Citat:
Ursprungligen postat av
TheyCallMeTK
Jag tycker det låter för osannolikt att de skulle bli "kidnappade" bara sådär. varför i så fall? Ett infall pga psykisk ohälsa?
Ja, varför kidnappa någon? Varför mörda någon? Varför begå idiotiska handlingar över huvud taget?
Det förvånar mig att folk fortfarande ser saker som osannolika bara för att det inte sker tre gånger om dagen. Det finns idioter människor i vår värld som gör de mest otänkbara, fruktansvärda och horribla gärningarna och som för oss andra är helt oförståeliga. Men det gör ingenting osannolikt.
En stor man i 30-40 års ålder går fram till två 15-åriga pojkar och tvingar med dem på hyss. Lite hot och ingenting är omöjligt. Två 15-åringar vågar inte sätta emot det.
Jag bor i Stockholm nu men är född och uppvuxen i Linköping. Klimatet bland ungdomar ser helt olika ut. Jag är uppväxt i Linghem, som precis som Ljungsbro, är en ganska liten och "oskyldig" håla. I orter som Linköping är ungdomar inte alls lika tuffa och står upp för sig själv på samma sätt som här i Stockholm. Missförstå mig inte nu. Jag tror det har att göra med att Linköping dels är mycket mindre och dels att våld och kriminalitet inte finns i samma utsträckning som i Stockholm ( på grund av mängden invånare).
Som sagt, inget är omöjligt. Som 15-åring hade jag inte vågat säga emot utan hade gjort som gärningsmannen velat.