2013-11-01, 20:35
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Det enda jag ville säga var att man inte nödvändigtvis bara får +2 - 3 lp per match.
Ja, absolut! Det står ju inte skrivet i sten att i Silver ett/Bronze ett man får 2 eller 3 LP. Meeen, det spelar nog mindre roll för den killen.
Citera
2013-11-01, 23:54
Medlem
4-Gotts avatar
Hej, jag undrar om det finns fler aktiva LoL communties i Sverige än här. Grejen är att jag tänkt anordna ett typ så kallat "barcraft" men det ska visas LoL i en sportbar. Jag vill göra ett starkt intryck på ägaren och visa att eSport minsann kan dra till sig folk, med det sagt så behöver jag marknadsföra mig lite.

Just nu når jag endast ut till en FB-grupp som heter "barcraft göteborg". Jag vill även tipsa folk som hänger här om möjligheten till att komma och träffa gött likasinnat folk!
Citera
2013-11-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Hej, jag undrar om det finns fler aktiva LoL communties i Sverige än här. Grejen är att jag tänkt anordna ett typ så kallat "barcraft" men det ska visas LoL i en sportbar. Jag vill göra ett starkt intryck på ägaren och visa att eSport minsann kan dra till sig folk, med det sagt så behöver jag marknadsföra mig lite.

Just nu når jag endast ut till en FB-grupp som heter "barcraft göteborg". Jag vill även tipsa folk som hänger här om möjligheten till att komma och träffa gött likasinnat folk!
https://www.facebook.com/groups/442423979139320/?fref=ts
Citera
2013-11-02, 00:42
Medlem
Hur hanterar ni den reworkade Heimerdinger? Han har varit bannad i nästan alla games jag kört fram tills de två senaste, där han fullständigt krossat allt motstånd..

Första matchen mötte jag honom top då jag själv körde jax, kunde inte göra särskilt mycket utan blev istället att farma under turrent en stund och sedan laneswappa med midlanern.

Andra matchen mötte min polare honom som vlad, där blev även han outpushad ur lane efter Heimer köpt morellonomicon. Funkade dock någorlunda då vår Fiora kom ner från toplane och 1 shota honom med sin ult. Dock lyckades han få en tripple kill senare i en 1v4 situation pga en fin ulti turrent på ett väldigt litet område..

Lyckas inte riktigt lista fram vad som countrar honom.Han är svag mot burst men hans turrents neutraliserar de flesta melees och gör det även svårt för ranged champs att pokea ner honom. Det är även svårt att ganka honom om han sätter sina turrents rätt.

Är det ranged assasians som gäller för att få ner honom? Vår Ahri verkade hantera honom ganska bra i det första gamet. Har även sett ovanligt många syndras på den senaste tiden..
Citera
2013-11-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nuclearninja456
Hur hanterar ni den reworkade Heimerdinger? Han har varit bannad i nästan alla games jag kört fram tills de två senaste, där han fullständigt krossat allt motstånd..

Första matchen mötte jag honom top då jag själv körde jax, kunde inte göra särskilt mycket utan blev istället att farma under turrent en stund och sedan laneswappa med midlanern.

Andra matchen mötte min polare honom som vlad, där blev även han outpushad ur lane efter Heimer köpt morellonomicon. Funkade dock någorlunda då vår Fiora kom ner från toplane och 1 shota honom med sin ult. Dock lyckades han få en tripple kill senare i en 1v4 situation pga en fin ulti turrent på ett väldigt litet område..

Lyckas inte riktigt lista fram vad som countrar honom.Han är svag mot burst men hans turrents neutraliserar de flesta melees och gör det även svårt för ranged champs att pokea ner honom. Det är även svårt att ganka honom om han sätter sina turrents rätt.

Är det ranged assasians som gäller för att få ner honom? Vår Ahri verkade hantera honom ganska bra i det första gamet. Har även sett ovanligt många syndras på den senaste tiden..
Kör leblanc eller något bara, visst är han stark men inte OP imo.
Citera
2013-11-02, 01:48
Medlem
Okej. Fick en väldigt svår situationen i mitt senaste game. Jag är Ez, ganska feedad typ 9-2, men sen har vi ju deras fiora på 15-4. Hennes items har 2 blood thursters, 1 ravenous hydra, GA, berz boots och en maw of malmortius. Nu undrar jag hur man ska göra i denna situationen och undrar hur man ska lyckas carrya laget när fiora dödar mig direkt ifall hon lyckas komma åt mig. Fast det värsta var att våran eve var ganska feedad men valde att focusa någon helt annan person än fiora. Hur ska man lyckas carrya när människor är såhär hjärndöda?
Citera
2013-11-02, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxx7
Okej. Fick en väldigt svår situationen i mitt senaste game. Jag är Ez, ganska feedad typ 9-2, men sen har vi ju deras fiora på 15-4. Hennes items har 2 blood thursters, 1 ravenous hydra, GA, berz boots och en maw of malmortius. Nu undrar jag hur man ska göra i denna situationen och undrar hur man ska lyckas carrya laget när fiora dödar mig direkt ifall hon lyckas komma åt mig. Fast det värsta var att våran eve var ganska feedad men valde att focusa någon helt annan person än fiora. Hur ska man lyckas carrya när människor är såhär hjärndöda?
Köp GA, håll dig borta från hon. Sedan kan du inte vinna alla games, alla förlorar ibland.
Citera
2013-11-02, 04:41
Medlem
Herregud vilket lagg det varit mellan kl 0000-0400. Allt o alla dcade titt som tätt och matcher kraschade:-) Tur att man inte körde rankat^^
Citera
2013-11-02, 04:47
Medlem
Mantisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theknug
Man behöver inte få mindre lp.

Jag fick ca +25 lp och -3 genom hela silver 1.

Samma här. Ligger i Silver 2 98lp och får över 20 varje vinst.

Dock pallar jag aldrig lira rankat. :/
Citera
2013-11-02, 11:55
Medlem
Om man ska anmäla någon för toxic behaviour är det till supporten man ska gå?
Citera
2013-11-02, 12:12
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishu
Om man ska anmäla någon för toxic behaviour är det till supporten man ska gå?

Lär dig spela istället så slipper du göra folk förbannade.
Citera
2013-11-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Lär dig spela istället så slipper du göra folk förbannade.

Dummaste jag hört Det blir en aning bättre om man spelar i diamond men det är fortfarande folk som beter sig som rövhål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in