2013-11-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Jag tog fasta på att polisen säger sig ha varit särskilt snabbt på plats och att man har gripit GM bara 15 minuter efter första samtalet till polisen rings in.

Det säger mig att oavsett vad som hänt så har händelseförloppet varit oerhört snabbt. Därför tror jag att det inte rör sig om särskilt upprepat våld utan snarare mycket välplacerade träffar mot huvudet varvid GM har avvikit från platsen. Jag får alltså vibbarna att GM är mer eller mindre utbildad på att hitta en persons anatomiskt svaga punkter och attackera dessa (tänk; slag mot tinningen med järnrör, mm).

H,m är han någon form av fd elitsoldat från Kongo? Frankrike? Främlingslegionär?
Citera
2013-11-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowmoo

Kanske någon skulle kunna få fram på om han varit nykter eller full denna kväll EVT droger inblandat ? det skulle vara intressant att veta , Vart har han varit före denna tid ? vad gör man ute 02:00 på kvällen om man inte varit och festat ?

I många fall är man bara ute och ränner, det gjorde jag i den åldern i alla fall. Hittade på sattyg, förstörde saker osv.
Citera
2013-11-02, 20:28
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Tja det är väl inte helt otänkbart att det handlar om någon form av vedergällning?
Inte för att offrens eventuella inblandning skulle kunna försvara djungelmannens våldsanvändande.
Men BOs är av intresse i sammanhannget

Ja, men vill du ha bilder får du ju försöka leta upp dem själv. De kommer inte att publiceras (i media) därför att det inte är praxis.

Sen att det läcker ut bilder som privatpersoner lägger upp är en annan sak. Men nu var frågan om det publicerats bilder.
Citera
2013-11-02, 20:28
Medlem
Citat:
Tänkte en teori kan väl vara att han/BO dealat nå skit åt han och negern blivit tokig och ska visa dom att "mig blåser man inte" ?

Det var ju tydligen en sönderslagen busskur i anslutning till platsen också.
Frågan är om det har någon relevans och i så fall om det är GM eller BO som slagit sönder den. En eventuell dispyt kan ju ha startat långt före själva dådet.
Citera
2013-11-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Frågan är om det har någon relevans och i så fall om det är GM eller BO som slagit sönder den. En eventuell dispyt kan ju ha startat långt före själva dådet.

Ja jag tror ju att det kan vara ungarna som varit och slagit sönder saker och sen kanske MGM sett vad ungarna gjort och sen jagat dom ner i källarn och sen blivit missförstådd av dem som bor i huset?

eller att ungarna slagit sönder något som är hans och därutav så ska han lära dom en läxa men det går GROVT överstyr?
Citera
2013-11-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Polisen undersöker fortfarande hur ynglingarna och GM bröt sig in och hamnade i källaren.. Då menar jag just nu.

Ynglingarna kände GM de var _inte_ jagade av honom (oavsett vad kvällsblaskor skriver) innan detta hände. Läs mitt tidigare inlägg. Leif G.W. skulle hålla med mig.

Folk måste vara fullkomliga idioter om man tror på att ynglingar lyckas bryta sig in i en villa (där polisen fortfarande undersöker tillvägagångasättet) för att fly från någon som är efter dem.
Tänk lite logiskt kära medmänniskor, samt eventuella utredare som läser i denna tråd.

Sjukt tragiskt det som har hänt.

edit: eventuella utredare är också medmänniskor såklart ingen lämnas utanför!

Som GW alltid säger, vid majoriteten av alla mord som begås känner GM BO, så det är säkert så också i det här fallet.
Citera
2013-11-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ja jag tror ju att det kan vara ungarna som varit och slagit sönder saker och sen kanske MGM sett vad ungarna gjort och sen jagat dom ner i källarn och sen blivit missförstådd av dem som bor i huset?

eller att ungarna slagit sönder något som är hans och därutav så ska han lära dom en läxa men det går GROVT överstyr?

Jag börjar redan se konturerna av det som Bodström kommer att hitta på för att bortförklara det som har hänt. Det skulle inte förvåna mig om det blir något på temat självförsvar
Citera
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Blir nog inte vållande till annans död nej.

Typexempel på vållande är väl när man puttar någon som faller illa och slår i huvudet och dör.

Nej, det måste finnas en medveten risk ifall man ska bli dömd till vållande. Att putta någon så att den råkar falla så illa så att den dör skulle inte klassas som vållande utan som en ren olycka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
H,m är han någon form av fd elitsoldat från Kongo? Frankrike? Främlingslegionär?

Han är tydligen känd som kampsportsutövare.
Det finns ett flertal kampsporter som inriktar sig på att hitta svaga punkter på kroppen som är särskilt lämpliga att attackera då det ger hög utdelningn skademässigt.

Ponera nu att han deltagit i en sådan kampsport.
Citera
2013-11-02, 20:35
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Stämmer det att MGM har tre barn med sin svenska tjej? Stämmer det dessutom att han sparkade sönder hennes knä redan under första graviditeten? Då kan man ju undra varför hon valde att få två till barn med honom.

Ja det stämmer. Kolla sidan 18.
http://www.fildirekt.se/dl/1383441336.pdf
Citera
2013-11-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori

Känns svårt att tro att rättrådige tokfan skulle slå ihjäl folk i syfte att straffa dom för att ha krossat glas.
Citera
2013-11-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Han är tydligen känd som kampsportsutövare.
Det finns ett flertal kampsporter som inriktar sig på att hitta svaga punkter på kroppen som är särskilt lämpliga att attackera då det ger hög utdelningn skademässigt.

Ponera nu att han deltagit i en sådan kampsport.

Det accepterar jag. Undrar ändå över hur intresset hos honom har uppkommit från början? Hur länge bodde han i Kongo? Frankrike? Är han efterlyst för andra brott i andra länder? Om det kommer ut i hans ursprungsland att han mördat barn.....hur kommer det att bli?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in