2013-11-04, 00:43
Medlem
H: Ja, hur hamnade det där.
F: Vilket?
H: Blodet.
F: Du tänker på det?
H: Ja, hur hamnade blodet i min bagagelucka.

Här påvisar KJ ngt intressant. Han vet troligtvis att VB :s kropp fraktats bort i bagageluckan och eftersom han vet det så antar han att då måste andra veta likadant. Nämligen var blodet varit. Därför blir svaret i bagageluckan. Detta är samma klassiska som att han inte ringde VB för han visste ju redan om att hon var död alt försvunnen och kunde inte svara. Därför ingen ide att ringa på riktigt men man måste ju låtsas därför att det förväntas att man ska ringa och vara orolig. Trots detta slog han inte hennes nummer för hon var ju död.
Citera
2013-11-04, 00:43
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. en utav hundarna hade ju markerat vid en fläck på nån utav golven i KJ:s lght (fläcken syntes inte) hundens ägare lät hunden vara för att inte störa den, då hunden reser sig och nosar runt ett varv i rummet för att sen lägga sig och markera vid samma fläck fast från motsatt håll! och bredden mellan markeringarna var ganska stor!! men då undrar jag, vad blev det med det??

Ja, det undrar jag med.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ett parkett golv måste ju vara mer eller mindre omöjligt rengöra så inte tekniker hittar nånting? Även om det torkas av borde man ju hitta blod i spontarna tycker jag.

Nej, se hur komplicerat det var i styckmordet i Örebro (Eva M). Där hittade de inget förrän de bröt upp golvet.
Citera
2013-11-04, 00:45
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, det undrar jag med.

Nej, se hur komplicerat det var i styckmordet i Örebro (Eva M). Där hittade de inget förrän de bröt upp golvet.

Har polisen inte brutit upp golvet? Det borde de göra asap.
Citera
Medlem
Det här med att för att det inte ska vara KJ så måste mördaren ha planterat blod i bagageluckan. Är det väldigt liten mängd kan det ju kommit dit närsomhelst?
Men samtidigt det här med hunden, den hade INTE markerat om det varit blod från en levande VB? Det måste vara blod från en död VB för att hunden skulle markera? Det blir alltid ett j-vla liv när hundar kommer på tal så jag blir alltid osäker, men där tycker jag att jag fick till en specifik fråga som borde kunna få ett entydigt svar?
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du svamlar inte. DNA från båda vristerna var från män, förutom VB:s DNA, givetvis.
Det fanns naturligtvis VB:s DNA på vristerna, men autistiskt resonerat har det faktiskt inte fastslagits, eftersom den enda DNA-amplifiering som gjordes var med Y-specifika DNA-primers, så något kvinnligt DNA kunde inte detekteras.
Citera
2013-11-04, 00:50
Medlem
Ursäkta om jag upprepar min fråga från nån gång igår kväll men, har nån bilden av VB där hon fotar av sig själv i nån badrumsspegel eller i alla fall en spegel, där man ser den svarta mobilen i bildens nederkant?
Skulle gärna vilja se den bilden igen, då jag har ett svagt minne av att det inte är den modell som hennes mobil var av utan en HTC och om det är en sån på bilden, är det kanske i så fall en mobil som figurerat i kulisserna som inte är undersökt och då inte finns med i FUP.

Tacksam om nån hittar bilden och länkar den och har jag fel i detta, släpper jag det med en gång
Senast redigerad av TheSkeptiker 2013-11-04 kl. 00:52.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det fanns naturligtvis VB:s DNA på vristerna, men autistiskt resonerat har det faktiskt inte fastslagits, eftersom den enda DNA-amplifiering som gjordes var med Y-specifika DNA-primers, så något kvinnligt DNA kunde inte detekteras.
Jaha, och vad betyder det som står på sid 261?
Citat:
Topsning - vänstra benets vrist
Materialet utgörs av två tops.
På båda topsen påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t på de två topsen kommer från Bangsuan (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

[...]

Topsning - Högra benets vrist
Materialet utgörs av två tops.
På båda topsen påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t på de två topsen kommer från Bangsuan (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Ja, det undrar jag med.

I ett sånt här rättsfall varför bryter man inte upp golvet??? Tar lös golvlisten? Har det verkligen inte gjorts? Eller har det gjorts men resultatet var inte tillfredsställande för åklagarna och placerats i slasken?

Beklämmande i ett styckmordsfall om man inte gått djupare på en sån grej.
Citera
2013-11-04, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
H: Ja, hur hamnade det där.
F: Vilket?
H: Blodet.
F: Du tänker på det?
H: Ja, hur hamnade blodet i min bagagelucka.

Här påvisar KJ ngt intressant. Han vet troligtvis att VB :s kropp fraktats bort i bagageluckan och eftersom han vet det så antar han att då måste andra veta likadant. Nämligen var blodet varit. Därför blir svaret i bagageluckan. Detta är samma klassiska som att han inte ringde VB för han visste ju redan om att hon var död alt försvunnen och kunde inte svara. Därför ingen ide att ringa på riktigt men man måste ju låtsas därför att det förväntas att man ska ringa och vara orolig. Trots detta slog han inte hennes nummer för hon var ju död.

dom pratade om bagageluckan dagen innan vill jag minnas, men mer i termer av hur svår/lätt den var att få upp. kan ju vara nåt som leder honom in på det där med bagagelucka.
faktum är att jag själv trodde jag läst att de pratat om blodet i bagageluckan redan tidigare men som sagt, det var bara ang vapen i bagageluckan och hur man öppnar den. men sen när de nämner tejp på kroppen så pratar han ju om att nån som vill planetera bevis bara skulle kunna sätta den i håret..då tänker jag "ooops" en gång till. men det kan fortfarande vara otur menar jag. KJ:s medvetande flaxar och far med honom, han tror tex han sett bilder och nästan svimmat, när förhörsledarna i själva verket säger han inte fått se några bilder. måste vara ett helvete att ha AS, dels ha komplex för att man inte kommer ihåg saker och vilja kompensera för detta, men dessutom var tvungen komma ihåg rätt.
Citera
2013-11-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det här med att för att det inte ska vara KJ så måste mördaren ha planterat blod i bagageluckan. Är det väldigt liten mängd kan det ju kommit dit närsomhelst?
Men samtidigt det här med hunden, den hade INTE markerat om det varit blod från en levande VB? Det måste vara blod från en död VB för att hunden skulle markera? Det blir alltid ett j-vla liv när hundar kommer på tal så jag blir alltid osäker, men där tycker jag att jag fick till en specifik fråga som borde kunna få ett entydigt svar?
Blodet i bagageluckan markerades av en hund som markerar lik. Alltså dött blod. Finns en film snutt på Aftonbladet där han markerar.

Blodet i vardagsrummet och på skurkvasten fick jag uppfattning var en hund som markerar substans som kan vara blod, sperma eller lik.
Citera
2013-11-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Mycket observant...han snurrar in sig i lögner....som jag tidigare sagt en person med AS snurrar in sig hela tiden och ska komma med bortförklaringar. Det är inte att de inte kan ljuga utan det är att de tillslut trasslar in sig..blir intressant att se hur förhören går.

Kan ju bara säga att med dom FH kan vem som helst trassla in sig. Och det är väl meningen. Men man kan inte "dra så stora växlar" av svaren heller.
Citera
2013-11-04, 00:53
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vadå, case closed? Jag skulle ha svarat på samma sätt om polisen hittat blod i min bil, hur fan, hur då?

Jag tycker det är intressant att han svarar "Hur då?" Det låter nästan som att han har tvättat bagageutrymmet på något sätt.

Kan man inte göra tester efter tex blekmedel i mattorna? Skulle det visa sig att mattorna har blivit tvättade så kan man nog utesluta att någon annan har planterat blodet i KJ´s bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in