2013-11-02, 14:00
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tror att GM tränar på gym och äter någon form av anabola. Instabil människa. För inte så länge sedan blev en sådan människa skjuten till döds av polisen efter flera knivattacker. Att tränande killar begår våldsbrott är inte heller ovanligt. För att ta reda på vem GM är kanske man ska höra sig för på olika gym i trakten.
Citera
2013-11-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Oavsett om det blir fängelse eller rättspsyk så kommer GM inte att få det lätt mht att han har mördat ett barn (hittills)

nej, verkligen inte. blir nog inte lättare om det visar sig att GM på något sätt var delaktig 2004.
(jag chansar på rättspsykiatrisk vård, förresten, men det är en chansning än så länge och inget mer.)
Citera
2013-11-02, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vridvinkeln
ni som gormar och gråter över att folk är intresserade av enticiteten , är det inte väldigt konstigt att färgade mäniskor är ganska överrepresenterade när det kommer till att bestialiskt skada och eller ha ihjäl mäniskor ??

Ja tänker på Elin i Göteborg och på pappan som blev ihjälslagen nånstans i norr bland andra (kan ju göra en ganska stor lista här). detta är ju fakta o inget som tex jag hittar på ?? Ja undrar vad de är (förrutom kanske krigsskada eller traumatiskt) som orsakar detta ..?

On topic, va det ngn som kände till gmn som någon som var kriminell / knarkare ? Altså vad har han för historik ? eller är det inte helt klart att de e den utpekade som är gm?
sambon kommer att peka ut honom, SPIK!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tror att GM tränar på gym och äter någon form av anabola. Instabil människa. För inte så länge sedan blev ju en sådan människa skjuten till döds av polisen efter flera knivattacker. Att tränande killar begår våldsbrott är ju inte så ovanligt. Så för att ta reda på vem GM är kanske man ska höra sig för på olika gym i trakten.

Nej, han som var blev skjuten av polisen gick inte på anabola.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror att GM tränar på gym och äter någon form av anabola. Instabil människa. För inte så länge sedan blev ju en sådan människa skjuten till döds av polisen efter flera knivattacker. Att tränande killar begår våldsbrott är ju inte så ovanligt. För att ta reda på vem GM är kanske man ska höra sig för på olika gym i trakten.
Det finns inga gym i Ljungsbro mig veterligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebus
Svart som natten.

Med andra ord, min källa bekräftar att det är en svart man som är anhållen. Husrannsakan har gjorts på en adress i Härna. Där bor det en svart man med födelseår -79.

Behövs väl knappast några fler utlägg för att förstå att den utpekade är den skyldige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Det finns en "viss" koppling.

Det behöver inte vara mer än att de är bekanta på ett eller annat sätt och pojken i förbifarten råkat röja att föräldrarna (eller familjen) skall resa bort över höstlovet.
GM tänker då att det är ett bra tillfälle att göra inbrott när folk inte är hemma och han kanske är medveten om både adress och eventuellt vilken typ av värdesaker som han kan förvänta sig.

Andra scenarion är dock lika troliga. Kanske rör det sig om en skuld, narkotika eller annat men platsen och ålder på pojkarna gör att det känns mindre troligt och det är svårt att förstå varför Polisen skulle beteckna det hela som ett inbrott.

Sant. Man får räkna in att husen/huset som visades på bild, såg ut att ha varit utsatt för skadegörelse. Flertalet krossade fönster.
Citera
2013-11-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
13.26 – Presskonferensen avslutas. Vi får återkomma med fler detaljer.

13.24 – Den misstänkte gärningsmannen är från kommunen.

13.23 – Presstalesman Thomas Agnevik uppmanar den som kan ha tips att ringa 0722-096080.

13.20 – Mycket tyder på att gärningsmannen är en person som mår dåligt, en form av psykiskt ohälsa, säger spaningsledaren.

13.19 – Den misstänkte är på sannolika skäl anhållen, misstänkt för mord.

13.17 – En man, född 1958, är skadad och förd till sjukhus.

13.15 – Tecken tyder på att offren och den misstänkte gärningsmannen hade någon form av koppling, säger Jan Staaf.

13.13 – Spaningsledare Jan Staaf säger att inget just nu talar för att det finns fler gärningsmän, men vill inte utesluta än.

13.12 – Pojken som dödats var född 1998, kvinnan var född 1955.

13.10 – Den misstänkta gärningsmannen är tidigare känd av polisen och född 1979.

13.06 – En kvinna och en pojke har bragts om livet.

13.02 – Nu har polis och media tagit plats i polishuset i Linköping.

13.01 – Det förekommer bilder på en villa i Ljungsbro med fönsterrutor krossade.

12.59 – Ett femtiotal poliser ska vara inkopplade i fallet.

Källa: Wolodarskis tidning

Att kvinnan var född 1955 måste vara en missuppfattning från DN's sida? Man sa väl under presskonferensen att hon var född 1956 och att mannen var född 1958.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen

I Linköping borde det finnas.
Citera
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Jag tror att GM tränar på gym och äter någon form av anabola. Instabil människa. För inte så länge sedan blev en sådan människa skjuten till döds av polisen efter flera knivattacker. Att tränande killar begår våldsbrott är inte heller ovanligt. För att ta reda på vem GM är kanske man ska höra sig för på olika gym i trakten.

Gör inte den kopplingen med träning, idiot. Snarare anabolas fel i så fall.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
Aftonbladets artikel är ju nästan helt omöjlig att förstå.

Så enligt aftonbladets artikel så har mamman till pojken inbrott i sin villa av en man i 30-årsåldern. Mannen som begår inbrott tar med sig en pojke från villan. Paret fritar en av pojkarna? Men mannen släpar med sig den andra. Där möter han en kvinna och sedan kommer hennes sambo. Mannen dödar då pojken, kvinnan och skadar sambon?

Stämmer denna bild eller kan någon ge ett mer begripligt händelseförlopp?

Förlåt, men hur läser du när du tolkar in att kvinnan är mamma till en av pojkarna? Står inte så någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen

Det finns visst ett gym här. Helt OK sådant dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in