Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDolving
De 144.000 är speciellt utvalda. (Fråga mig inte hur eller varför)
Dom smorda vet att dom ska till himlen eftersom Gud vittnar detta genom hans ande:
"
ni har fått en ande som ger söners rätt så att vi kan ropa: ”Abba! Fader!” Anden själv vittnar tillsammans med vår ande om att vi är Guds barn." (Romarna 8:15,16 Bibel2000)
När dom smorda föreställer sig framtiden så ser dom ett liv i himlen, när jag föreställer mig framtiden så handlar det om frisk luft, vacker natur, god mat och umgås med djur. Detta existerar inte i himlen, jag kan inte förstå eller föreställa mig hur det skulle vara i himlen, men dom smorda ser det som något naturligt.
Att dom är utvalda är en sak mellan dom och Gud, ingen annan kan avgöra detta förutom dom själva. Det finns alltså inte någon som utser vilka som är smorda eller inte, utan det avgör dom smorda själva.
Smorda finns i olika församlingar runt om på jorden, och det enda sättet att se att dom är smorda är att dom tar del av brödet och vinet vid åminnelsen varje år, annars är dom som alla andra Jehovas vittnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDolving
och är en fraktion av de Jehovas Vittnen som kommer att styra med Jesus i himmelen, över den nya världsordningen (Efter harmageddon, så blir jorden ett paradis, där en gudomlig regering styr, och resterande rättfärdiga kommer leva på Jorden.)
Efter harmageddon kommer först tusenårsriket, sedan blir jorden ett paradis.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDolving
Majoriteten av människor som kommer få leva i paradiset, kommer leva på Jorden.
Helt enkelt för att paradiset är detsamma som jorden. Paradiset finns inte i himlen, i himlen finns varken mat, djur eller natur.
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterDolving
Dessa så kallade utvalda, är väldigt ovanliga inom organisationen, och bara få församlingar har någon.
Dessa personer får ingen högre status på något sätt. Men de "vet" att de är kallade av Jehova tydligen. Om jag förstått det hela rätt.
Ja det stämmer.