2013-11-04, 11:13
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Vad är då JP? Är det inte något man "får" man skjuter fiendena?
JP står för "Job Points", och är något som kommer att komma till användning när väl kupperna tillkommit till spelet om jag inte missuppfattat det hela. I dagsläget är de helt onödiga.
Citera
2013-11-04, 11:37
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriteradBulle
Eftersom jag har en nästan fullt moddad Carbonizzare, och har ca 300 000 över så funderar på att köpa en bil med fyra dörrar. Vilken rekommenderar ni? Karin Sultan verkar bäst, men har hört att den är svår att hitta. Vilka andra är snabba? Ubermacht Oracle 2? Schafter? Felon? Exemplar?
Kör på Obey Tailgater, den är inte snabbast men den är snygg, ovanlig och har bra köregenskaper. Dessutom är den helt gratis. Skall man enbart gå på specs tror jag Exemplar är bäst, tycker dock att den inte är lika snygg som cab-versionen.
Citera
2013-11-04, 11:50
Medlem
Spela online läget för första gången igår kväll. Jag skapa en karaktär o allt gick bra men jag fattar inte varför min gubbe inte pratar för. När både Lamar och Ron ger mig uppdrag så nickar min gubbe bara. Är man stum på online läget eller måste jag ändra något på inställningar. Vad ska jag göra?

En sak till Hur många level finns det är just nu på level 4. Går det att göra allt i online läget som man kan göra i singel delen då menar jag allt som råna banker, värdetransporter, jaga, spela golf och tennis och köpa fastigheter m.m.

Tack
Citera
2013-11-04, 11:54
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderqvist
Ja, Down the drain kan jag hålla med om är riktigt tråkig, blir speciellt förbannad när man råkar krascha på något skräp som inte ens syns.
Criminal records tycker jag är tråkig när man lirar mot andra online men med en polare tycker jag den är ganska charmig, men det är ju ingen rolig bana direkt.

Andra favoriter jag har:

Gone fishin, Just desert, The commute, In the grove.
Tycker faktiskt att Down the Drain är ganska rolig. Särskilt när det väl satt sig hur man ska köra för att vinna majoriteten av varenda race. Är så fruktansvärt kul när folk blir förbannade för man vinner oavsett klass.

Skräpet syns, du får höjja kameran lite för att undvika det.
Kör du till höger om första "kartonskräpet" så brukar du flyga åt helvete, där får man ligga ganska nära vattnet.
Sen kommer ju allt skräp vid den mörka delen på motsatt sida, där får man sicksacka lite om man vill hålla en någorlunda rak kurs utan att flyga åt helvete, eller så går man ut på högersidan och förlorar tid.
Citera
2013-11-04, 11:58
Medlem
BIRDIE13s avatar
Kan man på något sätt placera om bilarna man har i sitt garage?
Citera
2013-11-04, 12:01
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daniels
Down the drain och Criminal records är utan tvekan de två tråkigaste banorna på spelet. Det är samma som på COD-spelen, de minsta banorna är alltid populärast ( Rust, Nuketown, Dome etc). Det är bara för att det krävs minst skill att vinna, blir så långtråkigt i längden!

Mina favoriter är In the grove, The commute och Grass route. Lagom långa race och jag vinner rätt ofta.
Nu kommer jag inte ihåg namnet men jag hittade en riktigt point-to-point som heter duga, 6:xx nånting låg rekordet på, min tid hamnade på 8:44 tror jag och gick i stort sett runt hela kartan. Från asfalterad landsväg till grusvägar och vidare runt om i staden.
Ruskigt kul fast jag hittar den inte igen trots att jag satte den som bokmärke
Citat:
Eftersom jag har en nästan fullt moddad Carbonizzare, och har ca 300 000 över så funderar på att köpa en bil med fyra dörrar. Vilken rekommenderar ni? Karin Sultan verkar bäst, men har hört att den är svår att hitta. Vilka andra är snabba? Ubermacht Oracle 2? Schafter? Felon? Exemplar?
4 dörrars skulle jag satsa på Tailgate (går inte att köpa och svår att hitta men sjukt snygg och såklart ovanlig).
Sultan pimpad till RS (bästa styrning enligt mig och ganska lätt att hitta eller köpa).
Oracle 1 (den nya varianten. Lätt att hitta eller köpa men varken snabb eller speciell utan mest snygg bara).
Felon GT, snygg och snabb.

Tailgate och Sultan RS är mina personliga favoriter, VD och firmabilen
Citera
2013-11-04, 12:01
Medlem
piovs avatar
Citat:

Vill du ha Sultan så är det bara att kolla lite youtube så hittar du den inom en halv timme. Fixade min inatt och det tog under 10min (från att kolla youtube till att jag hade bilen)
Citera
2013-11-04, 12:02
Medlem
Jack Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Tycker faktiskt att Down the Drain är ganska rolig. Särskilt när det väl satt sig hur man ska köra för att vinna majoriteten av varenda race. Är så fruktansvärt kul när folk blir förbannade för man vinner oavsett klass.

Skräpet syns, du får höjja kameran lite för att undvika det.
Kör du till höger om första "kartonskräpet" så brukar du flyga åt helvete, där får man ligga ganska nära vattnet.
Sen kommer ju allt skräp vid den mörka delen på motsatt sida, där får man sicksacka lite om man vill hålla en någorlunda rak kurs utan att flyga åt helvete, eller så går man ut på högersidan och förlorar tid.
Tycker inte det gör nån skillnad om man kan banan eller ej, i början ligger alla så nära varandra så det är fifty fifty att du blir avkörd innan den kraftiga svängen. Och tappar du där är det kört oavsett om du kör med catchup eller ej.
Citera
2013-11-04, 12:06
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIRDIE13
Kan man på något sätt placera om bilarna man har i sitt garage?
Jo jag skrev en liten guide om hur man går tillväga tidigare i tråden.
Citat:
Tänk bara på att försäkringen försvinner om du kör ut en bil på garaget och ersatt dennes plats med en annan bil. (så du får åka och skaffa en ny i så fall)
Blev av med min Vacca p.g.a. Den råkade sprängas en gång, när jag inte visste att försäkringen hade försvunnit.

Detta är enda sättet tror jag som gör att man kan byta plats på bilarna.
Har inte kommit på något annat, eller för den delen läst om något.

Men det kräver som sagt lite tankeverksamhet, fungerar ungefär som med The Tower of Hanoi
Citera
2013-11-04, 12:09
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Daniels
Tycker inte det gör nån skillnad om man kan banan eller ej, i början ligger alla så nära varandra så det är fifty fifty att du blir avkörd innan den kraftiga svängen. Och tappar du där är det kört oavsett om du kör med catchup eller ej.
Har du inte bäst acceleration bland startfältet så lägg dig lite bakom alla.

De kommer krocka in i varandra och flyga åt fan, för det mesta så hamnar du etta då, ibland är det någon som ligger före, och då får man se till att utnyttja slipstream och mosa förbi på raksträckan.

Fungerar alltid
Citera
2013-11-04, 12:45
Medlem
Citat:
Som folk skriver så hitta Tailgate (michaels bil) den är riktigt skön. Finns att hitta vid golfbanan,travbanan och stranden, kanske fler ställen, när den väl spawnar, sjukt segt för mig var det att hitta den. Ännu en favorit är Sentinel XS men då 2 dörrars, finns också vid golfbanan och dom lite mer "finare" områden. Hittar du vanliga Sentinel så hittar du XS efter någon minut. Båda bilarna är ovanliga.
Citera
2013-11-04, 13:31
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underbartliv
Som folk skriver så hitta Tailgate (michaels bil) den är riktigt skön. Finns att hitta vid golfbanan,travbanan och stranden, kanske fler ställen, när den väl spawnar, sjukt segt för mig var det att hitta den. Ännu en favorit är Sentinel XS men då 2 dörrars, finns också vid golfbanan och dom lite mer "finare" områden. Hittar du vanliga Sentinel så hittar du XS efter någon minut. Båda bilarna är ovanliga.
Ett till sätt är via Simeon och hans High priority vehicles(den gröna bilen/motorcykeln som brukar poppa upp ibland på kartan). Så hittade jag min Tailgate. Sket i att köra den till honom. Åkte in i mitt garage istället. Man måste dock starta om spelet efteråt för annars får du 2 stjärnor efter varje gång du kör bilen ur garaget.

Sultan RS har jag sett flera gånger på motorvägen som sträcker sig förbi militärbasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in