2013-11-02, 16:49
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Någon som vet vad den mördade kvinnan heter i förnamn?

Vad tror du om Ingr*d?
Citera
2013-11-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Bara så ni vet så känner inte BO GM. Dom blev kidnappade ute på gatan.
Det är ju helt sjukt i så fall. Riktigt vansinnesdåd. Jag misstänker dock att vi inte får se någon bild på expressen eller aftonbladet inom kort? Ni vet varför.
Citera
2013-11-02, 16:50
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Vilken mardröm för mina vänner PK-murvlarna runtom redaktionerna, nu sitter man och diskuterar hur man bäst mörkar detta att en blåneger begår inbrott, kidnappar barn och slår ihjäl ena barnet och en äldre kvinna på ett bestialiskt sätt.
Men jag vill bara påminna folket att såna här pojkstreck var utomordentligt vanliga på 50- och 60-talen. Våldet har sedan dess minskat kraftigt i takt med att importen av apor och mussar från MENA skjutit i höjden.
Inget att bli upprörd över, detta pojkstreck. Som sagt var det vanligare förr.

https://www.realisten.se/2013/11/02/grovt-valdsbrott-i-ljungsbro/

Professor Pojkstreck Emeritus
Citera
2013-11-02, 16:50
Medlem
robamadeuss avatar
Huset som inbrottet skedde i är Hällest*dsv*gen 14, Ljungsbro.
Senast redigerad av robamadeus 2013-11-02 kl. 16:57.
Citera
2013-11-02, 16:51
Medlem
fruktvattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Om det stämmer att det var den pojken som var den andra ungen i källaren så tycker i alla fall jag att det inte är omöjligt att det kan ha handlat om att dom var skyldig GM pengar för till exempel alkohol eller liknande. Ser man på bilderna så ser dom väl inte ut som ett kompisgäng som sitter inne och spelar brädspel på helgerna.

de 2 bilderna på "gänget" är "medlemmar" i det så kallade gänget Plus Crew.
Ett typiskt småpojks gäng som klottrar, dricker folköl och spyr ner bussarna.

att 99:an i sig är mer där är väl högs osannolikt, men han hänger säkert med dem så länge mamma tillåter om kvällarna.
Citera
2013-11-02, 16:51
Medlem
Fogmassas avatar
Droger eller anabola inblandade?
Citera
2013-11-02, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vad är det som säger att han är GM?
Polisens uppgifter var en GM född 79 från "orten, eller kommunen".
Dessa uppgifter sammanföll med att det på förmiddagen pågick en husrannsakan på en adress i Ljungsbro, en bra bit från brottsplatsen.
På adressen bor personen som tidigare nämnts här i tråden.
Han har ett brottsligt förflutet som stämmer överens med polisens beskrivning på GM:s brottsliga förflutna. "Våldsbrott men inte så här grova".
Citera
2013-11-02, 16:52
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Vad är det som säger att han är GM?

Vi vet redan att han är den misstänkte GM. Bland annat att han är dömd för en rad antal brott tidigare, som att ha misshandlat sin gravida sambo.

Han är född samma årtal, i Linköping. Han bor på en adress som genomsöktes av polis, det var så han blev hittad av oss från första början.
Citera
2013-11-02, 16:53
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogmassa
Droger eller anabola inblandade?

Han har gyno. Han har missbrukat och varit psykiskt störd, ingen bra combo. Titta på hans facebook cover-bild.
Citera
2013-11-02, 16:54
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Då tror jag vi har hela bilden klar.

GM: Dou*dou Ah*oka född 1979

BO: Ingr*id Gustafs*son född 1956

BO: T*ommy Gust*afsson född 1998

BO Hå*kan Nilss*on (lindrigt skadad.

BO: Boendes på en adress Äl*vdansväg*gen 8

GM: Må Du brinna i helvetet

Vet vi vilken adressen är där inbrottet ägde rum?
Citera
2013-11-02, 16:55
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Vilken mardröm för mina vänner PK-murvlarna runtom redaktionerna, nu sitter man och diskuterar hur man bäst mörkar detta att en blåneger begår inbrott, kidnappar barn och slår ihjäl ena barnet och en äldre kvinna på ett bestialiskt sätt.
Men jag vill bara påminna folket att såna här pojkstreck var utomordentligt vanliga på 50- och 60-talen. Våldet har sedan dess minskat kraftigt i takt med att importen av apor och mussar från MENA skjutit i höjden.
Inget att bli upprörd över, detta pojkstreck. Som sagt var det vanligare förr.

https://www.realisten.se/2013/11/02/grovt-valdsbrott-i-ljungsbro/

Professor Pojkstreck Emeritus

Det är sannolikt bara anmälningsbenägenheten som ökat.

Något annat livstid kan det inte bli tal om här. Fast å andra sidan har mördare släppts iväg lättvindligt förr.
Citera
2013-11-02, 16:56
Medlem
JesCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Jag tycker det låter för osannolikt att de skulle bli "kidnappade" bara sådär. varför i så fall? Ett infall pga psykisk ohälsa?

Ja, varför kidnappa någon? Varför mörda någon? Varför begå idiotiska handlingar över huvud taget?

Det förvånar mig att folk fortfarande ser saker som osannolika bara för att det inte sker tre gånger om dagen. Det finns idioter människor i vår värld som gör de mest otänkbara, fruktansvärda och horribla gärningarna och som för oss andra är helt oförståeliga. Men det gör ingenting osannolikt.

En stor man i 30-40 års ålder går fram till två 15-åriga pojkar och tvingar med dem på hyss. Lite hot och ingenting är omöjligt. Två 15-åringar vågar inte sätta emot det.

Jag bor i Stockholm nu men är född och uppvuxen i Linköping. Klimatet bland ungdomar ser helt olika ut. Jag är uppväxt i Linghem, som precis som Ljungsbro, är en ganska liten och "oskyldig" håla. I orter som Linköping är ungdomar inte alls lika tuffa och står upp för sig själv på samma sätt som här i Stockholm. Missförstå mig inte nu. Jag tror det har att göra med att Linköping dels är mycket mindre och dels att våld och kriminalitet inte finns i samma utsträckning som i Stockholm ( på grund av mängden invånare).

Som sagt, inget är omöjligt. Som 15-åring hade jag inte vågat säga emot utan hade gjort som gärningsmannen velat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in