2013-11-04, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Sony Ericsson U10i Aino, FUP s923

Lite googling ger följande specifications:
Memory: 55 MB integrated memory, hot-swappable microSD card slot (up to 32 GB)
aGPS
WiFi

http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Ericsson_Aino

Undrar om polisen kollat om det finns någon GPS-data, annat minneskort, wifi-uppkopplingar gjorda?

Vad tror du svaret blir? Han har ju avförts från utredningen :-) man ville inte kontrollera honom, de har sitt på det torra med kj, två flugor i en smäll så att säga.
Citera
2013-11-04, 15:56
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det är rimligt. Det måste det vara, eftersom det har hänt.
Är det rimligt att en person som motsvarar den här beskrivningen inte är mördare?

Dåligt ordval av mig, byt ut rimligt mot "normalt", vanligt, eller liknande.
Citera
2013-11-04, 15:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Dåligt ordval av mig, byt ut rimligt mot "normalt", vanligt, eller liknande.
Nej, det är inte normalt. Måste han vara mördare för det?
Citera
2013-11-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Var upp till "ödehuset" idag och traskade omkring i området. Fan vad det är mycket som är märkligt med den här historian. Finns ju otroligt mycket gömställen där uppe. Luckor i marken, värn, stenrösen, håligheter, stigar och vägar långt in i skogen.

Benen måste ha placerats i huset för att hittas. Varför vill man det? Är ju verkligen inte något ödehus egentligen. Inte särskilt avsides. Man möter folk där i stort sett alltid. Alla tider på dygnet. Vägar som korsar från flera håll. Otroligt riskfyllt ställe och lätt att observeras.

För KJ som är hemtam i området känns det ännu mer orimligt.

Min tanke var att leta efter värnet där hundar markerade och även stenarna där hund markerade. Fick lite dåligt med tid tyvärr. Vädret var uselt också. Så jag gick bet. Hittade flera järnluckor ner till värn. Öppna också. Någon som vet på ett ungefär var det där "korvliknande" värnet ska ligga?

Tror jag måste köpa en gps.

Flera sök utan att man hittat ngt. Tror precis dom GW att GM ( KJ) ville visa upp vad han gjort.
Det var inte spännande nog och kanske ville GM visa upp sig och testa om han åkte fast.
Jag tror GM var säker på atti ingenting skulle gå att hänvisa tillbaka till honom och räknade inte med att andra var honom på spåren.

Som jag tidigare sagt har jag svårt att tro på planterings teorin men kanske har jag ändratmig då jag läst klart hela FUP:en.
Tillägg: allt det jag läst och de tekniska bevis tyder hitintills på KJ vilket jag också tror.
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-11-04 kl. 16:07.
Citera
2013-11-04, 16:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Vad tror du svaret blir? Han har ju avförts från utredningen :-) man ville inte kontrollera honom, de har sitt på det torra med kj, två flugor i en smäll så att säga.

Alla foliehattar i tråden!

Den vanliga mördaren dräper, och lämnar offret alternativt larmar och stannar kvar. I sämsta fall gömmer mördaren offret.

Den ovanliga mördaren begår ett ovanligt brott. Ser ni inte skillnad på att ha ihjäl någon "effektivt" och att provborra lite i ryggen med ett verktyg?
Citera
2013-11-04, 16:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9ver
Här är det 7317391, 808843 sen har jag för mig att platsen där hundarna reagerat på något ligger någonstans mitt mellan korven och fp2

https://anonfiles.com/file/bd9801bec1d76f334cb80e157ee8f6ca

Det gör dessa stenar också, men fp2 ligger i rågången, medan stenarna är nedanför rågången cirka 25-30 meter, vilket är lite konstigt. Cirka 30 meter före fp2 också. Man kan ju tänka sig att GM knallat efter rågången från värnet och att han sökte och vek av mot en speciell plats i närheten av stenarna, satte ner ryggsäcken vid stenarna (därav markeringen), men pga av mörkret så gick han vidare upp mot rågången. Sen blev det till slut den lilla gropen som blev fp2.
Citera
2013-11-04, 16:08
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Flera sök utan att man hittat ngt. Tror precis dom GW att GM ( KJ) ville visa upp vad han gjort.
Det var inte spännande nog och kanske ville GM visa upp sig och testa om han åkte fast.
Jag tror GM var säker på atti ingenting skulle gå att hänvisa tillbaka till honom och räknade inte med att andra var honom på spåren.

Som jag tidigare sagt har jag svårt att tro på planterings teorin men kanske har jag ändratmig då jag läst klart hela FUP:en.
Tillägg: allt det jag läst och de tekniska bevis tyder hitintills på KJ.

Ska bli intressant att höra vad du kommer fram till. Jag är också säker på att gm var övertygad om att han var säker, och hade begått det perfekta brottet. jag börjar dock tvivla på om han ville visa upp det hen gjort, det fanns ju inget meddelande eller liknande. Delarna placerades ut efter det att huset var genomsökt, av gm själv...
Citera
2013-11-04, 16:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Nej, det är inte normalt. Måste han vara mördare för det?

Nej, alla udda människor är inte mördare. Det här är ett synnerligen ovanligt brott och utförande, därför måste gm matcha brottet. Mtgm matchar tyvärr brottet, och den långa listan som talar för honom som gm gör att jag inte tvekar på hans inblandning, men är inte säker på om han är ensam om det här. Det kan finnas en gm med liknande profil, intressen och kanske en bisexuell relation till gm, men då borde han vara känd av gms familj. Jag tror inte att gm blev förslagen förrän i samband med mordet. Han har använt all kapacitet han har för att gå i land med detta. Det var hans eldprov, kanske hans sätt att bevisa att han dög något till... dissad som totalt oduglig av alla, hans egen släkt, Pliktverket, och kanske VB som hellre föredrog MB i bingen.

Mordet kan ha alla slags motiv, både frustration (omedveten), ilska (omedveten) till upptäckarlust (bisarr), sjuka idéer och bisarrt tänkande.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-04 kl. 16:14.
Citera
2013-11-04, 16:13
Medlem
Enl.uppgift besöker KJ ödehuset 9maj han meddelar till någon i spaningsinsatsen att huset är tomt.
Denna uppgift vidarebefodras till MP som förmodligen efter man börjat uppmärksamma KJ:s konstiga beetende beslutar sig för att undersöka huset,restan vet vi ju.Varför han gör detta tror jag beror på att han vile "uppgradera" sökandet till nästa fas,han ville att kroppen skulle hittas själv går han ju säker, misstänkt javisst men inga bevis i hela världen kan fälla honom.
Plastpåsen han såg helt enkelt inte blodet
Tejprullen den glömde han bort
Handskarna dom var noggrant tvättade
Blodet i bilen inte synligt för blotta ögat
Om det finns en medhjälpare torde denna person befinna sig i KJ:s innersta krets och då torde även denna person lämmna elektroniska spår efter sig.Men om nu åklagarna bestämt sig för KJ som ensam gärningsman så kanske inte lägger energi på detta.Men det kan finns goda grunder att kolla upp denna teori,för så många personer kan det inte röra sig om.
Citera
2013-11-04, 16:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, alla udda människor är inte mördare. Det här är ett synnerligen ovanligt brott och utförande, därför måste gm matcha brottet. Mtgm matchar tyvärr brottet, och den långa listan som talar för honom som gm gör att jag inte tvekar på hans inblandning, men är inte säker på om han är ensam om det här. Det kan finnas en gm med liknande profil, intressen och kanske en bisexuell relation till gm.
Är det du som har gjort den gärningsmannaprofileringen? Alldeles själv? Har du utbildning för sådant? Eller kan det ha varit en i det närmaste vanlig person med hetsigt humör, som gick för långt? Och därefter transportstyckade för att kallt dölja bevis?
Citera
2013-11-04, 16:15
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Är det du som har gjort den gärningsmannaprofileringen? Alldeles själv? Har du utbildning för sådant? Eller kan det ha varit en i det närmaste vanlig person med hetsigt humör, som gick för långt? Och därefter transportstyckade för att kallt dölja bevis?

Varför har du så svårt att uttrycka dig utan frågor? Om du tror att det är MB, så skriv det. Du får tycka vad du vill!

Nej, en hetsig gm har inte gjort detta. Då hade kroppen blivit lämnad intakt. En transportstyckare lämnar inte hälften i ett ödehus. Vad man än tror om MB, så inte har han tagit VB av daga på sin restaurang, han skulle inte småhacka VB i ryggen med ett runt verktyg inledningsvis. Sådant har inte en hetsig tid med, utan endast en prövande, lite osäker filur som har någon typ av "förspel" inför det stora brottet. Usch.

Den här gm hade noga räknat ut att tiden skulle räcka för brottets genomförande. Föräldrarna var bortresta, ingen lss-personal skulle studsa in och inga kompisar var på ingång. Det var även en stormatch på tv, som upptog allas intresse, observera detta faktum! Klockan 20 spelade Tjeckien mot Sverige. Han hade mycket fri tid denna kväll, alla andra var upptagna.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-04 kl. 16:26.
Citera
2013-11-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ska bli intressant att höra vad du kommer fram till. Jag är också säker på att gm var övertygad om att han var säker, och hade begått det perfekta brottet. jag börjar dock tvivla på om han ville visa upp det hen gjort, det fanns ju inget meddelande eller liknande. Delarna placerades ut efter det att huset var genomsökt, av gm själv...
Klok tanke...han var ju faktiskt den som sade att det var genomsökt och han hade kanske en tro att det skulle räcka. Därmed säkrades platsen. Enligt FUP så rapporterade han att platser var genom sökta trots att de bara gått där ngn timma. Det vittnade andra sökmedlemmar om.
Han var den som ringde in och berättade om ödehuset efter att benen hittades om jag inte minns fel eller har missuppfattat det....Min slutsats: KJ tror att om han ringer in om ödehuset så kan ju inte någon misstanke falla på honom för vilken mördare ringer in och berättar om sin egen dumpningsplatser.

Bra analyserat Cinnabar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in