2013-11-02, 12:29
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Ritualmord? Droger?

Tänkte också på ritualmord men låter fortfarande inte vettigt om man antar att GM är en greger.

Ritualmord brukar oftast ske dem emellan, inte att en greger tar sig in i ett vit område och börjar hugga folk på måfå. Att någon skulle ha gått berserk av badsalter eller dylikt låter mer som "extremt grovt våldsbrott"

Bara att följa utvecklingen antar jag.
Citera
2013-11-02, 12:30
Medlem
drullureds avatar
"Extremt grovt våldsbrott" betyder "bara" att det är mord. Notera att mord eller dödade inte nämns i artikeln.
Citera
2013-11-02, 12:30
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenk4st
Jag är lite förvirrad här. Är kropparna hittade på gatan, alltså utanför en fastighet eller i en fastighet? Och vad är det då för gata där fastigheten/kropparna fanns?

De två villor som är avspärrade mellan Olstorp och Ljungsbro, hur är de relevanta och vad exakt ligger dem? Det är ändå ett bra avstånd mellan Olstorp och Ljungbro när jag kommer på eniro. Är detta Bos bostäder?

Två död och tre skadad. Så kroppar har väl hittats både utomhus och inomhus.
Citera
2013-11-02, 12:31
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Nja inte så mycket då det är faktiskt 2 dubbelmord på barn.

Så du säger att det är 4 personer som är mördade?
Citera
2013-11-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Ljugholt
Varför är han aktuell GM skall vara i 25-års åldern! Killen du nämner är i 20-års åldern! Onödigt att skriva ut folks namn när vi inte har en aning.

2a på den!

Tja nu var det väl så att just den här personen är skriven på den adress piketen och polisen stått/står utanför sedan i morse. En port där polisen även varit inne en lång stund. Dessutom har andra redan länkat till den killens fejja långt tidigare i den här tråden. Kände vara att jag vat tvungen ta shithelm i lite försvar när du nu inte verkar ha läst hela tråden bakåt.
Citera
2013-11-02, 12:32
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Neger?

Så neger man kan bli, somalie.. Om brottet är som källan sa är det i stil med vad salafisterna gör mot civilbefolkningen i Syrien. Fruktansvärt hemskt.
Citera
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Så du säger att det är 4 personer som är mördade?
nej sluta nu, Det är två barn som är mördare av en neger och jag tror inte aftonbladet tysta ner detta så mycket!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Nej. Han är dock släkting med en av killarna som fick sin mobil stulen.

Är denna släkting fotbollsspelare på låg nivå?
Citera
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Aftonbladet skriver nu "Extremt grovt våldsbrott" - vad i helvete kan det vara för någonting? Jag menar, givetvis är 2 tonåringarnas död mycket tragiskt och är extremt våld från GMs sida men de får det att låta som att BO har blivit mördade, stickade och vettefan vad mer....

Det har varit flera mord jag kan minnas där gärningen inte beskrevs som "extremt grovt våld" ...

Enligt brottsbeskrivningsterminologi kan det betraktas som extremt om t.ex. om GM bryter sig in i okända personers bostad och misshandlar dessa grovt eller tar livet av dem, helt utan anknytning till BO som skulle kunna motivera angreppet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Tänkte också på ritualmord men låter fortfarande inte vettigt om man antar att GM är en greger.

Ritualmord brukar oftast ske dem emellan, inte att en greger tar sig in i ett vit område och börjar hugga folk på måfå. Att någon skulle ha gått berserk av badsalter eller dylikt låter mer som "extremt grovt våldsbrott"

Bara att följa utvecklingen antar jag.

Om det är en person från krigshärjade områden så är sannolikheten hög att de har psykiska skador som kan få dem att gå berserk..... jämför med amerikanska soldater som när de blir civila kan gå bananas med vapen....
Citera
2013-11-02, 12:33
Medlem
Hodurs avatar
Hur vet ni att det är en somalie och två är döda?

Hur blev det plötsligt 10,000 läsare här? Var det breaking news på tv eller?
Citera
2013-11-02, 12:33
Medlem
Soterns avatar
Är det någon här som vet om brottsoffren också är invandrare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in