2013-11-02, 16:34
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktvatten
Troligen den överlevande -99:an ?

http://ask.fm/ffelic*abergquist

"Vem var den andre personen som var med tommy i källaren?
-Våran bror v*ktor rynn*ng"

https://www.facebook.com/v*ktor.rynn*ng/photos

*=(i)

Har även kommenterat den tidigare nämnda Alb*n's facebook inlägg.

Om det stämmer att det var den pojken som var den andra ungen i källaren så tycker i alla fall jag att det inte är omöjligt att det kan ha handlat om att dom var skyldig GM pengar för till exempel alkohol eller liknande. Ser man på bilderna så ser dom väl inte ut som ett kompisgäng som sitter inne och spelar brädspel på helgerna.
Senast redigerad av SpencerPratt 2013-11-02 kl. 16:38.
Citera
2013-11-02, 16:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Om det stämmer att det var den pojken som var den andra ungen i källaren så tycker i alla fall jag att det inte är omöjligt att det kan ha handlat om att dom var skyldig han pengar för till exempel alkohol eller liknande. Ser man på bilderna så ser dom väl inte ut som ett kompisgäng som sitter inne och spelar brädspel på helgerna.
Känns som en trovärdig teori.
Citera
2013-11-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Någon på sidan ovan skriver

"Kidnappade" ye ye..

Vilket implicerar att GM och BO kände varandra sedan innan och att detta absolut inte var någon random kidnappning.

Ja enligt polisen så fanns det ju mycket som tydde på att de kände varandra sedan innan. Kan inte länka nu men det står i artikeln på Expressens förstasida.
Citera
2013-11-02, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Nu pratar du strunt.

Senaste mordet med järntillhygge som jag kan minnas är det för tio år sedan i Åkeshov då en äldre man blir nedslagen med järnspett av en yngre man.

Den GM var svensk.
Och vart i hens inlägg skrivs det något om mordvapen? Det hen syftar på är väl ytterligare ett våldsbrott av en 'ny' svensk
Citera
Medlem
Låter väl ganska troligt att det handlar om en skuld el. liknande.

Varför en fullvuxen man känner sig uppmanad att ta till järnrör mot två småpojkar är fullständigt oförklarligt.
Hade GM någon koppling till psykvård/behandligshem?

Mina tankar går ut till de anhöriga, må de omkomna BO vila i frid.
Citera
Medlem
Det är två villor som är avspärrade. Den ena borde vara villan där GM och BO påträffades. Men vilken är den andra villan? Ett av husen hade trasiga fönsterrutor. Någon som vet vad som hänt? Jag menar, GM tog sig väl knappast in den vägen eller?
Citera
2013-11-02, 16:45
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edeis
Det är två villor som är avspärrade. Den ena borde vara villan där GM och BO påträffades. Men vilken är den andra villan? Ett av husen hade trasiga fönsterrutor. Någon som vet vad som hänt? Jag menar, GM tog sig väl knappast in den vägen eller?

Rör väl sig om villan där den mördade kvinnan bodde.
Citera
Medlem
Jag har fått bekräftat från en säker källa att GM är han med namnet jag inte kan stava till som blivit omtalad i tråden tidigare. Har inte läst sista timmen så det kanske redan skrivits.
Citera
Medlem
Då polisen säger att de inte utesluter ytterligare brottsplatser samt gärningsmän så talar väl det lite för att den nu gripne (ovan nämnd) ingår i något sorts nätverk, av något slag?
Grabbarna kanske i sin tur helt enkelt är Ljungsbroligan... Små bråkstakar stöter på småbus då och då i den åldern, det minns man själv från samma ålder i en liknande sovstad...
Citera
2013-11-02, 16:48
Moderator
KomissarieBecks avatar
Då tror jag vi har hela bilden klar.

GM: Dou*dou Ah*oka född 1979

BO: Ingr*id Gustafs*son född 1956

BO: T*ommy Gust*afsson född 1998

BO Hå*kan Nilss*on (lindrigt skadad.

BO: Boendes på en adress Äl*vdansväg*gen 8

GM: Må Du brinna i helvetet
Citera
2013-11-02, 16:48
Medlem
Någon som vet vad den mördade kvinnan heter i förnamn?
Citera
2013-11-02, 16:49
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galtens
Låter väl ganska troligt att det handlar om en skuld el. liknande.

Varför en fullvuxen man känner sig uppmanad att ta till järnrör mot två småpojkar är fullständigt oförklarligt.
Hade GM någon koppling till psykvård/behandligshem?

Mina tankar går ut till de anhöriga, må de omkomna BO vila i frid.

Låg IQ, nedsatt impulskontroll, konsekvenstänkande och empati.

http://robertlindsay.files.wordpress.com/2010/03/800px-iq_by_country-by-current-resident-majority.png

Lägg till detta en konflikt som handlar materiella tillgångar och en gm utrustad med en kraftfull fysionomi. (muskelmassa, benstomme).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in