2013-11-03, 21:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Ni som tror att nagon har planterat sparen i kjs bil och lagenhet,och darmed alltsa vara den riktiga mordaren...ni borde ju bara slanga er over grannen B*ngt I*aksson.

Jag maste erkanna att jag kan se mojligheten dar nar jag laser hans valdigt underliga vittnesmal.
Han vill verkligen att KJ ska aka dit for detta. Skulle vilja lasa dom dar forhoren fullstandigt korrekt atergivna. Att han inte pressas pa att beratta varifran exact han har hort att KJs pappa skulle ha gjort VB med barn. jag utesluter att sa ar fallet helt,det ar uppenbarligen fullstandigt pahittat,men varfor och av vem? Narmast till hands ligger faktist Bengt sjalv. Varfor?
Jag kan se att anledningen till att han inte pressas mer ligger i att han inte tas pa allvar av forhorsledaren. Det/han upplevs som svammel.

Han ar dessutom den som hort "tva vral" fran kjs lagenhet.
Vem ar denna mannen? Vad har han for alibi?

Förstår dit tänkande, men jag tror bara att han är en såndär typ, som nästan altid finns i en utredning, en person som har behov av att försöka gjöra sig interessant.
Alternativt skulle han möjligtvis ha någon nära connection till dom/den som har mördat VB och försöker at hjälpa denna på detta tafatta sät, MEN det tror jag inte själv på als.
Citera
2013-11-03, 21:34
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
* DNA på ett ben hade jag också glömt. Finns der möjlighet att det hamnade där när hon var vid liv i lgh?

Intressant att det fanns annat manligt DNA på andra benet (vilket media inte alltid skrivit)

Det fanns väl inget annat manligt DNA? Det gick inte att analysera det mer än att det var manligt (och med all sannolikhet KJs)
Citera
2013-11-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Men det är ju inte als det at dom avslutatde interviewen så där ganska abrupt när dom fik frågor om MB som var det stora problem, det var stort set hela interviewen som framstod förvånande osäker, nervøst, med flera självmotsägelser, pinsamma stunder där dom tittada på varann och inte visste vad dom skulle svara, tilfällen där dom brørjade svara på en fråga för plötsligt at stanna upp som om dom inte kunde komma ihåg vad frågna var och/ eller plötsligt kom underfund med at dom inet kunde levera något ordentligt svar.
Dom framstod ju tillnärlmelsesvis amatöraktiga, ja närmats löjliga.

Ja, jag säger at det var ...Dupondtarna...Dupond och Dupont...tragikomiskt, och inte minst
pinsamt för det svenska rättssystemet!

Är man mitt uppe i en rättegång är det inte ovanligt att åklagarna reagerar precis så på frågorna, man måste tänka sig noga för innan man svarar för vad händer om man svarar med en stor fet groda tror du??? Fullständig kaos och ramaskri, hela rättegången kan rasa. Vad jag förstod det som, hade de ingenting att tillägga för tillfället
Citera
2013-11-03, 21:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det fanns väl inget annat manligt DNA? Det gick inte att analysera det mer än att det var manligt (och med all sannolikhet KJs)
Källa på det fetstilta?
Citera
2013-11-03, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Det verkar som om ME som petade med kniv på benen vid fyndplatsen har ett gemensamt intresse med KJ i Airsoft. De verkar ha ett gemensamt intresse av militärkläder och hundar likaså!

Jag reagerade också spontant på att någon vidrört benet, det gör inte MSP folk dom är proffs. Kan det ha varit med KJs kniv och därav hans DNA på vristen???

Frågetecknen hopar sig?
Citera
2013-11-03, 21:38
Medlem
Theforeigners avatar
VÄDJAN!!!

Till vissa FB medlemmar...

Var snäll att ange FUP sida, evt initialer på den som förhörts etc, när ni ställer frågor om ditt och datt som ni läst i FUP.

Det är ju orimmligt at andra ska använda tid på at försöka ta reda på vad det överhudatge rör sig om när ni bara frågar så där ut i blåa luften.

På förhand tak
Citera
2013-11-03, 21:38
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Är man mitt uppe i en rättegång är det inte ovanligt att åklagarna reagerar precis så på frågorna, man måste tänka sig noga för innan man svarar för vad händer om man svarar med en stor fet groda tror du??? Fullständig kaos och ramaskri, hela rättegången kan rasa. Vad jag förstod det som, hade de ingenting att tillägga för tillfället

Länka gärna till några lika pinsamma pk' s med åklagare mitt i en rättegång.

"Kriss"...
Citera
2013-11-03, 21:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag reagerade också spontant på att någon vidrört benet, det gör inte MSP folk dom är proffs. Kan det ha varit med KJs kniv och därav hans DNA på vristen???

Frågetecknen hopar sig?
När blev MPS proffs?
Citera
2013-11-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
Vaa?

lank??
Det var ngn synsk som berättat detta och vittnet sade att personen som sett det i real life hade varit där ned sin dotter ( om jag inte missuppfattade det).
Det är under förhören med de som varit med på söken i FUP
Citera
2013-11-03, 21:42
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove

Jag har följt RIGTIGT många rättegångar, gennom de sidsta 12 åren, stort sett alla utomlans, och jag har ALDRIG sett något liknande. Pinsamt pinsamt, och pinsamt.
Citera
2013-11-03, 21:44
Medlem
highfives avatar
Citat:

Frågetecknen hopar sig?

Kan faktisk vara så. Inte omöjligt iaf.
Citera
2013-11-03, 21:45
Medlem
Citat:

Frågetecknen hopar sig?
Petade han inte i avskärningen på benet? Alltså vid snittytan för att se om det var plast eller levande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in