Citat:
Ursprungligen postat av
Sailfish
Hela din argumentation var ju varför inte polisen hittade något i buskarna, när du vet att FS kunde ha återvänt och plockat upp vad han dumpat i buskarna.
Ingenting motsäger det m a o utan det verkar istället fullt troligt då han observerats åt det hållet dagar efter rastplatsobservationen.
Vi vet att FS gjort en massa förvillande åtgärder, att han då inte skulle plockat upp spår efter sig eller Marina är då inte troligt.
Nej, det är inte hela min argumentation om varför inte polisen hittade något i buskarna.
Det är bara noterat att inget hittades i buskarna som man bedömde av värde, så man kan tyvärr inte styrka LJs vittnesmål.
Vill du höra min teori ?
Jag tror att personen på rastplatsen hade spillt något i bilen och även på sig själv.
Läsk, kaffe etc. Vem vet, kanske sket eller pissade han ner sig ?
Kaffe bränns som fan och man behöver få av brallorna snabbt för att kyla skadan, inte lätt på motorväg.
Lite desperat har han fått av sig skor och byxor i bilen och slängt bak, samt lyckats torka upp vad det nu är och lagt i en påse. Väl på rastplatsen är han stressad och en aningens generad, parkerar lite tokigt och springer ut och slänger kläder+påse i närmast buskage, och torkar upp det sista i bilen.
Han går in på toa och gör rent sig själv.
Under tiden åker LJ därifrån.
Undrar om polisen hittade några solkiga kläder och skor i närheten när de var där med LJ ?