2013-11-02, 23:01
Medlem
Dr.Trevligs avatar
Jag har kommit på en liten rutin som jag brukar köra ca 1-2ggr i veckan. Den är ganska udda, men jag tänkte dela med mig av den då det har sänkt min stressnivå något enormt. Det tar ca 45 minuter att göra hela processen och jag rekommenderar att man gör den direkt efter man kommit hem från jobbet/skolan, innan du tar tag i allt du måste göra på kvällen. Såhär gör du:

1. Fyll ett badkar med vatten (om du nu har ett). Vattnet ska vara så pass varmt att det bränns men att du ändå klarar att vara i det. Lägg dig i badet och ligg helt still i ca 10min.
Den höga värmen höjer din puls och blodet cirkulerar kraftigare igenom kroppen. Efter ett tag så börjar musklerna slappna av och du känner att din bröstkorg dunkar på grund av den höga pulsen.

2. När du känner dig som mest avslappnad så onanerar du (ja, du läste rätt). Det höjer din puls ännu mer och dopamin-rushen du får under en orgasm är verkligen riktigt stark när du ligger i ett varmt bad. Dock är det ju inte så jättefräscht att komma i badet, så jag brukar alltid ha en rulle hushållspapper nära till hands. Ligg kvar nån minut efter du är klar och känn hur kraftigt blodet cirkulerar igenom kroppen.

3. Den höga värmen gör att dina porer öppnas upp, så ett tips är att tvätta dig noga innan du går ur badet. Med öppna porer så kommer du lättare åt smutsen som sitter inne i huden. Hög vattentemperatur kan däremot gör din hud väldigt torr, så använd något för att motverka det.

4. Gå ur badet, dra en handduk runt midjan och sätt dig på golvet (vid det här laget ska din puls vara väldigt hög). Sätt dig i lotus-ställning och meditera i ca 15-20 min . Se till att du blundar, sträcker på ryggen, och andas långsamt. Dina tankar ska försvinna mer och mer, tills du bara kan ta del av tystnaden i rummet.
Sitt såhär tills du nått normal puls igen. Öppna ögonen och se dig omkring. Vid det här laget lär du ha funnit ett lugn i kroppen som du inte hade för en timme sedan. Den höga pulsen du tidigare hade rensar också dina blodkärl och gör att du känner dig allmänt fräschare. Du kommer också känna dig mycket mer rörlig i musklerna och uppleva att du andas lättare.

Och det var allt. Nu undrar jag:

- Funkade det här för er?
- Har ni testat något liknande? Vet ni någon variant som funkar bättre?
Citera
2013-11-02, 23:04
Medlem
Aktivers avatar
Låter väldigt intressant måste jag säga, ska kanske ta och testa det!
Citera
2013-11-02, 23:15
Bannlyst
Hur jävla viga är ni egentligen?
Ska jag sätta mig såhär alltså
http://www.yoga.se/var/corporate/storage/images/media/images/bindu/24/24_lotus_meditation/7266-1-nor-NO/24_lotus_meditation_image_400_w.jpg

Inte en chans att jag klarar det

Vad i helvete gör jag om jag inte har ett badkar då?

Och hur jävla dyrt blir det inte att fylla ett jävla badkar med varmt jävla vatten varenda jävla vecka?!

Ska jag tänka på något specielt när jag "mediterar"? Aldrig gjort det förut. Kan man inte dra på sig 4-6 lager av varma jävla kläder istället och lägga sig i sängen? kanske somnar och värms till döds?
bra jobbat då, ingen mer stress
Citera
2013-11-02, 23:17
Medlem
Aktivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RtzyWx
Hur jävla viga är ni egentligen?
Ska jag sätta mig såhär alltså
http://www.yoga.se/var/corporate/storage/images/media/images/bindu/24/24_lotus_meditation/7266-1-nor-NO/24_lotus_meditation_image_400_w.jpg

Inte en chans att jag klarar det

Vad i helvete gör jag om jag inte har ett badkar då?

Och hur jävla dyrt blir det inte att fylla ett jävla badkar med varmt jävla vatten varenda jävla vecka?!

Ska jag tänka på något specielt när jag "mediterar"? Aldrig gjort det förut. Kan man inte dra på sig 4-6 lager av varma jävla kläder istället och lägga sig i sängen? kanske somnar och värms till döds?
bra jobbat då, ingen mer stress

Du kan sitta lite hursomhelst när du mediterar, det behöver inte vara jätteseriöst!
Citera
2013-11-03, 00:31
Medlem
ParadiseRoads avatar
Jaha. Det låter ju bra att du trivs med din lilla ritual, men att hög puls skulle rensa blodkärlen är ren och skär fantasi.
Citera
2013-11-03, 00:31
Medlem
UnderbaraNorrlands avatar
Funkar det här även för tjejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in