2013-11-03, 20:44
Medlem
15APRILs avatar
Vågar man gå cold turkey from måndag (Imorgon) efter 3,5 veckas dagligt drickande inte druckit till frukost börjat dricka runt 16 tiden o somnar runt 23 o dricker bara 2,8or men det kan gärna bli mellan 12 - 24 st ..

Ska man trappa ner eller sluta tvärt vill inte vara med om dille eller kramper långbakfylla kan jag köpa men inte det andra.
Citera
2013-11-03, 20:46
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Vågar man gå cold turkey from måndag (Imorgon) efter 3,5 veckas dagligt drickande inte druckit till frukost börjat dricka runt 16 tiden o somnar runt 23 o dricker bara 2,8or men det kan gärna bli mellan 12 - 24 st ..

Ska man trappa ner eller sluta tvärt vill inte vara med om dille eller kramper långbakfylla kan jag köpa men inte det andra.

Trollar du?
Det enda som är farligt med ditt drickande är att du drenerar din kropp på mineraler och spårämnen genom att drick 6-12liter vätska om dagen!
Citera
2013-11-03, 20:46
Medlem
Jeffry122s avatar
Drick mera!
Citera
2013-11-03, 20:50
Medlem
hrghs avatar
Känns lite fjortisalkoholist på att sitta och trycka i sig en miljard 2.8or.

Jag gissar att kan gå cold turkey utan problem. Behövs nog längre tid för att bygga upp ett starkt beroende. Dåligt tecken att smälla i sig 6-12 starköl om dagen iaf, så passa dig så att du inte trillar dit.
Citera
2013-11-03, 20:52
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Trollar du?
Det enda som är farligt med ditt drickande är att du drenerar din kropp på mineraler och spårämnen genom att drick 6-12liter vätska om dagen!

Trollar är det sista jag gör . Jobbar inom akutsjukvård men en semester går alltid överstyr.. 3,5 vecka med ett snitt på en platta 2.8or om dagen när man ser alla som mår så dåligt efter en semester så kan man bli lite rädd.. Börjar jobba nästa måndag igen o kan inte vara ett vrak då..
Citera
2013-11-03, 21:05
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrgh
Känns lite fjortisalkoholist på att sitta och trycka i sig en miljard 2.8or.

Jag gissar att kan gå cold turkey utan problem. Behövs nog längre tid för att bygga upp ett starkt beroende. Dåligt tecken att smälla i sig 6-12 starköl om dagen iaf, så passa dig så att du inte trillar dit.

Bättre det än att trycka i sig 24 starköl o vakna upp nånstans där man inte vill vara!
Är inte ute efter ruset utan smaken..
Citera
2013-11-03, 21:07
Medlem
hrghs avatar
Citat:
Bättre det än att trycka i sig 24 starköl o vakna upp nånstans där man inte vill vara!
Är inte ute efter ruset utan smaken..

Jävlar vad du måste gilla den där smaken.
Citera
2013-11-03, 21:11
Medlem
15APRILs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrgh
Jävlar vad du måste gilla den där smaken.

Förmodligen!
Citera
2013-11-03, 21:31
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Trollar är det sista jag gör . Jobbar inom akutsjukvård men en semester går alltid överstyr.. 3,5 vecka med ett snitt på en platta 2.8or om dagen när man ser alla som mår så dåligt efter en semester så kan man bli lite rädd.. Börjar jobba nästa måndag igen o kan inte vara ett vrak då..
Om du nu jobbar inom akutsjukvård så borde du ju veta svaret på din egen fråga.

För övrigt så måste du ju ha världens största blåsa.
Citera
2013-11-03, 22:40
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:

Antingen ljuger du för oss (troll) eller för dig själv. Du får alltså i dig 6-12 L vätska på ca 7 timmar? När det gäller alkoholberoende är det mängden alkohol man får i sig man ser till; styrkan på drycken är totalt ointressant. Du får i dig motsvarande 42-84 cl 40 % brännvin eller 10,5-21 st s.k. standardglas per dag. Den mängden är tillräckligt mycket för att räknas som ett tydligt missbruk om motsvarande mängd dricks under en vecka, kombinerat med bl.a. att det är ett dagligt drickande.

Citat:
Sök hjälp, sjukskriv dig.
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2013-11-03 kl. 22:48.
Citera
2013-11-04, 00:25
Medlem
Var köper man ens flak 2,8or? Finns väl bara 6-pack på Ica/konsum/osv
Citera
2013-11-04, 01:58
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathsoldier
Var köper man ens flak 2,8or? Finns väl bara 6-pack på Ica/konsum/osv
"Flak" eller plattor 2,8% fanns när jag var ung i slutet av 90 talet ivartfall. Har inte en aning om dom avreglerat det, kan inte tänka mig det. Dricker inte sådan lätt öl.

Till TS, 3,5 veckor är inte lång tid men det är inte heller jättekort. Om du hade dragit i dig 1l+ brännvin varje dag dygnet runt så hade det nog funnits en viss risk för lite allvarligare symptom cold turkey.

Men det ska inte vara någon fara för dig. Är ju givetvis svårt för oss att svara på så ingen kan säga till 100%.
Senast redigerad av Unbalanced 2013-11-04 kl. 02:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in