2013-11-02, 12:23
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Om det är en somalier. Uppehållstillstånd? Om han har gjort detta är det någon form av psykiska krigsskador som triggats igång i natt? Posttraumatisk stress? Annat?
Trick or treat som gick fel?
Citera
Medlem
Daxman24s avatar
Aftonbladet skriver nu "Extremt grovt våldsbrott" - vad i helvete kan det vara för någonting? Jag menar, givetvis är 2 tonåringarnas död mycket tragiskt och är extremt våld från GMs sida men de får det att låta som att BO har blivit mördade, stickade och vettefan vad mer....

Det har varit flera mord jag kan minnas där gärningen inte beskrevs som "extremt grovt våld" ...
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Rykten är att en somalie har slagit ihjäl två ungar, visst är invandringen härligt?
Tragiskt, mycket tragiskt. Stackars barn och deras familjer.
Hur fan kan en, troligen, vuxen man ge sig in i så allvarligt bråk med barn?
Citera
2013-11-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0bbA
Negern ska även ha brutit sig in i ett hus och bundit och misshandlat en mor och dotter.

Jag ändrar mig från mitt förra inlägg, det är nu 100% säkert en neger.

Vilken ursäkt kommer han att ha för detta? Finns det någon flyktingförläggning i Linköpingstrakten?
Citera
Medlem
mrphonks avatar
Är det någon som har några som helst belägg för att det rör sig om en somalier?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maelric
"Extremt grovt våldsbrott" står det på Aftonbladet nu. Kan det röra sig om kapade kroppsdelar och dylikt?
Precis vad jag tänkte. Halshuggna?
Citera
2013-11-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daxman24
Aftonbladet skriver nu "Extremt grovt våldsbrott" - vad i helvete kan det vara för någonting? Jag menar, givetvis är 2 tonåringarnas död mycket tragiskt och är extremt våld från GMs sida men de får det att låta som att BO har blivit mördade, stickade och vettefan vad mer....

Det har varit flera mord jag kan minnas där gärningen inte beskrevs som "extremt grovt våld" ...

Ritualmord? Droger?
Citera
2013-11-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Vilken ursäkt kommer han att ha för detta? Finns det någon flyktingförläggning i Linköpingstrakten?
Du har ju skäggetorp som ligger närmast ljungsbro. Linköpings svar på Rinkeby.
Citera
2013-11-02, 12:26
Medlem
Ratis avatar
Sammanfattningsvis av inläggen här handlar det om två mord samt tre fall av mordförsök/misshandel.
Citera
2013-11-02, 12:26
Medlem
Arabapans avatar
Polisens presskonferenser brukar aldrig ge någon vettig information. Man berättar i regel bara det som alla redan känt sedan länge.
Ni som har information; ut med den, det är er skyldighet att berätta vad ni vet. Annars kommer vi bara få information från dagspressen, och det vet ju alla hur objektiv den är ...
Så sjung ut nu! För offrens skull om inte annat!
Citera
2013-11-02, 12:27
Medlem
stenk4sts avatar
Jag är lite förvirrad här. Är kropparna hittade på gatan, alltså utanför en fastighet eller i en fastighet? Och vad är det då för gata där fastigheten/kropparna fanns?

De två villor som är avspärrade mellan Olstorp och Ljungsbro, hur är de relevanta och vad exakt ligger dem? Det är ändå ett bra avstånd mellan Olstorp och Ljungbro när jag kommer på eniro. Är detta Bos bostäder?
Citera
2013-11-02, 12:28
Medlem
Polaren jobbade sent och såg tydligen en kille springa på cloettabron i natt, 01.52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in