2013-11-02, 22:59
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Är det bara jag som gör bedömningen att GM helt enkelt löpt amok och kort & gott mördat två pers utan större betänkligheter på konsekvenserna?

+1

Kan bara hålla med dig, hela skiten verkar vara utan konsekvensanalys men vad kan man begära av en neger?
Citera
2013-11-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Nej, det finns några mindre trovärdiga förklaringar men, svar nej.
Förmodligen narkotika.
Citera
2013-11-02, 23:01
Medlem
o-asen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boddie
Lämna fokus på BO:s familj, Tattoo Mick dvs farsan till BO har det garanterat tillräckligt tufft ändå. Han har blivit av med två grabbar, oavsett missbruk och annat skit så är det tragiskt. Att försöka få fram uppgifter om vad som hänt är givetvis helt ok men att försöka belysa det ur den vinkeln att det som hänt är fullt förståeligt på grund av att dom är tatuerade på halsen mm är fasen inte juste!

Men det går ju inte att bortse ifrån tyvärr
Det är ju inte direkt 2 svenssongrabbar som dött och kan vi hålla på och skuldbelägga tjejer för hur de beter sig vid våldtäkter kan man nog inse risker vid droger och annat :/
Citera
2013-11-02, 23:01
Medlem
Är det någon som har mer information om spaningsledare Jan Staaf?
Citera
2013-11-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Jag utgår från att bilden på BO/Tommy inte är nytagen - för vad skulle, som du säger, en så söt liten pojke göra ute vid två på natten?
Nej den är väl inte tagen förra veckan precis. Men 15 bast, då är man för mig en liten pojke! Spelar det någon roll?
Jag var alltid ute och busade på nätterna när jag var 14-15, som de allra flesta i den åldern. Menar du att det är konstigt att han var ute nattetid på halloween, eller vaddå?
Citera
2013-11-02, 23:05
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miztrr
Förmodligen narkotika.

Så din teori är att MGM bryter sig in i valfritt garage med två 14-15 åringar i släptåg för att mecka en spliff?
Citera
2013-11-02, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Är det någon som har mer information om spaningsledare Jan Staaf?
Mycket rutinerad. Fast det här fallet hade till och med jag löst.
Citera
2013-11-02, 23:06
Medlem
Storyn är fortfarande jävligt luddig.

Ungdomarna som sedan tidigare är bekanta med MGM (via alkohollangning) träffade på MGM då de var påväg hem.

De slår följe med varann, antar att MGM betedde sig normalt under den tiden. När de sedan går förbi villan börjar MGM prata om att de ska följa med han och göra inbrott där. )Men förstår inte riktigt varför ungdomarna förljer med han dit, då villan ligger till höger efter bron och båda grabbarnas boenden ligger till vänster efter bron) När ungdomarna säger ifrån blir han rasande och tvingar med dom till villan.

På garageuppfarten till villan ligger ett järnrör (sedemera tillhygget som användes för att döda BO) och en rulle silvertejp. MGM tejpar händerna och munnen på de båda ungdomarna. Krossar sen en ruta till källarvåningen och går in i huset.

Under den tiden hinner paret i villan vakna och det uppstår handgemäng. De lyckas jaga ut MGM samt få in ena killen i huset. MGM försvinner efter det med den andra killen och går nerför vägen 50 meter innan han...

Som sagt finns många pusselbitar som ska falla på plats men detta är vad jag hört.
Citera
2013-11-02, 23:07
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara Glad
Jag tycker att spekulationerna kring hans eventuella ohälsa är onödiga just nu. Vi kan väl konstatera att man nog inte är normal om man slår ihjäl barn - oavsett diagnos och preparat.

Nja, det är inte alls värst ovanligt att slå ihjäl barn i Kongo. Inte heller att sedan äta upp dem.

Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Kan det ha varit så att pojkarna var med på inbrottet för att betala av den eventuella skulden?
Frågan är i så fall hur paret som upptäckte dom fick för sig att pojkarna behövde "räddas"?
Kanske golade dom ut honom på plats vilket gjorde att det svartnade för MGM?

Det behöver i och för sig inte vara en motsägelse. De två pojkarna kanske blev haffade av honom, som krävde pengar och när han fick veta att de inte hade några, så fick pojkarna veta att de i så fall får arbeta av skulden genom att delta i inbrott. Två mindre pojkar lär knappast ha mycket att sätta emot en så pass stor och uppumpad man, så i ett sådant scenario lär de knappast ha något val än att följa med. Det är inte direkt någon motsägelse att de allra helst vill fly och så klart önskar att andra vuxna kom och räddade dem ur den situationen. Jag menar, är det någon som inte har förståelse för att om en vuxen och avsevärt större, aggressiv och våldsam man tvingar dem att göra något för att inte bli ihjälslagna, så lär de onekligen göra det?

Obs, att allt det där än så länge är spekulationer när det bara finns hörsägen, men om påståendena om en skuld stämmer, så kan jag tänka mig ovanstående scenario. Den framstår åtminstone som en aning mer sannolik än att två svenska pojkar utan kriminell bakgrund skulle frivilligt hänga runt med en kriminell 35-årig Kongoneger för att begå inbrott med denne hos personer som förmodligen känner pojkarna.
Senast redigerad av Europe 2013-11-02 kl. 23:12.
Citera
2013-11-02, 23:08
Medlem
Skulle teorin om att de blev jagade kunna ha något med att BO´s avlidne äldre bror tidigare var nazist och att det låg inom familjen att "hata negrer"?
Citera
2013-11-02, 23:08
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Expressens sympatikampanj för mord-negern fortsätter. Nu har man letat upp en granne till negern som kallar honom för "en vanlig kille".
Citera
2013-11-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Mycket rutinerad. Fast det här fallet hade till och med jag löst.

Har han ett bra track record ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in