2013-11-02, 20:37
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Han är tydligen känd som kampsportsutövare.
Det finns ett flertal kampsporter som inriktar sig på att hitta svaga punkter på kroppen som är särskilt lämpliga att attackera då det ger hög utdelningn skademässigt.

Ponera nu att han deltagit i en sådan kampsport.

Tror det är att överanalysera, har man lite styrka samt ett järnrör och börjar veva så kan det bara sluta på ett sätt.
Citera
2013-11-02, 20:39
Medlem
ace_secs avatar
"Den misstänkta mördaren nekar till brott." Aftonbladets nätupplaga 20:38

Då släpper jag att försvaret ville gå på vållande istället för mord.
Citera
2013-11-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Modigt att ge sig på moppekillar och femtioåriga kvinnor. Typiskt negrer.

Tänk på att det straff han kommer att få är dels det som rätten dömer ut. När han sedan frisläpps (om det nu sker) så kommer allmänhetens dom....vem vill ha en mördare i sin närhet? på jobbet? Det blir ju allt vanligare att arbetsgivare "ber" om utdrag ur straffregistret.

Sedan skall inte glömmas denna tråd som finns på nätet. ALLA kommer att kunna läsa om vad han har gjort
Citera
2013-11-02, 20:41
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Jag tog fasta på att polisen säger sig ha varit särskilt snabbt på plats och att man har gripit GM bara 15 minuter efter första samtalet till polisen rings in.

Det säger mig att oavsett vad som hänt så har händelseförloppet varit oerhört snabbt. Därför tror jag att det inte rör sig om särskilt upprepat våld utan snarare mycket välplacerade träffar mot huvudet varvid GM har avvikit från platsen. Jag får alltså vibbarna att GM är mer eller mindre utbildad på att hitta en persons anatomiskt svaga punkter och attackera dessa (tänk; slag mot tinningen med järnrör, mm).?

Fast med ett järnrör i handen behöver man nog inte vara speciellt tränad för att åsamka oerhörda skador snabbt och effektivt.
Senast redigerad av ace_sec 2013-11-02 kl. 20:45.
Citera
2013-11-02, 20:41
Medlem
irishrages avatar
Polisen har den senaste tiden gått ut i massmedia, uppmuntrat allmänheten till civilkurage, att de skall ingripa vid bråk. Detta skiljer sig drastiskt mot tidigare hållning, som i stort gick ut på att allmänheten ska hålla sig undan men larma 112. Kanske läge att omvärdera sin hållning, vad säger ni?
Citera
2013-11-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Tänk på att det straff han kommer att få är dels det som rätten dömer ut. När han sedan frisläpps (om det nu sker) så kommer allmänhetens dom....vem vill ha en mördare i sin närhet? på jobbet? Det blir ju allt vanligare att arbetsgivare "ber" om utdrag ur straffregistret.

Sedan skall inte glömmas denna tråd som finns på nätet. ALLA kommer att kunna läsa om vad han har gjort

När han kommer ut har nog alla glömt denna tråd. Eller du kanske läser den här tråden om 35 år?
Citera
2013-11-02, 20:43
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Fast med ett järnrör i handen behöver man nog inte vara speciellt tränad för att åsamka oerhörda skador snabbt och effektivt.

Nä, precis. Det är trots allt en äldre kvinna vi snackar om. Ett utfall följt av ett slag mot huvudet så faller hon till marken medvetslös och sen ytterligare ett slag i huvudet = död inom ett par minuter till följd av inre blödningar i hjärnan.
Citera
2013-11-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
När han kommer ut har nog alla glömt denna tråd. Eller du kanske läser den här tråden om 35 år?

Han kommer inte sitta 35 år med dom lagarna vi har. Han kan vara ute om 5år igen.
Citera
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Ja, men vill du ha bilder får du ju försöka leta upp dem själv. De kommer inte att publiceras (i media) därför att det inte är praxis.

Sen att det läcker ut bilder som privatpersoner lägger upp är en annan sak. Men nu var frågan om det publicerats bilder.
Kanske högg fel meddelande, ber om ursäkt om det uppfattades så.
Bilder i sig är inte så intressant.
Däremot så är det av intresse att fundera över ynglingens inblandning i det hela, notera återigen jag säger inte att det är försvarbart att beröva någon livet, men det måste ha funnits någon orsak till dådet.
Den äldre damen hamnade sedan i skottlinjen och hennes i mångas ögon behjärtansvärda insats kom att kosta henne livet.
Djungelmannen måste initialt haft ett motiv.
Det verkar inte vara ett vansinnesdåd i klassisk bemärkelse.
Senast redigerad av epost72 2013-11-02 kl. 20:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Den misstänkta mördaren nekar till brott." Aftonbladets nätupplaga 20:38

Då släpper jag att försvaret ville gå på vållande istället för mord.

Som vi redan konstaterat kan det i princip inte bli vållande i ett sådant här fall.

Bodis måste visa hur tokfan inte kunde förstå att det våld han använde inte kunde vara livsfarligt, men ingen rätt torde kunna köpa att en vuxen människa med medelbegåvning inte kan förstå att järnrör mot huvud inte är dödligt, ergo, no go.

Det är dråp, dvs lindrigare morddom, det handlar om för försvaret, i syfte att undslippa livstid alt 18 års fängelse.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Jag börjar redan se konturerna av det som Bodström kommer att hitta på för att bortförklara det som har hänt. Det skulle inte förvåna mig om det blir något på temat självförsvar

I demokratiska samhällen avgjörs vad som hänt i en domstol. Den åtalade har då rätt till en advokat.
I nazistdiktaturer kan man hoppa över den krångliga processen.
(det senare föredras av många här uppenbarligen)
Det kan väl även bero på att en rättsprocess övergår det samlade förståndet här med ljusår.
Senast redigerad av pe11e 2013-11-02 kl. 20:51.
Citera
2013-11-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k

Inte när det gäller mord och i synnerhet barnamord. Döms han för mord så kommer han tex inte att kunna resa till tex bla USA, Australien och Nya Zeeland då de inte vill ha in kriminella. I Sverige så kommer han tex inte att kunna arbeta med barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in