Citat:
Ursprungligen postat av
Bara Glad
Jag tycker att spekulationerna kring hans eventuella ohälsa är onödiga just nu. Vi kan väl konstatera att man nog inte är normal om man slår ihjäl barn - oavsett diagnos och preparat.
Nja, det är inte alls värst ovanligt att slå ihjäl barn i Kongo. Inte heller att sedan äta upp dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
SpencerPratt
Kan det ha varit så att pojkarna var med på inbrottet för att betala av den eventuella skulden?
Frågan är i så fall hur paret som upptäckte dom fick för sig att pojkarna behövde "räddas"?
Kanske golade dom ut honom på plats vilket gjorde att det svartnade för MGM?
Det behöver i och för sig inte vara en motsägelse. De två pojkarna kanske blev haffade av honom, som krävde pengar och när han fick veta att de inte hade några, så fick pojkarna veta att de i så fall får arbeta av skulden genom att delta i inbrott. Två mindre pojkar lär knappast ha mycket att sätta emot en så pass stor och uppumpad man, så i ett sådant scenario lär de knappast ha något val än att följa med. Det är inte direkt någon motsägelse att de allra helst vill fly och så klart önskar att andra vuxna kom och räddade dem ur den situationen. Jag menar, är det någon som inte har förståelse för att om en vuxen och avsevärt större, aggressiv och våldsam man tvingar dem att göra något för att inte bli ihjälslagna, så lär de onekligen göra det?
Obs, att allt det där än så länge är spekulationer när det bara finns hörsägen, men
om påståendena om en skuld stämmer, så kan jag tänka mig ovanstående scenario. Den framstår åtminstone som en aning mer sannolik än att två svenska pojkar utan kriminell bakgrund skulle frivilligt hänga runt med en kriminell 35-årig Kongoneger för att begå inbrott med denne hos personer som förmodligen känner pojkarna.