2013-11-03, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Hela din argumentation var ju varför inte polisen hittade något i buskarna, när du vet att FS kunde ha återvänt och plockat upp vad han dumpat i buskarna.
Ingenting motsäger det m a o utan det verkar istället fullt troligt då han observerats åt det hållet dagar efter rastplatsobservationen.
Vi vet att FS gjort en massa förvillande åtgärder, att han då inte skulle plockat upp spår efter sig eller Marina är då inte troligt.

Nej, det är inte hela min argumentation om varför inte polisen hittade något i buskarna.
Det är bara noterat att inget hittades i buskarna som man bedömde av värde, så man kan tyvärr inte styrka LJs vittnesmål.

Vill du höra min teori ?

Jag tror att personen på rastplatsen hade spillt något i bilen och även på sig själv.
Läsk, kaffe etc. Vem vet, kanske sket eller pissade han ner sig ?
Kaffe bränns som fan och man behöver få av brallorna snabbt för att kyla skadan, inte lätt på motorväg.

Lite desperat har han fått av sig skor och byxor i bilen och slängt bak, samt lyckats torka upp vad det nu är och lagt i en påse. Väl på rastplatsen är han stressad och en aningens generad, parkerar lite tokigt och springer ut och slänger kläder+påse i närmast buskage, och torkar upp det sista i bilen.
Han går in på toa och gör rent sig själv.
Under tiden åker LJ därifrån.

Undrar om polisen hittade några solkiga kläder och skor i närheten när de var där med LJ ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-03 kl. 14:51.
Citera
2013-11-03, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Hur vet du att det var ett buskage mittemot toaletterna?

Jag har varit på platsen.
Citera
2013-11-03, 14:55
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag har varit på platsen.

Det har jag också så därför ber jag dig återigen förklara hur du kan veta att det var buskaget mittemot toaletterna?
Citera
2013-11-03, 15:00
Bannlyst
Citat:
Det har jag också så därför ber jag dig återigen förklara hur du kan veta att det var buskaget mittemot toaletterna?

Då känner du kanske igen detta ? FUP390
Citat:
Lennart och hans kamrater körde bilen så de hamnade till höger om den byggnad som
innehåller toalett och dusch

En kort stund efter att kamraterna lämnat bilen, så kom en silverfärgad stadsjeep in på
parkeringsplatsen och ställde sig ca 20 meter framför den bil som Lennart satt i.

Mannen började plocka till sig saker från den vänstra delen av bagageutrymmet, gick till ett
intilliggande buskage,
Citera
2013-11-03, 15:23
Medlem
Är det ingen som tänker sig att Fredrik Svensson har en medhjälpare i detta?
Vad som kan ha blivit gömt i buskaget hämtades av denne för att hen ska kunna ta sig hem igen.
Det är medhjälparen som parkerar bilen där den hittades.

Bara en tanke.
Citera
2013-11-03, 15:29
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Mmm... omtag i hovrätten. Precis samma som med skelettkvinnan. Vi får väl se vart detta slutar.
Jag kan lova dig hur det inte slutar. Hovrätten kommer inte att komma fram till att det är lagligt att skjuta folk med pistol i Bohuslän, och att det därför inte finns något case mot FS även om han skulle ha begått handlingarna i gärningsbeskrivningen.

Eller, med andra ord: Utgången av just den hovrättsförhandlingen du anspelar på har inga som helst paralleller med denna. Här handlar det helt om bevisvärdering, inte om vad som är straffbart och inte.
Citera
2013-11-03, 15:32
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Då känner du kanske igen detta ? FUP390

Ta och läs igenom den texten noga och svara mig sedan på hur du kan veta att det var buskaget mittemot toaletterna?
Citera
2013-11-03, 15:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Hoppas denna vidriga människa får lagens strängaste straff och sitter länge än Axmyr, alla vi som har egna barn kan inte vilja något , rättsapparaten lät denna parasit gå lös på gator i flera år
Oavsett utgången i hovrättsförhandlingen kommer nog FS inte att få lagens strängaste straff. Livstid är närmast helt uteslutet. Jag skulle tippa på 15-16 år om det blir en fällande dom för mord.
Senast redigerad av Hamilkar 2013-11-03 kl. 15:38.
Citera
2013-11-03, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ta och läs igenom den texten noga och svara mig sedan på hur du kan veta att det var buskaget mittemot toaletterna?

Jag tolkar det som att Lennart stod där den blåa bilen står:
http://goo.gl/maps/DDhI3

Det finns tre buskage bredvid, två av dem ser du här.
http://goo.gl/maps/Gc6eo
Jag tror att det är det vänstra, men visst det kan varit det högra, eller det längre bort.

Spelar det roll ?
Vart tror du det var ?
Citera
2013-11-03, 16:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Läste intervjun med advokaten och han var väldigt försiktig bevis-frågan , han ville avvakta om det fanns bevis , vågar dock inte citera då hamilkar anmälde mig för 1.02 pga ett annat citat taget på aftonbladet , riktigt låg stil börjar det bli

En länk är väl okey?
Citera
2013-11-03, 16:15
Medlem
Konservatics avatar
Läs själva hur förvånad Hansson blev och att han är väldigt avvaktande , han är rädd för att åklagaren har bevis

http://www.expressen.se/gt/advokaten-i-fallet-med-marina-sankt-nivan/
Citera
2013-11-03, 16:26
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
En länk är väl okey?
http://www.expressen.se/gt/advokaten-i-fallet-med-marina-sankt-nivan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera