2013-11-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Det finns ju en tråd om den upphittade HA på 14 meters djup utanför Strömstad. Han sköt bla sin fru etc.

Är det någon som vet denna GM:s bakgrund? Hur djävlig var han?

https://www.flashback.org/t2199958p183
Ja hustrumisshandlare till att börja med.... Vi får se va mer kan grävas fram, militär bakgrund har jag ej fått vetskap om ännu....
Citera
2013-11-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Storyn är fortfarande jävligt luddig.

Ungdomarna som sedan tidigare är bekanta med MGM (via alkohollangning) träffade på MGM då de var påväg hem.

De slår följe med varann, antar att MGM betedde sig normalt under den tiden. När de sedan går förbi villan börjar MGM prata om att de ska följa med han och göra inbrott där. )Men förstår inte riktigt varför ungdomarna förljer med han dit, då villan ligger till höger efter bron och båda grabbarnas boenden ligger till vänster efter bron) När ungdomarna säger ifrån blir han rasande och tvingar med dom till villan.

På garageuppfarten till villan ligger ett järnrör (sedemera tillhygget som användes för att döda BO) och en rulle silvertejp. MGM tejpar händerna och munnen på de båda ungdomarna. Krossar sen en ruta till källarvåningen och går in i huset.

Under den tiden hinner paret i villan vakna och det uppstår handgemäng. De lyckas jaga ut MGM samt få in ena killen i huset. MGM försvinner efter det med den andra killen och går nerför vägen 50 meter innan han...

Som sagt finns många pusselbitar som ska falla på plats men detta är vad jag hört.

Okej. Låter väl inte helt otroligt. Dock att järnrör och silvertejp bara skulle ligga där känns ju lite långsökt men klart möjligt.

Vet du vem den döda kvinnan är?
Var killen tejpad och försvarslös när han slogs ihjäl?
Citera
2013-11-02, 23:11
Medlem
Jag hoppas gm får ett vanligt fängelsestraff på Kumla med fina grabbar som änglarna, vargarna samt hattarna så att de kan ge denna individ en bra o trevlig välkomstfest jag hoppas vederbördande person blir klippt, jag hoppas gm får gå en plågsam och smärtsam död till mötes
Citera
2013-11-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Dels kan han ju begärt TB som försvarsadvokat. I övrigt följer tingsrätterna en lista med alla som själva anmält sig som offentliga försvarare. Det är sällan som dessa ges ut efter "kändisskap".

Han begärde ju TB har jag för mig men fick nej där "OM" jag inte minns fel
Citera
2013-11-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Storyn är fortfarande jävligt luddig.

Ungdomarna som sedan tidigare är bekanta med MGM (via alkohollangning) träffade på MGM då de var påväg hem.

De slår följe med varann, antar att MGM betedde sig normalt under den tiden. När de sedan går förbi villan börjar MGM prata om att de ska följa med han och göra inbrott där. )Men förstår inte riktigt varför ungdomarna förljer med han dit, då villan ligger till höger efter bron och båda grabbarnas boenden ligger till vänster efter bron) När ungdomarna säger ifrån blir han rasande och tvingar med dom till villan.

På garageuppfarten till villan ligger ett järnrör (sedemera tillhygget som användes för att döda BO) och en rulle silvertejp. MGM tejpar händerna och munnen på de båda ungdomarna. Krossar sen en ruta till källarvåningen och går in i huset.

Under den tiden hinner paret i villan vakna och det uppstår handgemäng. De lyckas jaga ut MGM samt få in ena killen i huset. MGM försvinner efter det med den andra killen och går nerför vägen 50 meter innan han...

Som sagt finns många pusselbitar som ska falla på plats men detta är vad jag hört.

Det där låter som storyn som den överlevande pojken berättar för att försvara sig själv.
Jag köper det inte.
Det här får mig bara mer och mer att tro att pojkarna var inblandade.

Det är väldigt bekvämt, enkelt och tillrättalagt att det är en neger inblandad eftersom det blir klockrent att skylla på honom.

Pojkarna har gjort mer än dom tillstår, pressa dom.
Citera
2013-11-02, 23:13
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
+1

Kan bara hålla med dig, hela skiten verkar vara utan konsekvensanalys men vad kan man begära av en neger?

I sammanhanget uttalar sig en kriminolog i AB och säger:
Citat:
Det låter först som ett vansinnesdåd men det är ändå inte riktigt det då gärningsman på något sätt ska ha känt eller haft kontakt med pojken innan mordet, säger Mikael Rying.

– Att sedan också mörda en kvinna som försöker skydda pojken och skadar en tredje, det tyder på en väldig aggressivitet. Att ge sig på även obekanta personer, det låter bortom all sans och vett.
Komiskt och nästan lite näpet hur han lägger pannan i djupa veck här - "det låter bortom all sans och vett".

Tror AB får intervjua en antropolog istället.
Citera
2013-11-02, 23:14
Avslutad
Helt otroligt att ingen som känner GM bra varit inne i tråden. Det sker ju nästan alltid på Flashback.

Hur var han?
Hur länge har han bott i Sverige?
Har han krigat i Kongo?
Citera
2013-11-02, 23:14
Medlem
Minimois avatar
Ni som klagar på att den misstänkte beskrivs som snäll i kvällspressen, testa att också läsa annan media...

Citat:
Många i Ljungsbro vet också vem den gripne är. Några som DN talat med, som inte vill framträda med namn, säger att den nu misstänkte mannen varit som en ”krutdurk”, att han varit ”stirrig” och att de nästan väntat på att det skulle ske något riktigt allvarligt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/manga-kanner-de-drabbade/
Citera
2013-11-02, 23:15
Medlem
stpungens avatar
Vad har GM för yrke??
Citera
2013-11-02, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Det där låter som storyn som den överlevande pojken berättar för att försvara sig själv.
Jag köper det inte.
Det här får mig bara mer och mer att tro att pojkarna var inblandade.

Det är väldigt bekvämt, enkelt och tillrättalagt att det är en neger inblandad eftersom det blir klockrent att skylla på honom.

Pojkarna har gjort mer än dom tillstår, pressa dom.

Japp. Pojkarna var säkert på väg till Söndagsskolan och var ute i god tid för att inte komma för sent..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Okej. Låter väl inte helt otroligt. Dock att järnrör och silvertejp bara skulle ligga där känns ju lite långsökt men klart möjligt.

Vet du vem den döda kvinnan är?
Var killen tejpad och försvarslös när han slogs ihjäl?

Inte alls orimligt då mannen jobbar i hantverkarsvängen. Samt mekar en del bil osv.

Nej jag vet inte vem kvinnan var i nuläget. Dock går ryktet att hon gått ut för att hjälpa BO 1 och då blivit överfallen av MGM.

Det kan jag tyvärr inte svara på men troligtvis var det så..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Vad har GM för yrke??
Häftig knark/spritförsäljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto