
Authixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskyldigtKriminell
för att det är olika volym på brukarna? Mer dricka, mer kalorier..
För antar att det totala energin som du skriver upp nu..
Du är inte införstådd med min tanke. Ska förklara.

I själva verket är det uppenbart att en energisdryck av samma märke ska ha en lika hög energihalt oavsett om det är i en mindre burk eller inte. Olika märken har olika halter. Det är därför priset är olika beroende på märken (självklart). Men verför ska dom sänka halten på samma märke om det rör sig om att storleken (volymen) på burken är mindre? Om man häller lite av drycken från den större burken i en liten burk skall den ha exakt samma energihalt som från början, inte sant?

Därför misstänker jag fiffel med energidrycks industrin. Jag tror att man luras med konsumenterna.
Citera
2013-11-04, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Authix
Du är inte införstådd med min tanke. Ska förklara.

I själva verket är det uppenbart att en energisdryck av samma märke ska ha en lika hög energihalt oavsett om det är i en mindre burk eller inte. Olika märken har olika halter. Det är därför priset är olika beroende på märken (självklart). Men verför ska dom sänka halten på samma märke om det rör sig om att storleken (volymen) på burken är mindre? Om man häller lite av drycken från den större burken i en liten burk skall den ha exakt samma energihalt som från början, inte sant?

Därför misstänker jag fiffel med energidrycks industrin. Jag tror att man luras med konsumenterna.

Det brukar stå per/100ml samt per burk/portion
Du har nog kollat kcal per burk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in