2013-11-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alkalineVOLT
Du kan vara på rätt spår, flera har sagt att kvinnan som ville hjälpa till var polis. Det skulle förklara att BO1 vet att kvinnan är polis och vill skylla allt på GM. Då går GM i taket och dödar dem båda?

Var hon polis så kommer GM att åka med expressfart genom systemet till längsta möjliga straff. Jämför Jackie Arklöv m fl
Citera
2013-11-03, 14:21
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det här med "särskild händelse", kan inte de hänga ihop med att de inledningsvis inte visste vad som hade hänt eller vad som höll på att hända? Vad som var känt var ju att två personer var ihjälslagna, men i det läget kan de ju ha misstänkt att en GM som löper amok kan ha sprungit runt och mejat ner ännu fler personer?
Jämför med fallet i Varberg. Det ena våldsdådet efter det andra upptäcktes ju. Begångna av en person.

Ja det var skumt att det betecknades som särskild händelse så snabbt.
Finns en uppsjö av våldsbott som är råare än detta men Farbror Blå gar gått betydligt varligare fram från start.
Citera
2013-11-03, 14:21
Medlem
Kan kvinnan ha varit polis och på något sätt involverad i arbetet mot den grovt organiserade brottsligheten och det var därför som det klassades som en särskild händelse?
Citera
2013-11-03, 14:22
Medlem
Vill inte bekräfta
Enligt uppgifter till Aftonbladet ska 15-åringen ha varit bunden med silvertejp när han hittades. Källan uppger att gärningsmannen också tejpat för 15-åringens mun. Polisens presstalesperson Thomas Agnevik vill inte bekräfta uppgifterna om att pojken och kvinnan ska ha dödats med ett järnrör, eller att en eller båda pojkarna varit fastbundna.
Däremot säger han att händelseförloppet börjar klarna.

( http://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-han-band-dem-med-silvertejp/ )
Citera
2013-11-03, 14:23
Medlem
pyttefnaxs avatar
Jag är fascinerad över T0mmys föräldrars facebooksidor, det man ser av dom, vilken familj, hade man snubblat över dom profilerna innan gårdagen hade man kunnat förutspå deras framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Var hon polis så kommer GM att åka med expressfart genom systemet till längsta möjliga straff. Jämför Jackie Arklöv m fl
Var hon polis så skulle det kunna bidra till "särskild händelse", men å andra sidan så borde det ha skapat stora rubriker. Det var väl en polis i dalarna som slogs ihjäl för en massa år sedan, på sin fritid, det blev stora rubriker.
Citera
2013-11-03, 14:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ja det var skumt att det betecknades som särskild händelse så snabbt.
Finns en uppsjö av våldsbott som är råare än detta men Farbror Blå gar gått betydligt varligare fram från start.
Ja men kan tänka mig att polis anländer, de ser en kollega ihjälslagen och därmed rubriken "särskild händelse". Det kan också vara förklaringen till varför så många poliser jobbar med fallet.
Citera
2013-11-03, 14:27
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Det här med att han skulle ha tejpat ungarna är fan sagor. Se till att få med 2 15 åringar, tejpade eller otejpade, med våld utan att få ett helvete av dem båda. Dessutom ska den ena ungen stått stilla och "chillat" medan grego bad fast hans kompis? GTFO!

Det är något jävligt mysko med tonårsgänget dom man håller på att täcka över med alla möjliga typer av rykten från kompisar, mostern, fastern och vettefan vem mer.

EDIT
2 är döda, han ska få det han förtjänar men även då ska hela sanningen fram.

Jag vet inte något om hur det har gått till i det här fallet, men jag förvånas lite av det mod som en majoritet här i tråden anser sig ha haft som 14-15-åringar. Om jag i den åldern (då jag för övrigt började syssla med lite bus och testade olika ämnen) skulle ha blivit beordrad av en uppumpad, kampsportande, tungt kriminellt belastad och extremt våldsam Kongoneger att göra som jag blev tillsagd mitt i natten utan andra vuxna i närheten, så tvivlar jag på att jag hade vågat göra något annat än lyda. Faktum är att det nog hade redan räckt med en vuxen våldsbrottsling i sig. Det är dessutom ännu mer överraskande, då jag växte upp i en av Sveriges dåvarande mest kända "problemförorter" och de flesta jämnåriga var bra mycket mer räddhågsnare och fegare än vad jag var, trots att jag själv definitivt inte var helt orädd. Är det så att alla ni andra har växt upp på 1990-talet och att svenska ungdomar i åldern 14-15 år då hade utvecklat ett mod som nästan alla helt saknade i slutet av 1980-talet?
Senast redigerad av Europe 2013-11-03 kl. 14:32.
Citera
2013-11-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är killen i villan, vars källare fick inbrott, också rörmokare eller var det en missuppfattning i tråden?

Fadern och sonen i villan är rörmokare. Ingen annan inblandad.
Citera
2013-11-03, 14:29
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag vet inte något om hur det har gått till i det här fallet, men jag förvånas lite av det mod som en majoritet här i tråden anser sig ha haft som 14-15-åringar. Om jag i den åldern (då jag för övrigt började syssla med lite bus och testade olika ämnen) skulle ha blivit beordrad av en uppumpad, kampsportande, tungt kriminellt belastad och extremt våldsam Kongoneger att göra som jag blev tillsagt mitt i natten utan andra vuxna i närheten, så tvivlar jag på att jag hade vågat göra något annat än lyda. Det är dessutom ännu mer överraskande, då jag växte upp i en av Sveriges dåvarande mest kända "problemförorter" och de flesta jämnåriga var bra mycket mer räddhågsnare och fegare än vad jag var, trots att jag själv definitivt inte var helt orädd. Är det så att alla ni andra har växt upp på 1990-talet och att svenska ungdomar i åldern 14-15 år då hade utvecklat ett mod som nästan alla helt saknade i slutet av 1980-talet?

Bra skrivet, och visst är det så att de allra flesta 15-åringar inte skulle våga göra något mot en biffig kickersneger.
Citera
2013-11-03, 14:31
Medlem
mrphonks avatar
Jonas De Geer har kommenterat fallet på ett så klarsynt sätt som bara han kan.

http://www.radioframat.com/igen-och-inte-sista-gangen/

Citat:
Så händer det igen: ett brott som är så sällsynt brutalt och (framförallt) spektakulärt att den massmediala lögn- och mörkläggningsapparaten inte riktigt hinner med sig själv.
Liksom i fallet med stackars Falköpings-flickan Elin Krantz för ett antal år sedan är det en kriminellt belastad, knarkande afrikansk muskelknutte som är gärningsman.
I det här fallet verkar det visserligen inte ha funnits några sexuella motiv till brottet, men det rör sig om ett dubbelmord på två vita – en spenslig pojke och en 57-årig kvinna som bara försökte gå emellan den 33-årige kongolesiske kampsportaren och hans 15-åriga svenska offer.
Citera
2013-11-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpookyTooth
Jag känner mamman till pojken och hon är en underbar människa så håll dina låga tankar för dig själv. Detta är så jävla tragiskt. Och kommentarer om, och utpekande av andra människor som lägre stående känns jävligt ruttet i denna stund. Särskilt som du säkerligen aldrig träffat vederbörande. Ruttna!!

Känns som föräldrarna måste brista på
nåt sätt. Lillkillen är ute och driver på kvällarna, missbrukar, dricker.. I så unga år?! Och sover hos en moster?! Alltså allvarligt, var fanns föräldrarna?
Citera
2013-11-03, 14:34
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Är det så att alla ni andra har växt upp på 1990-talet och att svenska ungdomar i åldern 14-15 år då hade utvecklat ett mod som nästan alla helt saknade i slutet av 1980-talet?
Det finns fler internetkrigare nu än det fanns på vår tid bara. I pojkrummet klarar man vad som helst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in