2013-11-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Den aktuella fritidsgården borde ändå ha kontaktat polisen då GM konstant försökte komma in.

Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Eller är kvinnan som mördats polis?

Inte helt osannolikt något av det. Skulle förklara polisens uttalande vid presskonferensen om att situationen var exceptionellt jobbig för poliserna som jobbade med ärendet.
Citera
2013-11-03, 12:57
Medlem
Fightern90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Syrran hade skrivit nyligen på hans feja, det verkar som om hon är utflyttad från sverige och skriver själv att svenskan är dålig. Men det som var lite märkligt var att hon frågade hur han mådde och hölsade sedan till honom MED FAMILJ. Verkar inte som om hsns syster i vart fall är informerad om att han inte bor med sin "familj" längre. Lever han ett dubbelliv????

Är du säker på att det är syrran da? kan lika gärna vara en släkting?
Citera
2013-11-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Inte dom år jag jobbade där men slutade 2003, mkt har säkert hänt sedan dess. När jag jobbade satt man manuellt övervak utanför detta rum och tittade in genom ett fönster med ett bestämt intervall. Ibland var dom inlåsta och ibland stod dörren på glänt.

Många som gjort ett brott av denna karaktär har enorm ångest efteråt och kan genom det få extrema beteenden. Har sett folk som gjort vansinniga saker mot sina egna kroppar. Och vissa beter sig som om allt är normalt.

Just nu bygger man om hela Rättspsyk i Vadstena varför det är allmänt stökigt där med patienter som flyttas runt. Ny innergård byggs och en ny mur. Talar lite emot att han sitter där.

Får jag fråga vilka typer av extrembeteenden som man kan se?
Citera
2013-11-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Inte helt osannolikt något av det. Skulle förklara polisens uttalande vid presskonferensen om att situationen var exceptionellt jobbig för poliserna som jobbade med ärendet.

Ja men GM verkar ju ha en historia av att hoppa ut och in på fritidsgården under en lång period. Det borde ha väckt personalens misstänksamhet
Citera
2013-11-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Så pass! Och det vet du från säker källa?

Från personerna i villan.
Citera
2013-11-03, 13:03
Medlem
Deferos avatar
Är det avskrivet att det fanns ett bakomliggande motiv till mordet? Är det säkert att det var ett vansinnesdåd och inget annat? Tänker kopplingar till droger, broders nazistsympatier, broders självmord och så vidare?
Citera
2013-11-03, 13:03
Medlem
ShaabAbuRamadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Brukar det verkligen vara lika vanligt hos de som regelmässigt använder våld, begår grova brott och t.ex. brukar på daglig basis t.ex. trakassera och våldföra sig på kvinnor på ett högst utstuderat sätt, som det är för de som normalt inte begår brott och inte är våldsamma, men som har utfört ett enskilt vansinnesdåd i affekt (t.ex. vid ett svartsjukedrama)?

Nej, men själva "avslöjandet"/gripandet kan i sig vara traumatiskt nog om du fattar. Dom som regelmässigt utövar våld brukar rättfärdiga det i sitt huvud helatiden. Psykiskt sjuka lever ju i en helt annan verklighet är "oss andra". Du kan därför inte tänka dig att dom resonerar enligt vanlig logik.
Citera
2013-11-03, 13:04
Medlem
1stSIRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Den här personen måste vara så sjuk som en människa kan bli.

Idioten som brände inne två av sina barn är nog sjukare. Upptäck världen lite så ska du se hur barbariska vi människor är. För övrigt verkar hela den här historien riktigt konstig, krångligare händelseförlopp får man leta efter.
Citera
2013-11-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
1. Ungarna verkar vara från första klassens WT och då kan man tänka att de tillsammans med Negern skulle plundra lite i huset.
2. Flertal gånger har det stått att det var tanten som "sprang ut" först och tar därför för givet att de befann sig inne i ett hus i närheten.
Lite märkligt dock att tanten ger sig på negern själv och att hennes snubbe tydligen kom dit först senare, men det står lite luddigt om den delen.
Man måste ju fråga sig om nergern och WT ungen hade dragit vidare om inte tanten kommit och härjat?
3. Polisen har själva hävdat att de ensamma har letet reda på negern och tagit honom, men detta med att negern blivit fasthållen har ju återgivits på flera ställen i media.
Det står även att det här manliga "sällskapet" hade blivit misshandad och då kanske man är inte så kaxig att man klarar att hålla fast en galen neger
Detta med att framhäva psyksik ohälsa är väl standard i dag vid våldsbrott

2.
Jag har haft påhälsning hemma hos mej. Jag vaknar blixtsnabbt och är "fit for fight" innan jag ens vaknat själv
Mina partners genom åren, två stycken, har knappt lyckats ta sej ur sängen när jag redan är ute.
Fast jag har stöddig hund som följer med ut
När jag inte haft hund så har jag beväpnat mej med något.
Dom flesta som jag springer på ger sej av i flykt.
Citera
2013-11-03, 13:05
Medlem
Caracallass avatar
Inne på BOs FB finns telefonnummer som kallas "allas" längre ner är ett annat men också omnämnt som "allas" : Allas nummer/0760352885 och " nr 46760241337" Någon som vet vad detta handlar om?
https://www.facebook.com/tommy.gustavss*n.790 *= o
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Nej, men själva "avslöjandet"/gripandet kan i sig vara traumatiskt nog om du fattar. Dom som regelmässigt utövar våld brukar rättfärdiga det i sitt huvud helatiden. Psykiskt sjuka lever ju i en helt annan verklighet är "oss andra". Du kan därför inte tänka dig att dom resonerar enligt vanlig logik.

Kan man säga att utifrån vanlig logik så resonerar dom helt koko?
Citera
Medlem
leffe.js avatar
Om Bodström är hans advokat betyder det att man inte kommer att efterlysa vittnen i "Efterlyst"?
Kan ju bli jäv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in