2013-11-04, 12:30
  #11689
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir.skalman
Startade fut14 igår med att slänga in lite riktiga pengar så man skulle kunna köpa packs o förhoppningsvis få ihop till ett speldugligt lag. Behövdes några hundringar men efter att packsen var öppnade hade jag lyckats dra ut Yaya, Rooney, Hulk, Isco, Ramires och lite andra spelare som genererat i nån tusenlapp efter försäljning.

Totalt fick jag ihop pengar för att bygga 2 lag till mitt BPL lag, blev ett lag1 där stommen består av längd och styrka och ett lag2 där teknik och speed spelade största rollen. Arnautovic finns oxo med bland reserverna men syns ej i lagbyggena.
Troligtvis kommer jag blanda dessa 2 lag väldigt mycket på planen beroende på hur jag känner för att spela för tillfället, eller med byten i efterhand för att laget jag ställt upp med inte passar motståndet. Kort o gott finns bra rotation med i laget där 2 olika spelartyper täcker varje position.

http://www.futhead.com/14/squads/2069016/
http://www.futhead.com/14/squads/2076288/

Då jag som sagt är ny på fut14 så har jag inte så stor koll på alla spelare men tycker ni att jag missat någon självklar som slår ut någon annan i mina 11or? vem o varför i så fall
Välkommen!

Första laget du länkade hade jag gjort såhär: http://www.futhead.com/14/squads/2079529/ Jag bytte ut Santon och Luiz p.g.a att din backlinje hade blivit väldigt offensiv. Fellaini gör sig bäst som cm/cdm (kolla andra laget jag länkade). Tiote är mycket bättre än Carrick på spelet, en riktigt slitvarg som gör jobbet utmärkt. Skulle möjligen byta ut Jones mot Sagna med.

Det andra laget skulle jag spela såhär: http://www.futhead.com/14/squads/2069016/ Bytte ut Vertonghen mot Nastasic (som är riktigt bra på spelet btw) p.g.a att han har bättre w/r. Mycket bättre att ha mittbackar med m/h i wr. Tog även ut Walcott och sätte in Ben Arfa som är en mycket roligare spelare.
Citera
2013-11-04, 13:06
  #11690
Medlem
Har två hybrider som jag är sugen på, men kan inte bestämma mig för vilken. Vilken av dessa två tycker ni är bäst?

http://www.futhead.com/14/squads/2079949/

http://www.futhead.com/14/squads/2080323/

Skulle uppskattas med era tankar och åsikter!

Edit: Reus kostar inet 1mille utan 110k typ, haha!
__________________
Senast redigerad av DiscoBenny 2013-11-04 kl. 13:16.
Citera
2013-11-04, 13:15
  #11691
Medlem
psonbs avatar
Bör man sälja IF lewan innan ons eller hur tror ni hans pris kommer landa om han får en SIF?
hattrick och assist i fredagens möte mot stuttgard känns ju som en stark kandidat till inform kort i alla fall
Citera
2013-11-04, 13:15
  #11692
Medlem
sir.skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
Ser helt ok ut! Skulle byta plats på Sturridge och Eto. Sen tror jag Fellaini suger sam CAM. Testa Nasri om du har råd. Tiote eller Sandro är bättre CDMs för lika/mindre coins än dom du har för tillfället.

Jovetic för Lukaku och om du vill

Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Välkommen!

Första laget du länkade hade jag gjort såhär: http://www.futhead.com/14/squads/2079529/ Jag bytte ut Santon och Luiz p.g.a att din backlinje hade blivit väldigt offensiv. Fellaini gör sig bäst som cm/cdm (kolla andra laget jag länkade). Tiote är mycket bättre än Carrick på spelet, en riktigt slitvarg som gör jobbet utmärkt. Skulle möjligen byta ut Jones mot Sagna med.

Det andra laget skulle jag spela såhär: http://www.futhead.com/14/squads/2069016/ Bytte ut Vertonghen mot Nastasic (som är riktigt bra på spelet btw) p.g.a att han har bättre w/r. Mycket bättre att ha mittbackar med m/h i wr. Tog även ut Walcott och sätte in Ben Arfa som är en mycket roligare spelare.


Tack för att ni tog er tid!
Blir att testa lite nya spelare när tid finns, gällande Nasri så övervägde jag mellan honom o Coutinho men lotten föll på den senare. Kanske dags att överväga lite till där. Jovetic och Ben Arfa blir garanterade att testa! Vad gäller de andra bytena så håller jag med om att Fellaini håller högre standard längre ner men jag är i behov av väldigt stora spelare därav mitt val till första laget med honom o Carrick. Ska dock testa dom andra o se hur det känns!
Citera
2013-11-04, 13:24
  #11693
Medlem
rasmusens avatar
Hade tänkt hålla mig till ps4 och köpa fifa till den, men det gick fan inte. Idag köpte jag ett fifa 14 ultimate edition vilket ska innehålla 24 guldpaket, dock fick jag bara 4? Eller har jag gjort något helt galet?
Citera
2013-11-04, 13:27
  #11694
Medlem
psonbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Hade tänkt hålla mig till ps4 och köpa fifa till den, men det gick fan inte. Idag köpte jag ett fifa 14 ultimate edition vilket ska innehålla 24 guldpaket, dock fick jag bara 4? Eller har jag gjort något helt galet?

tror du får resterande 20 packsen utdelat 1 i veckan.
Citera
2013-11-04, 13:28
  #11695
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Hade tänkt hålla mig till ps4 och köpa fifa till den, men det gick fan inte. Idag köpte jag ett fifa 14 ultimate edition vilket ska innehålla 24 guldpaket, dock fick jag bara 4? Eller har jag gjort något helt galet?
Du får ett paket i veckan
Citera
2013-11-04, 13:32
  #11696
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonb
tror du får resterande 20 packsen utdelat 1 i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Du får ett paket i veckan

Tack för snabbt svar! Skönt att inget blivit fel, lite segt att vänta dock. Men vafan det får man väl leva med..

Ska bli spännande och se hur marknaden skiljer sig från fut13...
Citera
2013-11-04, 13:36
  #11697
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusen
Ska bli spännande och se hur marknaden skiljer sig från fut13...
Det mesta är mycket billigare. Ramos går för 25k, T.Silva 35 osv.
Citera
2013-11-04, 13:40
  #11698
Medlem
haammpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonaugustsson
Det mesta är mycket billigare. Ramos går för 25k, T.Silva 35 osv.


Att ramos går för 25 k är ofattbart. Så komplett mittback.
Citera
2013-11-04, 13:48
  #11699
Medlem
PinkVelours avatar
Kan någon bygga ihop några lag med Ronaldo?

433(4) och gärna en till 5*skiller som RW

Är det bara Coentrao-länken man kan jobba med om man vill ha ett bra lag och skillers på andra sidan?

Budget är inte något jätteproblem sådär. Men kanske kan skippa Bale och Messi
Citera
2013-11-04, 13:51
  #11700
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
Kan någon bygga ihop några lag med Ronaldo?

433(4) och gärna en till 5*skiller som RW

Är det bara Coentrao-länken man kan jobba med om man vill ha ett bra lag och skillers på andra sidan?

Budget är inte något jätteproblem sådär. Men kanske kan skippa Bale och Messi
http://www.futhead.com/14/squads/2081250/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in