Citat:
Ursprungligen postat av
quetal
Dessa pojkar är/var inga kända langare. Dom hade ingen skuld.
Som jag skrivit tidigare så var mannen inte hotfull när de först stötte på varandra. Utan ska då bara ha sagt att han behövde hänga med grabbarna lite.
Så den här grejen med att VR kan ha blivit anmäld för langning, är du helt säker på att det inte stämmer?
Hur kan du med säkerhet veta att VR och TG inte brukade sälja sprit/cb?
För det känns ju som en ganska relevant grej i sammanhanget.
Jag förstår att du tror på det du hört, men för mig som inte har någon relation till VR och TG känns det inte direkt omöjligt om VR halvljuger.
Jag menar, det vore ju inte jättekonstigt ifall en 15-åring ljög om att ha langat. Både med tanke på föräldrar och polis.
GM har fortfarande mördat VR:s polare och 57-åringen, misshandlat VR och 57-åringens särbo. Dessutom har polisen med största sannolikhet redan gripit GM.
VR har med andra ord inget att förlora på att ljuga om att han/de/TG skulle ha langat.
Däremot en jävla massa att vinna på att framstå som en duktig, skötsam, jääävligt oskyldig 14-åring som fick se sin kompis mördas av en random psykopat.
Jag är ledsen, men jag köper inte den story din källa berättar.
Tror nog VR och TG är mer inblandade än vad som kommit fram.
Vilket absolut inte på något sätt gör att de "förtjänade" det här, eller "får skylla sig själva".
Det här är en sjukt tragisk och hemsk historia oavsett.