Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag störs av att dom har en sådan nedlåtande attityd och delvis "utnyttjar" hans störning. Kan inte sätta fingret på det men det svävar över hela utfrågningen.
Det ogillar jag.
Just det! TACK för att du satte ord på det.
Det är, efter min mening direkt oetiskt, och jag undrar om det över huvudtaget är tillåtet, när den mistänkte har en sådan störning, det förkommer mig att det ofta värkar som vore det ett direkt overgrepp mot mannen.
Tänker ochså på när dom först tog inn honnom, då började dom med at förhöra honnom UTAN advokat, efter en liten stnud frågade dom honnom om han ville ha en advokat, men han var ju lika oförmögen at ta ställning som han är igennom all hans förhör, jag menar i ett tillfälle som Kjs då måste det väl finnas regler att dom SKA ha en advokat närvarande innan dom sätter igång.
KJ har ju till och med en "good man" till att hjälpa sig med mera vanliga/komplicerade saker i det vanliga livet som han inte klarar av sjælv, så at sitta mistänkt för stykkmord på sin egen flick kompis och före detta flickvän, hur fasen skulle han klara av det helt ensam???
Dom som inte kan kjänna av at det sättet dom förhör KJ på är fuldständigt oakseptabelt har antigen inte läst igennom FUP ordentligt, och vet därför inte vad i helsikke det är som försegår på dom förhören, eller ochså har dom, efter min mening, fel på deras empatiapparat, och som sagt så kan jag inte tänka mig att det överhuvudtaget är tillåtet så som dom behandlar KJ, HAN HAR FUNKTIONSHINDER FOR CHRIST SAKE !.
Och bara för att göra det HELT klart, så om KJ är skylding i detta mord så tycker jag självklart at han ska backom lås och slå, behandligsdom LÄNGE, men vi bor förhoppningsvis i den del av värden där vi behandlar även människor som har begått brott ordentligt, så att vi inte går efter gamla testamentet's øga för øga och tand för tand principet.
KJ har ju, som sagt, ganska omfattande funktionshinder, och tänk om han nu visar sig att vara oskyldig, och polisen, dom som ska ta hand om, och skydda oss, har sönder-maipulerat honnom, på toppen av att han suttit mistänkt i över ett halvår, i lång tid i helisolation utan att ens får träffa sina föräldrar.
och sen med tanke på att bevisen är SÅ tvivelsamma som dom är, ja man blir både lässen och rädd, iallafal gjör jag.
Förlåt at det blev så långt men jag är genuint upprörd