Citat:
Ursprungligen postat av
quetal
Storyn är fortfarande jävligt luddig.
Ungdomarna som sedan tidigare är bekanta med MGM (via alkohollangning) träffade på MGM då de var påväg hem.
De slår följe med varann, antar att MGM betedde sig normalt under den tiden. När de sedan går förbi villan börjar MGM prata om att de ska följa med han och göra inbrott där. )Men förstår inte riktigt varför ungdomarna förljer med han dit, då villan ligger till höger efter bron och båda grabbarnas boenden ligger till vänster efter bron) När ungdomarna säger ifrån blir han rasande och tvingar med dom till villan.
På garageuppfarten till villan ligger ett järnrör (sedemera tillhygget som användes för att döda BO) och en rulle silvertejp. MGM tejpar händerna och munnen på de båda ungdomarna. Krossar sen en ruta till källarvåningen och går in i huset.
Under den tiden hinner paret i villan vakna och det uppstår handgemäng. De lyckas jaga ut MGM samt få in ena killen i huset. MGM försvinner efter det med den andra killen och går nerför vägen 50 meter innan han...
Som sagt finns många pusselbitar som ska falla på plats men detta är vad jag hört.
Det där låter som storyn som den överlevande pojken berättar för att försvara sig själv.
Jag köper det inte.
Det här får mig bara mer och mer att tro att pojkarna var inblandade.
Det är väldigt bekvämt, enkelt och tillrättalagt att det är en neger inblandad eftersom det blir klockrent att skylla på honom.
Pojkarna har gjort mer än dom tillstår, pressa dom.