2013-11-03, 17:25
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Hon ljuger alktså. Vad är skillnaden? Att polletten inte ramlade ner förrän i maj? Hon fick reda på det 2012, men valde kanske inte att tro på uppgiften förrän i Maj. Då borde chocken kanske inte blivit så stor.

Sen kan man ju undra varför hon fortfarande är kvar i förhållandet.

Hur gammal är du? MB måste ha sagt att förhållandet var avslutat. Väldigt få par skiljer sig på grund av tillfällig otrohet.
Citera
2013-11-03, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Just det, men AN kanske råkade se vad hr Wass messade den här lördagen, just när MB var upptagen med något på restaurangen?

Han vaktar sin telefon som en hök. Det är ju ett av de säkraste tenena om din partner är otrogen. Att han/hon håller fast den i sten.
Citera
2013-11-03, 17:26
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Jo men samtidigt verkade hon vara kapabel till att göra vad som helst för att få sin vilja igenom.

Vad som helst, vad menar du då?
Citera
2013-11-03, 17:29
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Han vaktar sin telefon som en hök. Det är ju ett av de säkraste tenena om din partner är otrogen. Att han/hon håller fast den i sten.

En svartsjuk kvinna överlistar sin make alla gånger på dagen, natten, dygnet runt. Tro inte att AN inte visste exakt vad MB gjorde, och att de bråkat om detta. Om och om igen. MB är också polisanmäld för misshandel, blev han dömd? De har levt i ett klart dysfunktionellt förhållande, där AN är medberoende offer, MB behandlar alla sina kvinnor som SKIT!

Denna utvikning handlar om att AN mycket väl kan ha raderat de aktuella, avslöjande messen, och var lite nöjd med sig själv för detta. En hämnd, som i litteraturen. Den svikna dödade rivalen, fast inte själv, och hon bad inte om det. En skänk från ovan, otroligt nog.

VB stod i MBs liv för kravlöst sex, beundran, bedjande kärlek och ömhetsbetygelser. Hemma var relationen säkert betydligt mer kylig. Ingen av dem mördade VB, men ANs radering av de sista messen och ljugandet kan säkert vara straffvärt, och detta är min teori angående parets inblandning. MB var en van lögnhals, om han läst VBs nödrop hade han bara kunnat bryta taffeln och säga att polaren Wass behövde hans hjälp, och så hade han avvikit.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-03 kl. 17:38.
Citera
2013-11-03, 17:31
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det argumentet är väldigt generellt.

2. Låter väldigt omständigt och långsökt. Mer relevant i sådana fall torde vara att han hittar liket och tar med sig benen till huset eller liknande, men jag är ändå frågande till själva grejen att springa runt med likdelar hursomhelst.

1. De flesta hundar hade känt bloddoften redan utanför luckan.

UNO ska inte markera blod. Han ska markera likdoft.
Citera
2013-11-03, 17:38
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Finns det någon hundmänniska i tråden? Får hundarna någonsin söka något annat än målsubstans?

Ingen aning, men det mest logiska är att träna fram ett tunnelseende på avsedd substans och bara belöna det.
Citera
2013-11-03, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Men det där är ju nere i Sävast! Kolla lite längre norrut - mot Åberget till. Där syns det två fläckar i täckningen.

jag ser i alla fall 3-4 vita (om 2G är avbockat i programmet, ljusgröna annars) fält längs med sävastvägen.
det jag undrar är:kan VB färdats ner längs sävastvägen, i bil eller till fots, utan att mobilen bytte mast från den hon haft när hon var hos KJ? någon sa ju att mobiler bara byter master när det sms:as el. rings från/till dom, eller när de uppdaterar automatiskt med fyra timmars intervall.
Citera
2013-11-03, 17:47
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Vad tänker du på som visar motsatsen?
(Tack för det!)

Att vittnet Bengt säger att han hört att VB var gravid, samt att KJs pappa (??) var pappan. "Flera oberoende personer" ska ha sagt detta.
Tycker det är motbjudande att ens återge det, men så står det.
Samt att när mamman fått reda på det ska hon ha sagt " - Om så är fallet är det lika bra att Vatchareeya är död". Känns förskräckligt att återge det, men det står i FUP.

Däremot vet jag inte om jag ger så mycket för detta vittnesmål. Detta vittnet sa vid ett första förhör att han inte känner till henne eller sett henne, sa inte mycket alls. Sedan kommer samma vittne tillbaka flera gånger med massa info. Rent instinktivt känns det som struntprat, men jag vet inte.
Citera
2013-11-03, 17:48
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ja precis.. Och sedan borde väl både denna person och kvinnorna med asiatiskt utseende som setts på angivna platser komma fram och säga: Hej, det var jag. Jag hjälpte KJ att flytta saker den dagen, eller jag gick på Lorvenvägen den tiden och har asiatiskt utseende. Polisen borde ju ha sökt dessa personer, eller gått ut med efterlysning. Det kan ju inte vara så svårt och skulle ju hjälpa utredning något oerhört.
Är det tex INGEN som erkänner att de hjälpt KJ flytta något dagarna efter mordet så är det ju mycket suspekt. Vittnet är ju helt säker på sin sak och har till och med givit signalement på medhjälparen.
Det finns väl ingen i Boden som inte känner till fallet och som inte vet vem som är misstänkt. Man borde rapportera detta till polisen om så bara för att utesluta sig själv. Jag förstår inte varför inte dessa personer träder fram.

En hel del människor drar sig för att "bli inblandade" i brottsutredningar. Än mer i styckmordsutredningar. Sköt ditt så sköter jag mitt.

Eller säg att den asiatiska kvinnan finns, och var iväg och prasslade bakom sin mans rygg. Vill hon riskera att det kommer upp i FUP på nätet?

Noterade ni att åklagarna lämnade in nya telefonlistor med tilläggs-FUP? Kanske dessa klargör någonting? Det är offentligt nu, så begär ut dem vet jag.
Citera
2013-11-03, 17:50
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Vad som helst, vad menar du då?

1. Hotade LJ att ge henne 1000 kr annars skulle hon anmäla honom. Hotade honom att inte komma till karateträning någonting mer. (FUP s.1046-1048)
2. Hotar med att hon aldrig mer skall ligga med MB så sent som den 3:e maj på Facebook om han fortsätter dissa henne. (FUP s.905)
3. Ligger på och skickar hundratals sms, facebookmeddelanden (t om på karateklubbens forum, så att MB tvingas ta bort henne) i övrigt trots att han sagt att han inte vill bli störd.
4. Hotar att hon skall ta livet av sig efter att KJ gjort slut.

Hon gillar att hota helt enkelt.
Citera
2013-11-03, 17:53
Medlem
Citat:
En svartsjuk kvinna överlistar sin make alla gånger på dagen, natten, dygnet runt. Tro inte att AN inte visste exakt vad MB gjorde, och att de bråkat om detta. Om och om igen. MB är också polisanmäld för misshandel, blev han dömd? De har levt i ett klart dysfunktionellt förhållande, där AN är medberoende offer, MB behandlar alla sina kvinnor som SKIT!

Denna utvikning handlar om att AN mycket väl kan ha raderat de aktuella, avslöjande messen, och var lite nöjd med sig själv för detta. En hämnd, som i litteraturen. Den svikna dödade rivalen, fast inte själv, och hon bad inte om det. En skänk från ovan, otroligt nog.

VB stod i MBs liv för kravlöst sex, beundran, bedjande kärlek och ömhetsbetygelser. Hemma var relationen säkert betydligt mer kylig. Ingen av dem mördade VB, men ANs radering av de sista messen och ljugandet kan säkert vara straffvärt, och detta är min teori angående parets inblandning. MB var en van lögnhals, om han läst VBs nödrop hade han bara kunnat bryta taffeln och säga att polaren Wass behövde hans hjälp, och så hade han avvikit.

Din bild av mb/an stämmer nog.
Men varför skulle han rusa och hjälpa vb? Han har ju gjort slut, han vill inte se henne, han vill inte ha ett förhållande. Det börjar brännas rejält. Det enda han vill är att avsluta henne, helst för alltid.
Om han bestämt träff med henne så var det bara för en sak.
Citera
2013-11-03, 17:55
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Hur gammal är du? MB måste ha sagt att förhållandet var avslutat. Väldigt få par skiljer sig på grund av tillfällig otrohet.

"Tillfällig"? Denna historia verkar ha pågått lääänge och kanske är det först nu som AN förstår exakt hur länge. Men jag håller med föregående talare, jag skulle slängt ut honom när omfattningen uppdagades. Anställd eller inte. Så svartsjuk som AN verkar vara så är det konstigt att de fortfarande bor under samma tak (om de gör det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in