2013-11-03, 23:34
Medlem
SpecialEditions avatar
Självklart ska hon inte hängas ut! Det rör sig om en (1) hund och det dör garanterat ett antal varje dag i Sverige pga oaktsamhet från ägarna.

Nej, ni som skriver "hora" och vill se blod: Sätt på en kopp te, kryp ner i soffan ni köpt på Myrorna, bläddra lite i fotoalbumet från er senaste resa till (valfritt U-land) där ni jobbade som volontärer och chilla istället.
Citera
2013-11-03, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Kom igen nu. Det var bara en hund. Säg efter mig, "bara en hund".

Visst synd att den fick lida mot slutet men det får de flesta djur och människor på ett eller annat sätt. Att vilja förstöra en ung kvinnas framtid genom att outa för en hunds skull tyder på att man har några hjärnspöken i det annars tomma kontoret.

Dessutom har hon väl inte blivit fälld för något än. Om hon blir fälld så ska rättsväsendet utföra relevant straff, inte några blindgalna moralkärringar som tror sig ha företräde bara för att det handlar om en hund.

Låter för övrigt som att hon åkt på semester. Så jag gissar på att hundvakten inte tog sitt ansvar utan tog bara pengarna och stack.

och vanligtvis handlar det om "bara en människa" eller "bara en blatte", är de mer värda?

haha, att vilja förstöra en ung kvinnas framtid, driver du nu? det gjorde hon ju bra på egen hand.

hoppas att hon blir outad och sen stenad.
Citera
2013-11-03, 23:43
Medlem
Abolishs avatar
Det låter ju väldigt konstigt att man lämnar en lägenhet i en månad, kvinnan måste ju varit utomlands eller liknande.

Hur kunde hunden överleva en månad? Klarar de sig så länge utan varken mat eller vatten? En människa dör väl efter en vecka.
Citera
2013-11-03, 23:55
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Underbara wt:are här, som gråter över en jycke men skiter i människor som råkar illa ut. Kan vi inte ta och förbjuda dessa jävla husdjur istället?

Jag menar, inte fan är det hunden eller katten själv som väljer att vara inlåst dygnet runt med avbrott för några promenader. Att överhuvudtaget ha husdjur är ju att vara djurplågare.
Så man skiter alltså i människor bara för att man bryr sig om djur?

Wow, vilken finfin slutledningsförmåga du besitter. Suck.
Citera
2013-11-03, 23:58
Medlem
astroids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Underbara wt:are här, som gråter över en jycke men skiter i människor som råkar illa ut. Kan vi inte ta och förbjuda dessa jävla husdjur istället?

Jag menar, inte fan är det hunden eller katten själv som väljer att vara inlåst dygnet runt med avbrott för några promenader. Att överhuvudtaget ha husdjur är ju att vara djurplågare.
Min fetning.

Fy fan för djurägare som plågar sina djur genom att låsa in de i sina hem mot djurets (måste vi anta) egen vilja.
Citera
2013-11-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Självklart ska hon inte hängas ut! Det rör sig om en (1) hund och det dör garanterat ett antal varje dag i Sverige pga oaktsamhet från ägarna.

Nej, ni som skriver "hora" och vill se blod: Sätt på en kopp te, kryp ner i soffan ni köpt på Myrorna, bläddra lite i fotoalbumet från er senaste resa till (valfritt U-land) där ni jobbade som volontärer och chilla istället.

Så för att du kommer att dö en vacker dag är det acceptabelt att misshandla dej plågsamt i en månad?
Citera
2013-11-04, 00:12
Medlem
LibertasEtJustitias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition

Är brottet mindre hemskt för att det är vanligt?

Tvärtom, genom ett väl tilltaget straff kan man markera för potentiella framtida djurplågare att det inte är ok att tortera djur.

Ni som gör skillnad på människors och djurs lidande resonerar precis på samma sätt som rasister som gör skillnad på människor med olika ursprung. Om ni ska försöka säga emot det så motivera gärna vari skillnaden ligger.

En hund kanske inte lider exakt lika mycket psykiskt som en normal människa men inte långt ifrån, samtidigt lider den precis lika mycket fysiskt. Väldigt lite skiljer sig i lidandet mellan ett djur som en hund och ett ungt barn eller en förståndshandikappad.
Citera
2013-11-04, 00:17
Avslutad
Ganska säker på vem det är. Vet en tjej som pundar väldigt mycket och har/hade en hund.
Första jag kom o tänka på när jag läste artikeln.

Gick in på ratsit för att kolla ålder då jag var osäker, exakt 22 år.
Kommer ej hänga ut av diverse skäl, främst för att jag inte kan veta med säkerthet.

Enda jag kan skriva är att om det är den tjej jag tänker på så bor hon i guldheden, när hon inte är på vårdhem eller anstalt.
Citera
2013-11-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abolish
Det låter ju väldigt konstigt att man lämnar en lägenhet i en månad, kvinnan måste ju varit utomlands eller liknande.

Hur kunde hunden överleva en månad? Klarar de sig så länge utan varken mat eller vatten? En människa dör väl efter en vecka.

Vatten fick den nog från toaletten skulle jag tro?
Citera
2013-11-04, 00:53
Medlem
Abolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Vatten fick den nog från toaletten skulle jag tro?

Kan mycket väl varit så, om locket var uppfällt då. Sedan måste någon spola med jämna mellanrum, annars försvinner ju allt vatten som finns i vattenlåset.
Citera
2013-11-04, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Kom igen nu. Det var bara en hund. Säg efter mig, "bara en hund".

Visst synd att den fick lida mot slutet men det får de flesta djur och människor på ett eller annat sätt. Att vilja förstöra en ung kvinnas framtid genom att outa för en hunds skull tyder på att man har några hjärnspöken i det annars tomma kontoret.

Dessutom har hon väl inte blivit fälld för något än. Om hon blir fälld så ska rättsväsendet utföra relevant straff, inte några blindgalna moralkärringar som tror sig ha företräde bara för att det handlar om en hund.

Låter för övrigt som att hon åkt på semester. Så jag gissar på att hundvakten inte tog sitt ansvar utan tog bara pengarna och stack.
Nej det var inte bara en hund. Hunden är människans bästa vän. Finns inga ursäkter.
Citera
2013-11-04, 01:47
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmn-1
Du undrar vem som är sjuk, djurplågaren som svälter sin hund är sjuk. Du som försvarar djurplågaren är sjuk, nu vet du vilka som är sjuka.

Nej, jag har inte försvarat någon djurplågare. Varför hittar du på? Det jag frågade var hur folk som påstår att de med säkerhet vet att hon är skyldig vet just det? För jag antar att man vet det när man kallar henne för hora och menar på att hon ska svältas ihjäl osv.

Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Man kan nästan tro att det är du som är 22-åringen när man läser dina inlägg här.
Hur hon kan vara skyldig? Hennes hund och hennes lägenhet -som hon låst dörren till. Vad är det du inte fattar!?

"... -som hon låst dörren till"

Hur vet du det?

Citat:
Ursprungligen postat av babalina
Är du på riktigt eller? Hon har knappast legat på sjukhus, för det skulle väl inte vara så svårt för henne att bevisa sin oskuld då!? sjukhuset skulle ju ha bekräftat det isåfall och fallet hade varit avslutat. Känner du henne eller vad är det frågan om???

Nej jag känner inte henne (vad jag vet i alla fall).

Så du menar med säkerhet att det inte finns någon som helst möjlighet till att det hänt någonting som hon inte har haft makt över att styra i detta fallet? Då undrar jag hur du vet det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in