2013-11-02, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Var finns de bilderna?

kolla på aftonbladets nätupplaga och tv4 nyheterna så ser du detta!
Citera
2013-11-02, 19:17
Medlem
Nemesisdivinas avatar
En svensk "expert" och kriminolog ska naturligtvis uttala sig i förvånade ordalag: http://www.expressen.se/nyheter/krimonolog-om-morden-valdigt-ovanligt/

Han har fel. Sådana här mord är inte ovanliga. I Kongo. Och vi hade en pappa för ett år sedan som bara blev ihjälslagen på väg hem från en julfest i Borlänge.

F ö kolla det 7:e inlägget på denna tråd. Vad var det jag skrev?
Senast redigerad av Nemesisdivina 2013-11-02 kl. 19:20. Anledning: kompletterar
Citera
2013-11-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Varför befann han sig i på brottsplatsen då?

För att MGM kidnappade det två pojkarna. De var förmodligen påväg hem då den mördade pojken bor cirka 50 från platsen där han blev bragd om livet.

Den andra några kilometer längre bort.
Citera
2013-11-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Du ser inte en viss skillnad på att plocka upp ett järnrör och att slå ihjäl människor med ett järnrör?
I något stadie har den som slagit ihjäl människor med ett järnrör plockat upp sagda järnrör.
Citera
2013-11-02, 19:21
Medlem
quanto_tempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Har man inget gott att säga kan man gott hålla käft. Lämna din äckliga spekulationer åt sidan.

Det är sant att MGM inte var helt obekant med de två pojkarn. MGM kidnappade på något sätt pojkarna och bakband de två. Varför MGM skulle in i huset var för att han var törstig.

När han brutit sig in i källaren ska det ha uppstått handgemäng mellan paret i huset och MGM. Dem lyckades rädda en av pojkarna innan MGM flyr med den andra.

Att pojkarna i samförstånd med MGM skulle ha för avsikt att göra inbrott i huset är orimligt då det båda pojkarna är bekanta med både dottern och sonen till paret i villan.

Det får stå för dig. Finns ingenting gott och ont i det jag hade att säga. Jag kom med en teori och ber om ursäkt om du blivit sårad. Teorin håller tills mer information kommer fram.

edit: det är alldeles rimligt att folk som är bekanta med andra gör inbrott.. Man vet t.ex när folk är bortresta.. Pojkarna var nog förmodligen vänner med GM. Jag lär få en del hat emot mig nu, men det finns inte en chans att denna person kidnappar pojkar och tar sig in i en källare för att stjäla saker.
Senast redigerad av quanto_tempo 2013-11-02 kl. 19:26.
Citera
2013-11-02, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
MEN FFS enligt samtliga medier sökte pojkarna skydd från negern, i källaren. Kan tråden komma förbi detta nu.
nej enligt tidningarna så tvingade negern in barnen i nån annans källare...

den andra pojken som blev räddad, har dom inte kollat med honom vad som hänt...
Citera
2013-11-02, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Esperto
Så din lösning är att spärra gränserna och inte låta någon passera in?

Det låter som en lösning som inte har något med verkligheten att göra.

Det finns en sak som är oklar och det är vad som hände i källaren och varför pojkarna befann sig där med MGM. För övrigt tycks det mesta vara klarlagt.

Sedan finns det en sak som gör mig förbannad och det är att rasisterna försöker utnyttja den här tragiska händelsen för att motivera sin politik. Ni borde skämmas.
Där har du fel.
SD väljarna är oroliga när brott sker. Var inte så intolerant.

Jag tycker att det verkar som att grabbarna och GM känner varandra sen innan helt klart.
Citera
2013-11-02, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
För att MGM kidnappade det två pojkarna. De var förmodligen påväg hem då den mördade pojken bor cirka 50 från platsen där han blev bragd om livet.

Den andra några kilometer längre bort.

Ok. Det visar sig tids nog.
Det är inte så lätt att "släpa" med sig en 15-åring. Verkar lite konstigt.
Citera
2013-11-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Där har du fel.
SD väljarna är oroliga när brott sker. Var inte så intolerant.

Jag tycker att det verkar som att grabbarna och GM känner varandra sen innan helt klart.

Att de var bekanta med varann stämmer då MGM vid tidigare tillfällen langat smuggelsprit till ungdomarna. ( Kanske även annat)
Citera
2013-11-02, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dunlupe
Snacka om rörigt...

Facebook?
https://www.facebook.com/doudou.ahoka
Citera
2013-11-02, 19:28
Medlem
mada1s avatar
Aftonbladet Nya uppgifter: ’De var jagade av mördaren’ och gömde sig i källaren
Citera
2013-11-02, 19:28
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Nackdelen av att kvinnor tror att de är jämförbara rent fysiskt med mannen.

Hon skulle aldrig ha gått emellan, trodde hon verkligen att hon skulle klara det? Har hon gått någon feministisk självförsvarskurs?

Du borde f*n skämmas! Här fanns det en kvinna som var beredd att kämpa för ett barn som råkat illa ut, och du drar upp feminismen..

I stället för att vara feg försökte hon hjälpa killen och förlorade sitt eget liv, och du sitter och är
spydig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in