2013-11-04, 03:01
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
I det senaste mordbrännarfallet (Pappan som brände sina barn.) så placerades väl den misstänkte på rättspsyk där han hade övervakning dygnet runt just av den anledning att man var rädd att han skulle försöka begå självmord
Vet inte om jag tycker om det där. Om man vill begå självmord på grund av plågor, oavsett om det är fysiska plågor som ett resultat av en sjukdom, eller psykiska som ett resultat av att man hatar sig själv pga. ett brott man begått, så borde man få göra det.

Självmord borde vara en rättighet, inte något man ska "vaktas från att göra".
Citera
2013-11-04, 03:01
Medlem
quetal Kan inte du göra en sammanfattning och skriva vad du vet har hänt denna natt ( hur dom träffade GM , Vart dom träffade GM , VARFÖR dom träffade GM , Varför GM ville hänga med pojkarne ett tag , VART pojkarna hade varit , Vad dom gjorde i källaren , ja i princip det händelseförlopp du har hört ?

Och sen undrar jag hur du kan veta allt det här också ? har inte hängt med i tråden sedan tidigt i morse så skulle uppskatta om du kunde dra en sammanfattning eftersom det verkar som att du vet mest , och då är det väl nästan bäst om du skriver allt på en och samma gång istället för 1000 saker i 1000 inlägg skulle uppskattas av fler änn mig tror jag =)

Och sen igen HUR du kan veta allt det här ?
Citera
2013-11-04, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Självmord borde vara en rättighet, inte något man ska "vaktas från att göra".

Jo, men om han är frihetsberövad så faller ansvaret där, dvs. han kan tänkas ta livet av sig för att han är just frihetsberövad och därför måste de som frihetsberövat förhindra det.
Citera
2013-11-04, 03:09
Medlem
thismeansriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Dessa pojkar är/var inga kända langare. Dom hade ingen skuld.

Som jag skrivit tidigare så var mannen inte hotfull när de först stötte på varandra. Utan ska då bara ha sagt att han behövde hänga med grabbarna lite.

Så den här grejen med att VR kan ha blivit anmäld för langning, är du helt säker på att det inte stämmer?
Hur kan du med säkerhet veta att VR och TG inte brukade sälja sprit/cb?
För det känns ju som en ganska relevant grej i sammanhanget.

Jag förstår att du tror på det du hört, men för mig som inte har någon relation till VR och TG känns det inte direkt omöjligt om VR halvljuger.
Jag menar, det vore ju inte jättekonstigt ifall en 15-åring ljög om att ha langat. Både med tanke på föräldrar och polis.
GM har fortfarande mördat VR:s polare och 57-åringen, misshandlat VR och 57-åringens särbo. Dessutom har polisen med största sannolikhet redan gripit GM.
VR har med andra ord inget att förlora på att ljuga om att han/de/TG skulle ha langat.
Däremot en jävla massa att vinna på att framstå som en duktig, skötsam, jääävligt oskyldig 14-åring som fick se sin kompis mördas av en random psykopat.

Jag är ledsen, men jag köper inte den story din källa berättar.
Tror nog VR och TG är mer inblandade än vad som kommit fram.
Vilket absolut inte på något sätt gör att de "förtjänade" det här, eller "får skylla sig själva".
Det här är en sjukt tragisk och hemsk historia oavsett.
Citera
2013-11-04, 03:10
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Dessa pojkar är/var inga kända langare. Dom hade ingen skuld.

Som jag skrivit tidigare så var mannen inte hotfull när de först stötte på varandra. Utan ska då bara ha sagt att han behövde hänga med grabbarna lite.

Eh... Du verkar inte ha hängt med alls i historien.
"Behövde hänga med grabbarna lite"?
Han och 15-åringen gjorde ju inbrott eller nåt sånt dagarna innan mordet!
De kände alltså varandra från innan.
Citera
2013-11-04, 03:11
Medlem
Flor-Idas avatar
Nu vet vi att BO var på väg till sin moster som bor på Gunnarstorpsvägen 1, bara ett stenkast ifrån mordplatsen.

Mostern framträder med namn här:
http://www.expressen.se/nyheter/mordade-pojkens-moster-han-var-varldens-finaste/
Citera
2013-11-04, 03:13
Medlem
thismeansriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellyy
Nu har jag inte läst alla inlägg så jag vet inte huruvida en fastställning har skett kring polisens beslut om att kalla det en "särskild händelse". Det känns dock som att det fokuseras allt för mycket att det har med den avlidne kvinnan att göra. Förmodligen har polisen gjort en snabb avvägning att det fanns möjlighet att de inte haffat rätt GM (av vad jag har läst fick de inte ut så mycket av den gripne mannen) och därmed gått ut med den "särskilda händelsen" för att varna om en potentiellt fritt härjande galning i trakten.

Men nu verkar de ju inte tro att det finns flera GM, och MGM har de redan.
Varför krävs det då fortfarande ett så stort pådrag? Om det bara handlade om att de trodde att det fanns fler/de inte gripit rätt GM.
Citera
2013-11-04, 03:14
Medlem
FractalDimensions avatar
Nu kommer även en intervju i Expressen med systern och den gamla piratpartisten Iman Mirbloki: http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mordarens-syster-svart-att-tro-det/

Det är nåt som inte stämmer i den här röran. Någon eller några ljuger och jag börjar misstänka att det är polisen som ljuger ihop ett händelseförlopp.
När i svensk polishistoria har 100 poliser kommenderats ut på ett mord i ett slitet samhälle??!
Citera
2013-11-04, 03:14
Medlem
thismeansriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension

Oj, kan du berätta mer om (det påstådda) inbrottet?
Citera
2013-11-04, 03:21
Medlem
Citat:
Eller att han fick barn?!?
Det förändrar en människa ganska mkt.
Tyvärr så höll det inte tydligen och han föll in i samma onda cirkel igen.
Om det skulle vara droger, vilka syftar du på då?

Jag berättar bara om MIN upplevelse, har du svårt med läsförståelse?
Det var en JÄVLA förändring från hur han var till hur han blev sista gången jag träffade honom.

Det verkar som att "förlusten" av barnen haft en motsvarande eller större negativ effekt på MGM i fråga, och domen på 1år och 8mån fängelse som han fick 2010 har väl knappast haft någon positiv effekt heller. (ref. http://www.fildirekt.se/dl/1383441336.pdf som tidigare postats i tråden).

En av mina egna tidiga misstankar var att det hade något sammanhang med doping tillslagen i Skåne häromdagen att göra, med diverse spekulationer om MGMs försäljning av sådana, och hans anknytningar till Skåne. Dom svalnade, men kanske det inte var helt fel ändå om nu BO med vän golat eller hotat gola som indikeras av deras konversation innan promenaden... kan ju vara helt orelaterat givetvis, bara en association eftersom de två ligger så nära i tiden.
Citera
2013-11-04, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension

Ja, det var det han ska ha sagt.

Hängt med i historien? Jag pratade med VR senast idag.

VR och GM? Vart ska dom ha gjort ett inbrott?

Att de var bekanta sedan innan är känt, ganska många ungdomar som är "bekanta" med GM då han ska ha sålt smuggelöl ett par gånger i sommras.
Citera
2013-11-04, 03:45
Medlem
FractalDimensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thismeansriot
Oj, kan du berätta mer om (det påstådda) inbrottet?

Det är ett rykte från en vännina till "pojkarna".
Mer vet jag inte. V ska visst ha berättat om det.

EDIT: Sen kan man ju fråga sig varför alla 3 var mörkklädda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in